ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سفير ايران خواهان بازداشت تظاهرکنندگان کابل شد

<p>فداحسين مالکی، سفير جمهوری اسلامی ايران در افغانستان از مقام&zwnj;های آن کشور خواست عوامل تظاهرات در مقابل سفارت ايران در کابل را شناسايی و بازداشت کند.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران (ايرنا)، وی معترضان تظاهرکننده در برابر سفارت ايران را &laquo;عناصر غربیِ مغرض&raquo; خطاب کرد و برخی رسانه&zwnj;های افغانستان را به &laquo;هم&zwnj;سويی با غرب&raquo; متهم نمود.</p> <p><br /> سفير ايران به کابل هشدار داد در صورت عدم شناسايی و يا دستگيری اين افراد، &laquo;احتمال دارد جمهوری اسلامی ايران نسبت به ترانزيت سوخت و يا در برخی مسائل تجديد نظر کند.&raquo;<br /> &nbsp;</p> <p>روز گذشته ده&zwnj;ها نفر در کابل برای چهارمين بار در دو هفته گذشته طی تظاهراتی اعتراض&zwnj;آميز بر عليه جمهوری اسلامی ايران، سفارت اين کشور در کابل را با تخم مرغ و سنگ آماج خود قرار دادند.<br /> &nbsp;</p> <p>تظاهرکنندگان، اقدام ايران در توقف ترانزيت محموله&zwnj;های مواد نفتی افغانستان از طريق ايران را به شدت محکوم کرده و ضمن شعار برعليه مقامات ايرانی، تصاوير رهبر و رئيس جمهور ايران را آتش زدند.<br /> &nbsp;</p> <p>از ابتدای آذرماه سال جاری بيش از ۱۹۰۰ تانکر حامل بنزين و گازوئيل که از سوی افغانستان از کشورهای ترکمنستان و عراق خريداری شده در خاک ايران متوقف شده&zwnj;اند.<br /> &nbsp;</p> <p>ايران نگران است که مواد نفتی ترانزيتی از طريق اين کشور در اختيار نظاميان ناتو قرار گيرد اما دولت افغانستان و ناتو اين موضوع را رد کرده&zwnj;اند.</p> <p><br /> سه روز پيش اتاق تجارت و صنايع افغانستان به ايران هشدار داد در صورتی که تا يک هفته ديگر به توقف تانکرهای سوخت ترانزيتی افغانستان پايان ندهد، هر نوع رابطه تجاری و سرمايه&zwnj;گذاری در ايران را متوقف خواهد ساخت.<br /> &nbsp;</p> <p>پس از برگزاری تظاهرات اعتراضی در روز ۱۷ دی&zwnj;ماه جاری در کابل عليه ممانعت از ترانزيت مواد سوختی توسط ايران، در برابر سفارت اين کشور، رامين مهمان&zwnj;پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ايران گفت جريانی می&zwnj;خواهد روابط ايران و افغانستان را تخريب کند.<br /> &nbsp;</p> <p>وی افزود مسأله ترانزيت سوخت به افغانستان در مذاکرات نمايندگان دو کشور بررسی گرديد و &laquo;اين مسأله حل شد و هفته&zwnj; گذشته نيز سوخت به داخل افغانستان منتقل شد.&raquo;<br /> &nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

فداحسين مالکی، سفير جمهوری اسلامی ايران در افغانستان از مقام‌های آن کشور خواست عوامل تظاهرات در مقابل سفارت ايران در کابل را شناسايی و بازداشت کند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران (ايرنا)، وی معترضان تظاهرکننده در برابر سفارت ايران را «عناصر غربیِ مغرض» خطاب کرد و برخی رسانه‌های افغانستان را به «هم‌سويی با غرب» متهم نمود.

سفير ايران به کابل هشدار داد در صورت عدم شناسايی و يا دستگيری اين افراد، «احتمال دارد جمهوری اسلامی ايران نسبت به ترانزيت سوخت و يا در برخی مسائل تجديد نظر کند.»
 

روز گذشته ده‌ها نفر در کابل برای چهارمين بار در دو هفته گذشته طی تظاهراتی اعتراض‌آميز بر عليه جمهوری اسلامی ايران، سفارت اين کشور در کابل را با تخم مرغ و سنگ آماج خود قرار دادند.
 

تظاهرکنندگان، اقدام ايران در توقف ترانزيت محموله‌های مواد نفتی افغانستان از طريق ايران را به شدت محکوم کرده و ضمن شعار برعليه مقامات ايرانی، تصاوير رهبر و رئيس جمهور ايران را آتش زدند.
 

از ابتدای آذرماه سال جاری بيش از ۱۹۰۰ تانکر حامل بنزين و گازوئيل که از سوی افغانستان از کشورهای ترکمنستان و عراق خريداری شده در خاک ايران متوقف شده‌اند.
 

ايران نگران است که مواد نفتی ترانزيتی از طريق اين کشور در اختيار نظاميان ناتو قرار گيرد اما دولت افغانستان و ناتو اين موضوع را رد کرده‌اند.

سه روز پيش اتاق تجارت و صنايع افغانستان به ايران هشدار داد در صورتی که تا يک هفته ديگر به توقف تانکرهای سوخت ترانزيتی افغانستان پايان ندهد، هر نوع رابطه تجاری و سرمايه‌گذاری در ايران را متوقف خواهد ساخت.
 

پس از برگزاری تظاهرات اعتراضی در روز ۱۷ دی‌ماه جاری در کابل عليه ممانعت از ترانزيت مواد سوختی توسط ايران، در برابر سفارت اين کشور، رامين مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ايران گفت جريانی می‌خواهد روابط ايران و افغانستان را تخريب کند.
 

وی افزود مسأله ترانزيت سوخت به افغانستان در مذاکرات نمايندگان دو کشور بررسی گرديد و «اين مسأله حل شد و هفته‌ گذشته نيز سوخت به داخل افغانستان منتقل شد.»
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان davod

    <p>نویسنده: آزادیخواه<br /> یک سئوال دارم چرا کاخ سفید فوت شاهزاده علی رضا پهلوی را به خانواده ایشان و به خصوص به ملت ایران تسلیت نگفتند ؟<br /> ایا نمی دانند که میلیون ها ایرانی هنوز خواهان این خاندان هستند و در مرگ شاهزاده عزیزشان داغدار هستند ؟<br /> امریکا 30 سال است رابطه ای با ایران ندارد و جمهوری اسلامی مرتب مرگ بر امریکا می گوید و در حال حاضر در پی تهیه و تدارک بمب اتمی است تا امریکا و اسراییل را هدف قرار دهد و از روی نقشه جهان محو کند .<br /> با وجود دشمنی علنی جمهوری اسلامی با امریکا پس چرا کاخ سفید کوتاهی نمود و مرگ شاهزاده علی رضا پهلوی را تسلیت نگفت .<br /> ما میلیون ها ایرانی طرفدار خاندان پهلوی در ایران تنها انتظارمان این بود که کاخ سفید با ما ابراز همدردی می کردند و با یک پیام تسلیت دل ما را ارامش می دادند .</p>