ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله انتحاری بر کارمندان امنيت ملی افغانستان

<p>بر اثر يک حمله انتحاری بر اتوبوس حامل کارمندان اداره امنيت ملی افغانستان در کابل، دو کارمند اين اداره و دو غير نظامی کشته و دست&zwnj;کم ۲۷ نفر که بيشتر آنان غيرنظامی هستند، مجروح شدند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>زمری بشری، سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت که اين حمله از سوی يک مهاجم انتحاری سوار بر موتورسيکلت ساعت ۸.۳۰ صبح به وقت محلی در محله علاء&zwnj;الدين شهر کابل صورت گرفت.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته آقای بشری، انتحارکننده يک اتوبوس حامل کارمندان امنيت ملی را که در حال عبور از اين محل بود، هدف قرار داد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وزارت بهداشت عامه افغانستان وضعيت شماری از مجوحان را که بيشتر آنان غيرنظامی هستند، نامطلوب اعلام کرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>ذبيح&zwnj;الله مجاهد، از سخنگويان طالبان گفته است که اين حمله از سوی يکی از اعضای اين گروه انجام گرفته و هدف آن کارمندان امنيت ملی افغانستان بوده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>حامد کرزی، رئيس جمهوری افغانستان اين حمله را &laquo;يک عمل وحشيانه، غير انسانی و ضد اسلامی&raquo; خوانده و آن را به شدت محکوم کرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به نقل از خبری که از سوی دفتر رياست جمهوری افغانستان منتشر شده، حامد کرزی گفته است که &laquo;انجام اين حمله انتحاری در داخل شهر و جايی که صدها فرد بی&zwnj;گناه، از جمله زنان و کودکان در رفت و آمدند، تنها از سوی کسانی می&zwnj;تواند عملی شود که مزدور بیگانه و بی&zwnj;خبر از آخرت هستند.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>شورشيان طالبان در نبرد کنونی افغانستان بيشتر از بمب&zwnj;های دست&zwnj;ساز کنار جاده&zwnj;ای استفاده می&zwnj;کنند و يا حملات انتحاری را تدارک می&zwnj;بينند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>آمارهای منتشرشده از سوی وزارت کشور افغانستان نشان می&zwnj;دهد که در سال ۲۰۱۰، ۲۳۰۹ انفجار بمب کنار جاده&zwnj;ای و ۱۰۹ حمله انتحاری در مناطق مختلف اين کشور رخ داده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در اين سال با وجود کاهش قربانيان، ماهانه به&zwnj;طور ميانگين ۱۷۰ غير نظامی و ۱۰۰ پليس طی رويدادهای خشونت&zwnj;آميز کشته شده&zwnj;اند.<br /> &nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

بر اثر يک حمله انتحاری بر اتوبوس حامل کارمندان اداره امنيت ملی افغانستان در کابل، دو کارمند اين اداره و دو غير نظامی کشته و دست‌کم ۲۷ نفر که بيشتر آنان غيرنظامی هستند، مجروح شدند.

زمری بشری، سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت که اين حمله از سوی يک مهاجم انتحاری سوار بر موتورسيکلت ساعت ۸.۳۰ صبح به وقت محلی در محله علاء‌الدين شهر کابل صورت گرفت.

به گفته آقای بشری، انتحارکننده يک اتوبوس حامل کارمندان امنيت ملی را که در حال عبور از اين محل بود، هدف قرار داد.

وزارت بهداشت عامه افغانستان وضعيت شماری از مجوحان را که بيشتر آنان غيرنظامی هستند، نامطلوب اعلام کرده است.

ذبيح‌الله مجاهد، از سخنگويان طالبان گفته است که اين حمله از سوی يکی از اعضای اين گروه انجام گرفته و هدف آن کارمندان امنيت ملی افغانستان بوده است.

حامد کرزی، رئيس جمهوری افغانستان اين حمله را «يک عمل وحشيانه، غير انسانی و ضد اسلامی» خوانده و آن را به شدت محکوم کرده است.

به نقل از خبری که از سوی دفتر رياست جمهوری افغانستان منتشر شده، حامد کرزی گفته است که «انجام اين حمله انتحاری در داخل شهر و جايی که صدها فرد بی‌گناه، از جمله زنان و کودکان در رفت و آمدند، تنها از سوی کسانی می‌تواند عملی شود که مزدور بیگانه و بی‌خبر از آخرت هستند.»

شورشيان طالبان در نبرد کنونی افغانستان بيشتر از بمب‌های دست‌ساز کنار جاده‌ای استفاده می‌کنند و يا حملات انتحاری را تدارک می‌بينند.

آمارهای منتشرشده از سوی وزارت کشور افغانستان نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۰، ۲۳۰۹ انفجار بمب کنار جاده‌ای و ۱۰۹ حمله انتحاری در مناطق مختلف اين کشور رخ داده است.

در اين سال با وجود کاهش قربانيان، ماهانه به‌طور ميانگين ۱۷۰ غير نظامی و ۱۰۰ پليس طی رويدادهای خشونت‌آميز کشته شده‌اند.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.