ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۴ کشته در انفجار بمب بین دسته عزاداران بلخ

دومین حمله به اقلیت شیعه افغانستان ظرف ۲۴ ساعت: بمب‌‌گذاری در مسیر دسته عزاداران روز عاشورا در کنار مسجدی در مزار شریف ۱۴ نفر را کشت و ۲۴ نفر را مجروح کرد. بمب زیر یک تیر برق جاسازی شده بود.

انفجار در بین دسته عزاداران عاشورا در مزار شریف در ولایت بلخ افغانستان دست‌کم ۱۴ کشته بر جای گذاشت. این دومین حمله علیه اقلیت شیعه افغانستان ظرف ۲۴ ساعت است.

بمب‌‌گذاری در مسیر دسته عزاداران روز عاشورا در کنار مسجدی در مزار شریف، جان دستکم ۱۴ نفر را گرفت و ۲۴ نفر را مجروح کرد. به گزارش خبرگزاری‌ها، این بمب زیر یک تیر چراغ برق جاسازی شده بود و از راه دور عمل کرده است.

یک روز قبل و در مراسم تاسوعا نیز مسجد شیعیان کابل در غرب این شهر مورد حمله قرار گرفته بود. در این حمله نیز ۱۴ نفر جان باختند. وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که مهاجم نیز به دست نیروهای امنیتی از پای در آمده است.

پنج سال پیش نیز انفجارهایی در حین مراسم عاشورا در کابل و مزار شریف رخ داد که جان حدود ۸۰ نفر را گرفت.

شیعیان ۱۵ درصد جمعیت افغانستان را تشکیل می‌دهند و اکثریت مردم این کشور مسلمانان سنی هستند. با این حال بر خلاف کشور همسایه، پاکستان، در این کشور به‌رغم چهار دهه جنگ، درگیری سنی‌ها و شیعیان و یا کشتار بر اساس اختلافات دینی مسلمانان به آن شدت رخ نداده بود.

در ماه ژوئیه سال جاری در یک حمله انتحاری به راهپیمایی مسالمت‌آمیز مردم «هزاره» دست‌کم ۸۴ نفر کشته شدند. هزاره‌ها گروهی از شیعیان افغان هستند که سومین گروه قومی افغانستان را تشکیل می‌دهند. گروه «دولت اسلامی» (داعش) مسئولیت حمله ماه ژوئیه را برعهده گرفت.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.