ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مظنون بمب‌گذاری احتمالی در برلین در ‌سلولش خودکشی کرد

جوان سوری ۲۲ ساله که مظنون به اقدام احتمالی تروریستی در آلمان بود، دو روز پس از دستگیری خود را در سلولش به دار آویخت. او از بدو بازداشت اعتصاب غذا کرده بود.

جوان سوری مظنون به طراحی عملیات تروریستی در آلمان، دو روز پس از دستگیری در زندان خودکشی کرد. جابر البکر در اعتصاب غذا بود و به خاطر خطر خودکشی تحت مراقبت مخصوص در زندان قرار داشت.

خبرگزاری آلمان نوشت جابر البکر خود را در سلولش به دار آویخته است.

هنوز معلوم نیست او با وجود آن که تحت کنترل شدید قرار داشت چگونه توانسته دور از چشم دیگران خودکشی کند.

پلیس خانه او را شنبه هشتم اکتبر در کمنیتس آلمان تجسس کرده بود و یک کیلو و نیم مواد منفجره بسیار خطرناک از این آپارتمان یافته بود؛ اما جابر البکر توانست از چنگ پلیس بگریزد.

این سوری ۲۲ ساله متهم بود به تلاش برای اقدامی انتحاری در ‌آلمان. مقامات امنیتی این کشور گفته بودند که او قصد بمب‌گذاری در فرودگاه برلین را داشت. پلیس ‌آلمان بر این نظر بود که البکر با داعش ارتباط دارد.

روز دوشنبه ۱۰ اکتبر او با کمک سه نفر دیگر از پناهجویان سوری دستگیر شد. آنها البکر را از طریق عکس‌هایی که پلیس منتشر کرده بود شناسایی کرده و تحویل ماموران دادند.

او اوایل سال ۲۰۱۵ به عنوان پناهجو وارد آلمان شده بود. وزیر کشور آلمان توماس دمزیر گفته بود که البکر در بررسی‌های امنیتی  هیچ سوءپیشینه‌ای نداشت و شواهدی از جذب به افراط گرایی در  او دیده نشده بود. طبق تحقیقات رسانه‌های آلمانی او در پاییز سال ۲۰۱۵دو مرتبه به ترکیه سفر کرد و از آنجا یک بار به شهر ادلب در سوریه رفته بود.

همین رسانه‌ها نوشته‌اند که معلوم نیست او برای این سفرها از چه مدارک و هویتی استفاده کرده بود.

قرار است وزیر دادگستری ایالت زاکسن پیش از ظهر پنجشنبه ۱۳ اکتبر ، جزییات مربوط به دستگیری و خودکشی جابر البکر را در کنفرانسی مطبوعاتی توضیح دهد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.