ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ارتش سوریه از ساکنان شرق حلب خواست این منطقه را ترک کنند

ارتش حکومت سوریه به شکل غیرمستقیم ساکنان شرق حلب را تهدید به مرگ کرد. آن‌ها باید شرق حلب را ترک کنند در غیر این‌صورت خود مسئول «سرنوشت اجتناب‌ناپذیر»شان خواهند بود.

رژیم بشار اسد می‌خواهد مقاومت در شرق حلب را به‌طور کامل با تمام خشونت بشکند. جان بسیاری از غیرنظامیان در این منطقه تهدید می‌شود.

شهروندان غیرنظامی و خانه‌های ویران در محله طارق‌الباب حلب

شامگاه چهارشنبه ۵ اکتبر / ۱۴ مهر ارتش سوریه از مردم ساکن شرق حلب خواست تا این منطقه را ترک کنند.

در بیانیه ارتش سوریه آمده است که هر کس در شرق حلب بماند خود مسئول «سرنوشت اجتناب‌ناپذیرش» خواهد بود.

تلویزیون دولتی سوریه گفته است حملات هوایی اکنون متوقف شده تا غیرنظامیان از شرق حلب خارج شوند.

همچنین گفته شد که مسیرهای تأمیناتی شورشیان در شمال شهر قطع و مواضع شورشیان و انبارهای تسلیحاتی آن‌ها شناسایی شده است. بر این اساس پیشروی ارتش به مناطق تحت کنترل شورشیان در شمال شرق حلب موفقیت‌آمیز بوده است.

جنگنده‌های روسیه و سوریه از ۱۶ روز پیش شرق حلب را بمباران می‌کنند. به‌گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه در این مدت بیش از ۳۰۰ غیرنظامی کشته و چند بیمارستان و پمپ‌های آب نابود شدند.

در منطقه شرق حلب بیش از ۲۵۰ هزار نفر در محاصره قرار دارند و در آغاز حملات جدید در نیمه ماه سپتامبر یک بار دیگر نیز نیروهای دولتی سوریه از ساکنان آن خواسته بودند که این منطقه را ترک کنند.

در جریان آتش‌بس ناموفق اخیر رژیم سوریه یک بار نیز از ایجاد «کریدور گریز» برای خروج غیرنظامیان سخن گفته بود.

تلویزیون سوریه تصاویری از خروج غیرنظامیان از حلب را نشان داده است که سایت اشپیگل آنلاین آلمان می‌گوید این تصاویر متعلق به دو سال پیش است. همچنین امدادگران سازمان ملل و سایر سازمان‌های کمک‌رسان از خروج صدها نفر از حلب که رژیم سوریه و منابع نظامی روسیه مدعی آن شده‌‌اند را تأیید نکرده‌اند.

در پی حملات گسترده اخیر به حلب، روسیه حضور نظامی خود در این جنگ را برجسته‌تر کرده و دو کشتی جدید جنگی را در دریای مدیترانه مستقر کرده است. دریاسالار ویکتور کراوچنکو، فرمانده سابق ناوگان دریایی روسیه در دریای سیاه در مسکو گفت شمار کشتی‌های جنگی این کشور در صورت نیاز به ۲۰ ناو جنگی افزایش خواهد یافت.

در سطح دیپلماتیک روز چهارشنبه تحرکاتی صورت گرفت و پس از قطع مذاکرات آمریکا و روسیه درباره سوریه، جان کری و سرگئی لاوروف، وزیران امور خارجه آمریکا و روسیه بار دیگر با هم ارتباط گرفتند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.