ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا به ایستگاه‌های رادار در یمن حمله کرد

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده به‌تلافی بمباران ناو‌ جنگی خود توسط شورشیان یمنی سه ایستگاه رادار در سواحل یمن را با موشک‌های کروز مورد هدف قرار داد.

در پی شلیک شورشیان حوثی یمن به سوی ناوشکن‌های آمریکا در دریای سرخ، یک ناو جنگی آمریکا به‌تلافی این حمله ایستگاه‌های رادار در منطقه تحت کنترل حوثی‌ها را هدف قرار داد.

پنتاگون در واشنگتن اعلام کرد که حمله به ایستگاه‌های رادار در خاک یمن با موشک‌های کروز توماهاوک به‌دستور باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا انجام شده است. این موشک‌ها از ناوشکن «یو ا‌س اس نیتز» شلیک شدند.

وزارت دفاع آمریکا گفته است این ایستگاه‌های رادار در حمله به ناوشکن‌های مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

در روز چهارشنبه ۱۲ اکتبر / ۲۱ مهر برای دومین بار در چند روز اخیر به ناو جنگی آمریکایی در سواحل یمن شلیک شد اما موشک‌ها به هدف اصابت نکردند. پیش از آن در روز یکشنبه ۹ اکتبر / ۱۸ مهر دو موشک از سمت منطقه تحت کنترل شیعیان حوثی به سوی دو ناو جنگی آمریکا در دریای سرخ شلیک شده بود.

ایالات متحده در جنگ یمن از عربستان سعودی و ائتلاف عربی به‌رهبری این کشور علیه شیعیان حوثی حمایت می‌کند. حملات هوایی ائتلاف ضدحوثی‌ها تاکنون قربانیان غیرنظامی بسیاری بر جای گذاشته است. روز شنبه در یکی از آخرین حملات ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی به یک مراسم عزاداری در صنعا، پایتخت یمن دست‌کم ۱۴۰ نفر کشته و ۵۰۰ نفر زخمی شدند.

در پی این حمله ائتلاف عربی، واشنگتن اعلام کرد که حمایت از این ائتلاف را مورد بررسی قرار خواهد داد.

ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی از ماه مارس ۲۰۱۵ در پشتیبانی از عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن حملات هوایی خود را در این کشور آغاز کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • roozbeh

    این یک جور ابراز نا امیدی امریکا از ارتش عربستان و به اصلاح نیروی ائتلاف میتونه تلقی بشه که پس از مدتها بمباران نتونستن توانایی نظامی حوثی ها رو نابود کنند و مجبور کردن امریکا از پشت پرده بیاد بیرون. و خودش وارد عملیات مستقیم بشه و فشار نظامی و اقتصادی عربستان رو کم کنه. و به نوعی هم خط و نشون کشیدن برای ایران و حوثی ها در صورت ادامه جنگ امریکا ساکت و نظارهگر نخواهد بود.

  • ساده لوح

    هیچی دیگه از فردا کولی بازی شیعی خاورمیانه ایی شروع میشه که آمریکا به دفاع از عربستان سعودی وارد جنگ شد اصولا اینا خیلی علاقه دارن که یه جوری پای آمریکا بیاد وسط برای مظلوم نمایی و تهییج افکار عمومی سپاه پاسدارن هم دقیقا با همین نیت قایق های خود را به ناوهای آمریکایی نزدیک میکند ، تا موشکی به سمت آنها شلیک شود ، که بتوانند مظلوم نمایی کنند و ما مردم را پشت سر خودشان بسیج کنند. چه حکومت پلید و چه فرهنگ سخیفی در بین ما ایرانیان موج میزند