ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چهار افسر ارشد مرتبط با کودتای ترکیه آزاد شدند

این افسران اولین گروه از مقام‌های نظامی ترکیه هستند که پس از بازداشت به اتهام همکاری در کودتا و ارتباط با جنبش گولن، به دلیل «کافی نبودن شواهد و عدله» آزاد شده‌اند.

دادگاه استانبول حکم آزادی سه سرهنگ و یک دریاسالار ارتش ترکیه را که پیش‌تر به اتهام دست داشتن در کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه بازداشت شده بودند، صادر کرد.

عکس از آرشیو - دادگاه استانبول حکم آزادی چهار افسر ارشد مرتبط با کودتا را صادر کرد

به گزارش سایت خبری حریت، دادگاه استانبول جمعه ۱۴ اکتبر/ ۲۳ مهر حکم آزادی ژنرال‌ ولی یلدیریم، سرتیپ شنر یازیجی‌اوغلو، سرتیپ علی آکیورک و آدمیرال عمر مسعود آک را صادر کرد.

دلیل آزادی این فرماندهان ارتش ترکیه «کافی نبودن شواهد و ادله» عنوان شده است. این افسران ارشد ارتش ترکیه به اتهام «همکاری و طرح‌ریزی» در کودتا بازداشت شده بودند.

این افسران اولین گروه از مقام‌های نظامی ترکیه هستند که پس از بازداشت به اتهام همکاری در کودتا و ارتباط با جنبش گولن، آزاد شده‌اند.

پیشتر شعبه پنج دادگاه جزایی و مصالحه استانبول با آزادی این درجه داران ارتش ترکیه مخالفت کرده بود. با اعتراض وکلای مدافع این افسران،  شعبه ششم دادگاه استانبول رأی به آزادی آنها داد.

سرهنگ ییلدیریم و دریاسالار آک، هر دو پس از بازداشت مجبور به استعفا از مقام‌های خود شده بودند.

از زمان کودتای نافرجام در ماه ژوئیه بیش از ۱۰۰ هزار تن از کارمندان دولتی و افسران ارتش در ترکیه از کار برکنار شده‌اند و یا شغل آن‌ها معلق شده است. همچنین حدود ۳۲ هزار تن در زندان‌ها به‌سر می‌برند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آمیرزا

    «کافی نبودن شواهد و عدله» ؟؟؟؟؟ دلبندم درستش این که بنویسی «کافی نبودن شواهد و ادله»، کلمه ادله به عنوان دلایل، شواهد . . . . ---------- ویراستار: ممنون از تذکر شما، تصحیح شد.