ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ظریف در نشست بین‌المللی سوریه در لوزان شرکت می‌کند

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه ایران از شرکت جواد ظریف در نشست بین‌المللی لوزان خبر داد. این اولین نشست صلح سوریه پس از قطع مذاکرات آمریکا و روسیه بر سر آتش‌بس است.

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه ایران از حضور جواد ظریف در نشست بین‌المللی لوزان خبر داد.  این اولین نشست صلح سوریه پس از قطع مذاکرات آمریکا و روسیه بر سر آتش‌بس  است.

حسین جابری انصاری، معاون وزیر خارجه ایران اعلام کرد که جواد ظریف در نشست بررسی وضعیت سوریه در لوزان شرکت می‌کند. سایر شرکت‌کنندگان در این نشست، وزیران خارجه روسیه، آمریکا، ترکیه، عربستان، عراق، مصر و قطر هستند.

سخنگوی وزارت خارجه، بهرام قاسمی نیز خبر مشارکت ایران در نشست لوزان را اعلام کرد.

خبرگزاری تسنیم، شامگاه جمعه ۲۳ مهر نوشت نشست لوزان قرار بود به صورت پنج جانبه برگزار شود و ایران تمایلی برای شرکت در آن نداشت: «اما با رایزنی‌های صورت گرفته و اضافه شدن سه کشور دیگر ظریف در آن حضور خواهد یافت.»

سه کشور مورد اشاره تسنیم، مصر، عراق و ایران هستند.

خبرگزاری ایتارتاس پیش از اعلام رسمی مقامات ایرانی نوشته بود که ظریف در نشست حضور خواهد داشت. رسانه‌های ایرانی تا ظهر جمعه، این حضور را تکذیب می‌کردند.

نشست هشت جانبه لوزان شنبه ۱۵ اکتبر برگزار می‌شود. مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته که واشنگتن از نشست لوزان انتظار گشایشی در مورد سوریه ندارد. تونر عنوان کرده که بعید است در این نشست تصمیم مهمی در مورد بحران سوریه گرفته شود.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است مسکو طرح جدیدی برای صلح در سوریه در لوزان ارائه نخواهد کرد. او بار دیگر تاکید کرده که شرکای غربی، هیج اقدام نتیجه‌بخشی در قبال بحران سوریه انجام نداده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میر ز ا رضا

    لوزان سوییس محل خوشگذرانی و استراحت و تفریح مشتی فریبکار و جنایتکار گشته که سالانه گرد هم میایند. پارسال روحانی (فیروز) به این جمع پیوست و امسال هم نوبت ظریف است با آن لبخند کریه و فریبکارانه لویزانی خود. و بسا بیجهت نگفته اند که: خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو. ایول

  • Farid

    اسد،ازجمهوری اسلامی ایران به عنوان هم‌پیمان خود نام می‌برد و می‌گوید که در جریان مذاکره بر سر پرونده هسته‌ای ایران، از سوریه خواسته شده بود تا ایران را به انجام اقداماتی «خلاف مصالح و منافع خود» قانع کند.!! اسد چندین بار در این مصاحبه از نقش ایران و روسیه تمجید کرد! ایران و روسیه از متحدان اصلی بشار اسد هستند و مقامات ایران بارها ادعا کرده‌اند اگر نیروهای سپاه پاسداران به سوریه نمی‌رفتند، دمشق سقوط می‌کرد.

  • nader

    خبرگزاری سپاه پاسداران موسوم به فارس در یک درگیری باندی فاش ساخت که اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی ، از جیب بیت‌المال هدیه‌هایی به طرف مذاکره‌کنندگان آمریکایی داده‌اند. این خبرگزاری روز پنجشنبه 22مهر با عنوان ”هدیه عراقچی و فریدون به وندی شرمن و کری چه بود “ نوشت: لیست منتشره می‌گوید ”محمد جواد ظریف“ وزیر خارجه ایران یک جلد کتاب حاوی تصویر آثار استاد فرشچیان به ارزش 400 دلار به همتای آمریکایی خود هدیه داد. «عباس عراقچی» معاون حقوقی ظریف هم فرشی به ارزش هزار و 150 دلار به خانم شرمن، هم‌رده آمریکایی خود هدیه کرده است. خبرگزاری سپاه افزود: در این میان، «حسین فریدون» که در مذاکرات هسته‌یی حضور داشت نیز فرش دیگری به ارزش هزار و 100 دلار به وندی شرمن هدیه نموده است!

  • naseem

    ارتش آمریکا اعلام کرد که موشک های استفاده شده در حمله به ناو جنگی این کشور در دریای سرخ توسط شبه نظامیان حوثی، از نوع «سی 202 سیلک ورم» هستند که حکومت اسلامی ایران از چین وارد کرده است. حکومت اسلامی ایران از طریق سواحل شبوه و حضر موت، به شبه نظامیان حوثی سلاح می رساند. تهران با ارسال سلاح به حوثی ها، قطعنامه شورای امنیت در مورد ممنوعیت صدور اسلحه به شبه نظامیان کودتاگر را نقض می‌ کند. حکومت اسلامی ایران نه تنها شبه نظامیان یمنی به ویژه حوثی ها، بلکه شبه نظامیان حشد شعبی، شبه نظامیان حزب الله لبنان و نیز شبه نظامیان حاضر در سوریه را با سلاح مورد حمایت قرار داده است. حکومت اسلامی پیشتر برای شبه نظامیان حشد شعبی موشک های اسکاد و خمپاره انداز ارسال کرده بود. گفتنی است که اسلحه هایی که حکومت اسلامی ایران برای شبه نظامیان خود در دیگر کشورها ارسال می کند، در واقع موشک های ساخت چین و کره هستند که با تغییرات جزئی به نام دیگری تغییر یافته اند!