ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۷۰ درصد وقت مديران وزارت علوم صرف بازنگری علوم انسانی می‌شود

<p>مديرکل دفتر پشتيبانی و حمايت آموزش عالی وزارت علوم از بازنگری ۴۰۰ هزار سرفصل دروس دانشگاهی ايران خبر داد.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش خبرگزاری فارس، سعيد قديمی مديرکل دفتر پشتيبانی و حمايت آموزش عالی وزارت علوم، گفت: &laquo;بيش از ۷۰ درصد وقت مديران و کارشناسان کارگروه&zwnj;های هفت&zwnj;گانه وزارت علوم به برنامه&zwnj;ريزی در موضوع علوم انسانی اختصاص يافته است که اکنون وضعيت ۲۶۰ هزار سرفصل علوم انسانی از نظر تاريخ بازنگری برای ما مشخص شده است.&raquo;</p> <p><br /> وی افزود: &laquo;تمام سرفصل&zwnj;های علوم انسانی که پنج سال از زمان بازنگری آن&zwnj;ها گذشته باشد، بايد به روز شوند.&raquo;<br /> &nbsp;</p> <p>اين مقام وزارت علوم ايران از تهيه پيش&zwnj;نويسی در رابطه با بازنگری سرفصل&zwnj;های علوم انسانی خبر داد و احتمال داد که در بهمن&zwnj;ماه آينده اين پيش&zwnj;نويس منتشر شود.<br /> &nbsp;</p> <p>سعيد قديمی گفت در برنامه پنجم توسعه تکاليف سنگينی متوجه دانشگاه&zwnj;ها شده است که اصلاح محتوا و سرفصل&zwnj;ها در صدر آن&zwnj;ها قرار دارد.</p> <p><br /> وی اظهار داشت: &laquo;با وجود بيش از ۴۰۰ هزار سرفصل دانشگاهی، لازم است که تمام دانشگاهيان در اين بازنگری سهيم باشند.&raquo;<br /> &nbsp;</p> <p>مقامات ایران در یک سال گذشته خواهان تغییر در محتوای علوم انسانی دانشگاه&zwnj;ها بر اساس &laquo;مبانی اسلام&raquo; شده&zwnj;اند.<br /> &nbsp;</p> <p>آیت&zwnj;الله علی خامنه&zwnj;ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران نیز سال گذشته از تحصیل دو میلیون دانشجوی ایرانی در رشته&zwnj;های علوم انسانی انتقاد کرده بود.<br /> &nbsp;</p> <p>همچنین شهریورماه گذشته کامران دانشجو، وزیر علوم اعلام کرد که در محتوای رشته&zwnj;های مهم علوم انسانی &laquo;بر اساس مبانی اسلام&raquo; تغییراتی اعمال می&zwnj;شود.</p> <p><br /> در اين مدت گروهی از استادان دانشگاه&zwnj;ها کنار گذاشته شدند و بسيج گسترده&zwnj;ای برای تغيير هيأت&zwnj;های علمی دانشگاه&zwnj;ها و استخدام&zwnj;های تازه صورت گرفت.<br /> &nbsp;</p> <p>در روز دوم آبان ماه سال جاری اسامی ١٢ رشته&zwnj;ای که به گفته وزارت علوم، &laquo;تحقیقات و فناوری ایران تا بازنگری در محتوای آن&zwnj;ها، توسعه پیدا نمی&zwnj;کنند&raquo;، اعلام شد.<br /> &nbsp;</p> <p>&laquo;حقوق، حقوق بشر، مطالعات زنان، اقتصاد، جامعه&zwnj;شناسی، ارتباطات اجتماعی، علوم سیاسی، فلسفه، روان&zwnj;شناسی، علوم تربیتی، مدیریت و مدیریت فرهنگی و هنری&raquo; به عنوان رشته&zwnj;هایی که باید بازنگری شوند، عنوان گرديد.<br /> &nbsp;</p> <p>میرحسین موسوی از رهبران مخالف دولت نیز تیرماه گذشته در واکنش به اظهارات مقامات حکومت درباره تغییر محتوای علوم انسانی، این اقدامات را با عملکرد حکومت توتالیتر شوروی سابق مقایسه کرد و گفت: &laquo;سرنوشت و روش&zwnj;های اقتدارگرایان در سراسر جهان شبیه به هم است.&raquo; <br /> &nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

مديرکل دفتر پشتيبانی و حمايت آموزش عالی وزارت علوم از بازنگری ۴۰۰ هزار سرفصل دروس دانشگاهی ايران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سعيد قديمی مديرکل دفتر پشتيبانی و حمايت آموزش عالی وزارت علوم، گفت: «بيش از ۷۰ درصد وقت مديران و کارشناسان کارگروه‌های هفت‌گانه وزارت علوم به برنامه‌ريزی در موضوع علوم انسانی اختصاص يافته است که اکنون وضعيت ۲۶۰ هزار سرفصل علوم انسانی از نظر تاريخ بازنگری برای ما مشخص شده است.»

وی افزود: «تمام سرفصل‌های علوم انسانی که پنج سال از زمان بازنگری آن‌ها گذشته باشد، بايد به روز شوند.»
 

اين مقام وزارت علوم ايران از تهيه پيش‌نويسی در رابطه با بازنگری سرفصل‌های علوم انسانی خبر داد و احتمال داد که در بهمن‌ماه آينده اين پيش‌نويس منتشر شود.
 

سعيد قديمی گفت در برنامه پنجم توسعه تکاليف سنگينی متوجه دانشگاه‌ها شده است که اصلاح محتوا و سرفصل‌ها در صدر آن‌ها قرار دارد.

وی اظهار داشت: «با وجود بيش از ۴۰۰ هزار سرفصل دانشگاهی، لازم است که تمام دانشگاهيان در اين بازنگری سهيم باشند.»
 

مقامات ایران در یک سال گذشته خواهان تغییر در محتوای علوم انسانی دانشگاه‌ها بر اساس «مبانی اسلام» شده‌اند.
 

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران نیز سال گذشته از تحصیل دو میلیون دانشجوی ایرانی در رشته‌های علوم انسانی انتقاد کرده بود.
 

همچنین شهریورماه گذشته کامران دانشجو، وزیر علوم اعلام کرد که در محتوای رشته‌های مهم علوم انسانی «بر اساس مبانی اسلام» تغییراتی اعمال می‌شود.

در اين مدت گروهی از استادان دانشگاه‌ها کنار گذاشته شدند و بسيج گسترده‌ای برای تغيير هيأت‌های علمی دانشگاه‌ها و استخدام‌های تازه صورت گرفت.
 

در روز دوم آبان ماه سال جاری اسامی ١٢ رشته‌ای که به گفته وزارت علوم، «تحقیقات و فناوری ایران تا بازنگری در محتوای آن‌ها، توسعه پیدا نمی‌کنند»، اعلام شد.
 

«حقوق، حقوق بشر، مطالعات زنان، اقتصاد، جامعه‌شناسی، ارتباطات اجتماعی، علوم سیاسی، فلسفه، روان‌شناسی، علوم تربیتی، مدیریت و مدیریت فرهنگی و هنری» به عنوان رشته‌هایی که باید بازنگری شوند، عنوان گرديد.
 

میرحسین موسوی از رهبران مخالف دولت نیز تیرماه گذشته در واکنش به اظهارات مقامات حکومت درباره تغییر محتوای علوم انسانی، این اقدامات را با عملکرد حکومت توتالیتر شوروی سابق مقایسه کرد و گفت: «سرنوشت و روش‌های اقتدارگرایان در سراسر جهان شبیه به هم است.»
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.