ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو بمب‌گذار در حومه آنکارا خود را منفجر کردند

پلیس آنکارا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات ضد پ‌ک‌ک از ساعت شش بامداد به وقت محلی در ۳۰ کیلومتری پایتخت ترکیه آغاز شده است.

پلیس ترکیه اعلام کرد که دو فرد بمب‌گذار در حالی که قصد داشتند خودرویی را در حومه آنکارا بمب‌گذاری کنند، خود را منفجر کردند.

عکس از آرشیو - پلیس آنکارا عملیات ضد پ‌ک‌ک را از ساعت شش بامداد شنبه در حومه این شهر آغاز کرده

به گزارش خبرگزاری رویترز، پلیس ترکیه شنبه هشتم اکتبر/ ۱۷ مهر با اعلام این خبر گفت که این دو فرد هنگامی که قصد داشتند بمبی را در یک خودرو جاسازی کنند هشدار پلیس را شنیدند و پس از آن خود را منفجر کردند.

ارجان توپاجا، استاندار آنکارا گفت که این بمب‌گذاران یک مرد و یک زن بودند و «به نظر می‌رسد که با پ‌ک‌ک در ارتباط بودند».

تاکنون پ‌ک‌ک واکنشی به این رخداد نشان نداده است.

استاندار آنکارا گفت که در محل حادثه یک کارت شناسایی یافت شده که نشان می‌دهد بمب‌گذار مرد اهل استان عمدتاً کردنشین بیگل در جنوب شرقی ترکیه بوده است. به گفته او، شخص سومی نیز به این انفجار مرتبط است که پلیس در حال جستجو برای یافتن اوست.

این اتفاق در جاده آنکارا به شهر خیامنه رخ داد و به جز این دو تن، تلفات دیگری در پی نداشت.

ویدئویی که از محل این حادثه منتشر شده است نشان می‌دهد که گروه‌های تجسس در حال تحقیق در محل انفجار هستند. پلیس ترکیه دو ماده منفجره پلاستیکی و ۲۰۰ کیلوگرم نیترات آمونیوم در محل انفجار یافته‌اند.

پلیس آنکارا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات ضد پ‌ک‌ک از ساعت شش بامداد به وقت محلی در ۳۰ کیلومتری پایتخت ترکیه آغاز شده است.

این دومین حادثه بمب‌گذاری در ترکیه طی هفته گذشته است. پنجشنبه گذشته بمبی در مقر پلیس شهر استانبول منفجر شد که به زخمی شدن ۱۰ تن انجامید. سازمان شاهین‌های آزادی کردستان (تاک) که از حزب کارگران کردستان جدا شده است، مسئولیت این انفجار را برعهده گرفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.