ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۸۰ نفر در سانحه هوايی اروميه کشته شده‌اند

<p>بر اساس آخرين آمار، در پی سانحه هوايی شب گذشته در اروميه ۸۰ نفر کشته و ۲۶ نفر مجروح شده&zwnj;اند.</p> <p><br /> به گزارش خبرگزاری&zwnj;های ايران، از ۸۰ نفر کشته اين سانحه هويت ۱۲ نفر زن و ۴۲ نفر مرد تشخيص داده شده است.&raquo;</p> <p><br /> دو نفر مفقودالاثر شده بودند که پس از گذشت ساعاتی يکی از آن&zwnj;ها يافت شد و زخمی&zwnj;شدگان در بيمارستان&zwnj;های اروميه بستری شدند که حال يکی از آن&zwnj;ها وخيم گزارش شده است.</p> <p><br /> احمد مجيدی، معاون کارآفرينی و مديريت بحران وزارت راه و ترابری ايران گفت که يکی از جعبه های سياه هواپيما پيدا شده است و پس از بررسی آن علت اصلی وقوع حادثه اعلام قطعی می شود.<br /> &nbsp;</p> <p>مجيدی افزود: &laquo;بر اساس شواهد به دليل نامساعد بودن شرايط جوی هواپيما امکان فرود در فرودگاه اروميه را نداشته و خلبان قصد بازگشت به تهران را داشته است اما به دليل نامشخص هواپيما در پنج مايلی فرودگاه و در محل باغات يک روستا دچار حادثه شده است.</p> <p><br /> وی افزود: از ۱۰۵ سرنشين اين پرواز ۱۱ نفر خدمه پرواز بودند که يک مهماندار زن، يک نفر از محافظان پرواز و يک نفر ديگر از خدمه زنده مانده&zwnj;اند و خلبان و بقيه افراد کشته شده&zwnj;اند.<br /> &nbsp;</p> <p>شامگاه روز گذشته يک فروند بوئينگ ۷۲۷ متعلق به شرکت هواپيمايی جمهوری اسلامی ايران (هما) در مسير تهران ـ اروميه ساعت ۱۹ و ۴۵ دقيقه در نزديکی فرودگاه اروميه با ۱۰۵ نفر سرنشين دچار سانحه شد.</p> <p><br /> حميد بهبهانی، وزير راه و ترابری ايران تنها عامل سقوط هواپيمای مسافربری را &laquo;شرايط نامناسب آب و هوايی و عدم ديد کافی خلبان&raquo; دانست.<br /> &nbsp;</p> <p>اين در حالی است که يکی از مصدومان اين سانحه هوايی به خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا ) گفت: &laquo;چرا مسئولان هواپيمايی با وجودی که هوا از لحاظ جوی بسيار نامساعد بود، اجازه پرواز می&zwnj;دهند تا جان هموطنان اين گونه به خطر بيافتد.&raquo;<br /> &nbsp;</p> <p>همچنين محسن نريمان نماينده مجلس ايران در گفت&zwnj;وگو با خبرگزاری کار ايران (ايلنا) گفت: &laquo;مطمئناً جو هوا نمی&zwnj;تواند عامل اين حادثه باشد چرا که طبق توضيحاتی که به ما داده شده هواپيما قبل از پرواز شرايط مساعد جوی مقصد را جويا شده است و اگر اين شرايط نامساعد بود اصلاً نبايد هواپيما پرواز می&zwnj;کرد.&raquo;</p> <p><br /> هواپيمای بوئينگ ۷۲۷ به هواپيمايی شناخته شده است که بيشتر سوانح آن نه بر اثر مشکلات فنی که به دليل خطاهای انسانی، تعميرات ناکافی و يا در برخی موارد حملات جنگی بوده است.<br /> &nbsp;</p> <p>از سوانح کوچک هوايی گه بگذريم، اين نخستين سانحه هوايی امسال در ايران بود. طی سال ۱۳۸۸ خورشيدی، اين کشور شاهد هشت سانحه هوايی از اين گونه بود.</p> <p><br /> &nbsp;</p>

بر اساس آخرين آمار، در پی سانحه هوايی شب گذشته در اروميه ۸۰ نفر کشته و ۲۶ نفر مجروح شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری‌های ايران، از ۸۰ نفر کشته اين سانحه هويت ۱۲ نفر زن و ۴۲ نفر مرد تشخيص داده شده است.»

دو نفر مفقودالاثر شده بودند که پس از گذشت ساعاتی يکی از آن‌ها يافت شد و زخمی‌شدگان در بيمارستان‌های اروميه بستری شدند که حال يکی از آن‌ها وخيم گزارش شده است.

احمد مجيدی، معاون کارآفرينی و مديريت بحران وزارت راه و ترابری ايران گفت که يکی از جعبه های سياه هواپيما پيدا شده است و پس از بررسی آن علت اصلی وقوع حادثه اعلام قطعی می شود.
 

مجيدی افزود: «بر اساس شواهد به دليل نامساعد بودن شرايط جوی هواپيما امکان فرود در فرودگاه اروميه را نداشته و خلبان قصد بازگشت به تهران را داشته است اما به دليل نامشخص هواپيما در پنج مايلی فرودگاه و در محل باغات يک روستا دچار حادثه شده است.

وی افزود: از ۱۰۵ سرنشين اين پرواز ۱۱ نفر خدمه پرواز بودند که يک مهماندار زن، يک نفر از محافظان پرواز و يک نفر ديگر از خدمه زنده مانده‌اند و خلبان و بقيه افراد کشته شده‌اند.
 

شامگاه روز گذشته يک فروند بوئينگ ۷۲۷ متعلق به شرکت هواپيمايی جمهوری اسلامی ايران (هما) در مسير تهران ـ اروميه ساعت ۱۹ و ۴۵ دقيقه در نزديکی فرودگاه اروميه با ۱۰۵ نفر سرنشين دچار سانحه شد.

حميد بهبهانی، وزير راه و ترابری ايران تنها عامل سقوط هواپيمای مسافربری را «شرايط نامناسب آب و هوايی و عدم ديد کافی خلبان» دانست.
 

اين در حالی است که يکی از مصدومان اين سانحه هوايی به خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا ) گفت: «چرا مسئولان هواپيمايی با وجودی که هوا از لحاظ جوی بسيار نامساعد بود، اجازه پرواز می‌دهند تا جان هموطنان اين گونه به خطر بيافتد.»
 

همچنين محسن نريمان نماينده مجلس ايران در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ايران (ايلنا) گفت: «مطمئناً جو هوا نمی‌تواند عامل اين حادثه باشد چرا که طبق توضيحاتی که به ما داده شده هواپيما قبل از پرواز شرايط مساعد جوی مقصد را جويا شده است و اگر اين شرايط نامساعد بود اصلاً نبايد هواپيما پرواز می‌کرد.»

هواپيمای بوئينگ ۷۲۷ به هواپيمايی شناخته شده است که بيشتر سوانح آن نه بر اثر مشکلات فنی که به دليل خطاهای انسانی، تعميرات ناکافی و يا در برخی موارد حملات جنگی بوده است.
 

از سوانح کوچک هوايی گه بگذريم، اين نخستين سانحه هوايی امسال در ايران بود. طی سال ۱۳۸۸ خورشيدی، اين کشور شاهد هشت سانحه هوايی از اين گونه بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.