ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشته شدن دست‌کم ۱۵ نفر در حمله هوایی به حلب

در دومین روز پیاپی غیرنظامیان حلب باز هم قربانی حملات سنگین هوایی شدند. در این دو روز در مجموع ۵۶ نفر کشته شدند. روسیه از گفت‌وگوهای جدید با آمریکا درباره سوریه خبر داد.

به‌گفته کلاه سفیدهای سوری، در حملات جدید هوایی به شرق حلب، منطقه تحت کنترل شورشیان، دست‌کم ۱۵ نفر جان خود را از دست دادند. در حمله به بخش الفردوس حلب نیز ۲۰ نفر زخمی شدند. ۱۰ نفر دیگر همچنان در زیر آوار دفن هستند.

در حملات هوایی دو روز اخیر به حلب در مجموع ۵۶ نفر کشته شدند

این حملات در روز چهارشنبه ۱۲ اکتبر / ۲۱ مهر انجام شده است.

کلاه سفیدهای سوری، برنده جایزه نوبل صلح آلترناتیو امسال هستند. آن‌ها پس از هر حمله هوایی کمک‌های فوری به مردم می‌رسانند و مردم را از زیر آوار نجات می‌دهند. خبرهایی که این گروه امدادرسان منتشر می‌کند عموماً قابل اعتماد است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه ابتدا از کشته شدن هفت نفر و زیر آوار رفتن بسیاری در پی حملات هوایی خبر داده بود.

فعالان منطقه گفته‌اند در این حملات که یا توسط رژیم سوریه و یا جنگنده‌های روسیه انجام شده باز هم از بمب‌های سنگرشکن استفاده شده است.

بمب سنگرشکن برای تخریب اهداف زیرزمینی همچون پناهگاه‌ها و سنگرهای زیرزمینی و همچنین تأسیسات بتونی مدفون شده در عمق سطح زمین استفاده می‌شود.

روز سه‌شنبه ۱۱ اکتبر / ۲۰ مهر نیز پس از چند روز نسبتاً آرام حملات هوایی شدیدی به حلب شد که در جریان آن دست‌کم ۴۱ نفر کشته شدند.

حلب که در شمال سوریه قرار دارد از مناطقی است که از آغاز جنگ سوریه تاکنون بیشترین درگیری‌های نظامی را به‌خود دیده است. وابستگان رژیم بشار اسد منطقه غرب حلب را در اختیار دارند و شورشیان در بخش شرقی آن مستقرند. بخش شرقی حلب از پایان ماه سپتامبر سال جاری شاهد شدیدترین حملات در طول جنگ پنج ساله سوریه بوده است.

روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که می‌خواهد گفت‌وگوهای خود با آمریکا بر سر آتش‌بس در سوریه را از سر گیرد. مسکو گفت قرار است روز شنبه گفت‌وگوها در لوزان سوئیس انجام شود.

سرگئی لاوروف و جان کری، وزیران امور خارجه روسیه و آمریکا نیز در این گفت‌وگوها شرکت خواهند کرد.

واشنگتن پیش از این در اعتراض به ادامه حملات روسیه به حلب، گفت‌وگو با مسکو را متوقف کرده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.