ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران: گزارش حقوق بشری بان کی مون فاقد اعتبار است

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به گزارش بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران آن را «ظالمانه، ناعادلانه و کاملاً سیاسی» خواند.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به گزارش بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران آن را «ظالمانه، ناعادلانه و کاملاً سیاسی» خواند.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران

بهرام قاسمی چهارشنبه ۱۴ مهر در این‌باره گفت: «چنین گزارش‌هایی اصولاً و به‌طور ماهیتی ایرادات مبنایی دارند و به همین دلیل از نگاه جمهوری اسلامی ایران فاقد اعتبار می‌باشند.»

او مهم‌ترین ایراد گزارش دبیرکل سازمان ملل را آن دانست که «براساس قطعنامه‌ای ظالمانه، ناعادلانه و کاملاً سیاسی و با اهداف خاص تدوین شده است.»

بان کی مون در تازه‌ترین گزارش خود به مجمع عمومی سازمان ملل نسبت به ادامه نقض گسترده حقوق بشر در جمهوری اسلامی هشدار داده است.

از جمله مواردی که او در گزارش خود مورد توجه قرار داده است می‌‌توان به اعدام‌های گسترده و فزاینده، به‌ویژه اعدام افرادی که در هنگام وقوع جرم زیر ۱۸ سال داشته‌اند، به کار گرفتن مجازات‌هایی همچون شلاق زدن، دستگیری‌های گسترده و سرکوب پیروان ادیان و مذاهب و تبعیض علیه زنان اشاره کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین گفته است که دبیرکل سازمان ملل در گزارش خود از منابع اطلاعاتی و خبری «نامشخص، نامعتبر و غیرقابل اتکاء» استفاده کرده است.

او برخلاف گزارش‌هایی که در سه سال اخیر نهادهای مدافع حقوق بشر، از جمله عفو بین‌الملل درباره وخیم‌تر شدن وضعیت حقوق بشر در ایران منتشر کرده‌اند گفته است که جمهوری اسلامی در «همه عرصه‌های حقوق بشری پیشرفت‌های مهمی داشته است».

این نخستین بار نیست که مسئولان حکومت ایران گزارش‌های تفصیلی از وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی را با چنین رویکردی نادیده می‌گیرند. تقریباً در همه دولت‌های جمهوری اسلامی انتقاد به وضع حقوق بشر در ایران بدون پاسخ مشخص به موارد متعدد ذکرشده در گزارش‌ها، با فرافکنی و سیاسی و جانبدارانه خواندن آن‌ها پاسخ داده شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Farid

    برای بار دیگر شمار زیادی از مردم شهر مریوان در اعتراض به وضعیت نامناسب جادەای دست به راهپیمایی و تظاهرات اعتراضی گستردەای در سطح این شهر زدند. که پنج تن از سازمان دهندگان این تجمع اعتراضی تاکنون دستگیر شدەاند. به گزارش کانون مدافعان حقوق بشر کردستان، این تظاهرات در شرایطی برگزار گردید که سطح شهر مریوان به صورت وسیع از سوی نیروهای امنیتی ملیتاریزه شده بود. شهروندان مریوانی در اعتراض به هر آنچه "سهل‌انگاری مسئولان حکومتی نسبت به خطرات ناشی از تانکرهای حمل سوخت که جان ساکنان این شهر را تهدید می‌کند" عنوان شده است، بار دیگر مجدداً به خیابان‌ها آمدند. اعتراضات مردم با پلاکاردهایی در محکومیت عدم رسیدگی مسئولان دولتی به وضعیت جاده های مابین سنندج و مریوان و مضامینی همچون اعتراض به مرگ و میر صدها تن از جوانان در این جاده ها، همراه بود. در پی برگزاری این تجمع ۵ تن از سازماندهندگان و مسئولین هماهنگی کمپین “نه به تانکر مرگ” مریوان و تجمع اعتراضی آن، از سوی نیروهای امنیتی دستگیر شدند!

  • bic

    همه دروغ گویند و شما جنایتکاران صادق. بس کنید لعنت به خمینی با این دولتی که تعیین کرد

  • داوید فاخری

    اخر شما ادمخواران ادم نما چکونه از « اعتبار » حرف میزنید که در هیچ موردی در جهان «‌اعتباری »‌ برایتان قائل نیستند؟. ایا کدامیک از اتهامات زیر که بان کیمون به شما نسبت داده غیر واقعیند که شما انان را بی اعتبار میدانید؟ . سرتان را کرده اید زیر برف و جهانیان را نسبت به اعمال وحشیانه و حیوانی که نسبت به شهروند اسیر ایرانی روا میدارید « کور » میپندارید؟. این هم لیست غیر انکار ازارهای شما نسبت به مردم ایران: شرایط حقوق بشر ، روند اعدام‌ها، مجازات شلاق، بازداشت‌های خودسرانه، دادگاه‌های ناعادلانه، شکنجه در بازداشتگاه‌ها و زندان‌های کشور، تحدید مدام آزادی‌های شهروندان، آزار و اذیت فعالان مدنی و تبعیض علیه زنان و اقلیت‌ها » ایا باز هم باید شمرد؟ خجالت نمی کشید؟.