ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هر ۷ ثانیه یک دختر زیر ۱۵ سال ازدواج می‌کند

بر اساس گزارشی که سازمان نجات کودکان به مناسبت روز جهانی دختر منتشر کرده، دختران ۱۰ ساله مجبور به ازدواج با مردانی بسیار بزرگ‌تر از خود می‌شوند و این موضوع در کشورهایی مثل افغانستان، یمن، هند و سومالی بیشتر است.

بر اساس گزارشی که سازمان نجات کودکان منتشر کرده، هر ۷ ثانیه یک دختر زیر ۱۵ سال ازدواج می‌کند. هند، یکی از کشورهایی است که بالاترین آمار ازدواج دختربچه‌ها را دارد.

این پژوهش تازه می‌گوید که دختران ۱۰ ساله مجبور به ازدواج با مردانی بسیار بزرگ‌تر از خود می‌شوند و این موضوع در کشورهایی مثل افغانستان، یمن، هند و سومالی بیشتر است.

گزارش سازمان نجات کودکان به مناسبت روز جهانی دختر منتشر شده است.

سازمان نجات کودکان می‌گوید که ازدواج کودکان می‌تواند چرخه‌ای از آسیب‌ها و سوءاستفاده‌ها را در تمام جنبه‌های زندگی دختربچه‌ها ایجاد کند.

جنگ و درگیری، فقر، بحران‌های انسانی می‌تواند عوامل اصلی اجبار دختران به ازدواج باشد، حقوق ابتدایی دختربچه‌ها مثل آموزش، رشد و حق کودکی، به گفته هله تورنینگ مدیر بنیاد نجات کودکان با ازدواج در کودکی نقض می‌شود.

دختربچه‌هایی که ازدواج می‌کنند، اغلب نمی‌توانند به مدرسه بروند و مورد خشونت خانگی قرار می‌گیرند و به آنها تجاوز جنسی می‌شود. آنها باردار و دچار بیماری‌های مقاربتی از جمله اچ آی وی می‌شوند.

این گزارش که با عنوان «همه آخرین دختران» منتشر شده، کشورهایی را بر اساس بدترین شرایط برای تحصیل دختران و زنان، ازدواج در کودکی، بارداری در نوجوانی، مرگ مادران و همچنین تعداد زنان عضو پارلمان رتبه بندی کرده است.

چاد، نیجر، جمهوری آفریقای مرکزی، مالی، سومالی بدترین کشورهای جهان در این زمینه هستند.

این گزارش همچنین می‌گوید که دخترانی که در کمپ‌های پناهجویی یا در متن بحران‌های اجتماعی و جنگ هستند در خطر ازدواج در کودکی هستند و بسیاری از خانواده‌های پناهندگان، دختران‌شان را برای نجات از فقر و سوءاستفاده جنسی وادار به ازدواج می‌کنند.

این بنیاد، مثالی از یک دختر  ۱۳ ساله آواره سوری می‌زند که در لندن وادار به ازدواج با مردی ۲۰ ساله شده و حالا در ۱۴ سالگی دوماهه حامله است.این دختر گفته است: «فکر می‌کردم روز عوسی یک روز عالی باشد اما نبود، روز غمگینی بود. الان خوشحالم که یک بچه دارم، اما من خودم یک بچه‌ام که دارم بچه‌دار می‌شوم.»

در بحران‌ها فراگیر مثل بحران ابولا در سیرالئون که منجر به تعطیلی مدارس شد، دست‌کم ۱۴ هزار مورد بارداری در مورد نوجوانان گزارش شده است.

صندوق کودکان سازمان ملل تخمین می‌زند که تعداد زنانی که در کودکی ازدواج کرده‌اند اکنون ۷۰۰ میلیون نفر است اما تا سال ۲۰۳۰ به ۹۵۰ میلیون نفر می‌رسد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.