ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۳۰ درصد غذای مصرفی مردم ایران اضافه است

رضا ملک‌زاده، معاون تحقیقات و فن‌آوری وزارت بهداشت ایران می‌گوید ایرانی‌ها بیش از اندازه مواد غذایی مصرف می‌کنند. او می‌گوید حدود ۶۷ درصد ایرانی‌ها دچار اضافه وزن هستند.

رضا ملک‌زاده، معاون تحقیقات و فن‌آوری وزارت بهداشت ایران می‌گوید ایرانی‌ها بیش از اندازه مواد غذایی مصرف می‌کنند. او می‌گوید حدود ۶۷ درصد ایرانی‌ها دچار اضافه وزن هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رضا ملک‌زاده در یک نشست خبری گفت ۳۰ درصد غذای مصرفی مردم ایران به‌ویژه نان و برنج اضافه است.

او مهم‌ترین علت بیماری‌های مزمن از جمله سکته قلبی و مغزی را رژیم غذایی دانست و گفت رژیم غذایی در ایران به‌گونه‌ای است که مردم بیش از نیاز بدن‌شان مصرف می‌کنند.

به‌گفته او مردم در ایران تحرک بدنی‌شان کم است و ورزش نمی‌کنند و همین عوامل موجب چاقی در افراد می‌شود که طبق آمار حدود ۶۷ درصد ایرانی‌ها دچار اضافه وزن هستند.

رضا ملک‌زاده افزود میزان دیابت در ایرانی‌ها رو به افزایش است و «حدود ۱۰ درصد مردم ایران دیابت دارند و ۲۵ درصد نیز در ۱۰ سال آینده دچار دیابت می‌شوند».

او همچنین گفت نزدیک به ۵۰ درصد جمعیت بالای ۵۵ سال ایرانی‌ها دارای فشارخون هستند و در حدود ۴۰ درصد ایرانی‌ها نیز دچار چربی خون هستند.

از سوی دیگر مصرف نمک نیز در بین ایرانی‌ها بالاست و میزان مصرف آن در ایران نزدیک به سه‌ونیم برابر میزان مجاز مصرف آن است.

پیش از این در مردادماه سال جاری دکتر مسعود قاسمی، رئیس انجمن آترواسکلروز، گفته بود بیماری‌های قلبی و عروقی در ایران چنان افزایش یافته که سن ابتلا به حدود ۳۰ تا ۳۵ سال رسیده است.

فرید نوبخت، کار‌شناس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت نیز یک سال پیش گفته بود که نزدیک به ٩٠‌ درصد ایرانی‌ها، کمتر از میوه و سبزی استفاده می‌کنند و استفاده از نمک، شکر، روغن و غذاهای فست‌فودی در بین آن‌ها افزایش یافته است.

وزارت بهداشت ایران می‌گوید ۴۷ میلیون ایرانی غذای مناسب نمی‌خورند. به گفته وزارت بهداشت پنج استان کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و خوزستان بیش از سایر استان‌ها با سوءتغذیه و ناامنی غذایی مواجه هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.