ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حملات تند کلینتون و ترامپ به یکدیگر در مناظره تلویزیونی

دومین مناظره دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون در مقابل دوربین‌های تلویزیون برگزار شد. با افشای اخیر سخنان ترامپ درباره زنان، انتظار حملات کلینتون در این مناظره می‌رفت اما ترامپ بهترین دفاع را حمله تشخیص داد.

مناظره دوم دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون، کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به صحنه حملات متقابل آن‌ها تبدیل شد. سخنان افشاشده و توهین‌آمیز ترامپ در مورد زنان، سلاح کلینتون در این مناظره بود اما ترامپ تنها به دفاع نپرداخت و ماجرای ایمیل‌های کلینتون را بهانه حملات خود ساخت.

مناظره تلویزیونی هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ، دومین مناظره دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

به‌گزارش رویترز، دونالد ترامپ، کاندیدای جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مناظره تلویزیونی که یکشنبه شب ۹ اکتبر / ۱۸ مهر به‌وقت محلی برگزار شد، گفت اگر به ریاست جمهوری برسد هیلاری کلینتون، کاندیدای دمکرات‌ها را زندانی خواهد کرد و کلینتون نیز در مقابل گفت ترامپ برای ریاست جمهوری آمریکا مناسب نیست چون شکاف‌ها در جامعه را بیشتر خواهد کرد.

موضوع مرکزی این مناظره که یک ماه پیش از انتخابات برگزار می‌شد سخنان سکسیستی ترامپ در مورد زنان بود، سخنانی که او پیش از آغاز مناظره دوم از آن پوزش خواسته بود.

روز جمعه ویدئویی از دونالد ترامپ در سال ۲۰۰۵ منتشر شد که در آن او درباره زنان به‌شکل مبتذلانه‌ای سخن می‌گفت.

کاندیدای جمهوری‌خواهان ضمن پوزش در این‌باره، رفتار بیل کلینتون، رئیس جمهوری پیشین آمریکا و همسر هیلاری کلینتون با زنان را به‌مراتب بدتر دانست.

با این حال هیلاری کلینتون در مناظره گفت ویدئوی سخنان ترامپ نشان می‌دهد که او واقعاً چه کسی است. کلینتون گفت او نه تنها به زنان بلکه از جمله به مهاجران، مسلمانان و سیاه‌پوستان توهین می‌کند.

به‌گفته کلینتون اظهارات ترامپ نشان می‌دهند که چرا او برای سمت ریاست جمهوری آمریکا مناسب نیست.

در سه روز گذشته پس از آن‌که افشای فیلم ویدئویی ترامپ موجی از خشم برانگیخت، ده‌ها تن از رهبران حزب جمهوری‌خواه از او فاصله گرفتند. بسیاری از آن‌ها حتی گفتند از دادن رأی به ترامپ منصرف شده‌اند.

ترامپ که در طول رقابت‌های انتخاباتی در میان هم‌حزبی‌های خود کم مخالف نداشت و بارها مورد حمله قرار گرفت، این بار برای رویارویی با طرح افشای ویدئوی سخنانش درباره زنان در مناظره تلویزیونی، دو ساعت قبل از آغاز مناظره با چهار زن به یک کنفرانس مطبوعاتی رفت تا در آن به بیل کلینتون اتهامات جنسی بزند. یکی از زنان در این کنفرانس هیلاری کلینتون را متهم کرد که به‌عنوان وکیل سال‌ها از مردی دفاع کرده که زنان را مورد تجاوز قرار می‌داده است.

کنفرانس رسانه‌ای دونالد ترامپ با چهار زن. از راست: پائولا جونز، کتی شلتون، ترامپ،کوانیتا بروددریک و کاتلین ویلی

این اتهامات در مورد بیل کلینتون مسئله تازه‌ای نیست، اما او در این موارد متهم شناخته نشد. بیل کلینتون تنها برای حل و فصل اختلافات قضایی در مورد یکی از زنان به نام پائولا جونز ۸۵۰ هزار دلار به او پرداخت کرد.

با این حال شرکت ترامپ با چهار زن در یک کنفرانس مطبوعاتی آن هم به فاصله کمی از آغاز مناظره تلویزیونی اثبات این موضوع بود که ترامپ می‌خواهد به‌شکل تهاجمی‌تر از منظره قبلی در مناظره تلویزیونی شرکت کند.

ترامپ در مناظره تلویزیونی موضوع ایمیل‌های کلینتون را به میان کشید. او با بیان این‌که هیلاری کلینتون باید از این بابت شرم داشته باشد گفت اگر به ریاست جمهوری برسد دادستان ویژه‌ای را تعیین خواهد کرد تا این موضوع را به‌شکل دقیق مورد بررسی قرار دهد.

اتهام فوق به زمانی بازمی‌گردد که هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه دولت باراک اوباما بود و گفته می‌شود از ایمیل‌های شخصی خود در مکاتبات دولتی استفاده می‌کرده است و در این مکاتبات اسرار دولتی در معرض خطر قرار گرفته‌اند.

کلینتون در پاسخ گفت هیچ مدرکی مبنی بر هک شدن ایمیل‌های او و افتادن اطلاعات محرمانه به دست افراد غیرصالح وجود ندارد.

ترامپ، کلینتون را به پاک کردن ۳۳ هزار ایمیل خود متهم کرد و هیلاری کلینتون با تکان دادن سر خود گفت: «این واقعیت ندارد.»

دو کاندیدا در موضوعات دیگری همچون اصلاحات نظام بهداشتی، مالیات، مهاجران و جنگ سوریه بارها به یکدیگر تاختند و سخنان یکدیگر را قطع کردند. در این میان ترامپ دو مجری دیگر را به طرفداری از هیلاری کلینتون متهم کرد و در بخشی از مناظره گفت: «سه نفر علیه یک نفر!»

هیلاری کلینتون ترامپ را متهم کرد که هر آن‌چه در دوران صدارت وزارت امور خارجه او انجام شده را «اشتباه و فاجعه» می‌داند.

مناظره تلویزیونی هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ، دومین مناظره دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

ترامپ همچنین به‌شکل غافلگیرکننده‌ای اعلام کرد که در مسئله سوریه با مایک پنس، کاندیدای معاون ریاست جمهوری خود توافق ندارد. پنس گفته بود آمریکا باید آماده باشد که در صورت لزوم در سوریه از نیروی نظامی استفاده کند. ترامپ در این‌باره گفت: «او (مایک پنس) و من با یکدیگر صحبت نکرده‌ایم و من نظر دیگری دارم.»

تنها پس از پایان ۹۰ دقیقه مناظره دو طرف لحن آشتی‌جویانه‌ای گرفتند. کلینتون گفت به این که چگونه فرزندان ترامپ با او برخورد می‌کنند احترام قائل است. ترامپ نیز از کلینتون به‌عنوان فردی مبارزه‌جو تعریف کرد.

زمانی که مجری پایان مناظره را اعلام کرد دو کاندیدا دست یکدیگر را فشردند.

سومین و آخرین مناظره هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ در روز چهارشنبه ۱۹ اکتبر / ۲۸ مهر برگزار خواهد شد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در هشتم نوامبر / ۱۸ آبان برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.