ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله موشکی تازه به ناو جنگی آمریکایی در اطراف یمن

این سومین حمله موشکی در یک هفته اخیر به ناوهای آمریکایی در دریای سرخ است. پیش از این یک بار آمریکا به تلافی دو حمله قبلی به سه ایستگاه رادار در خاک یمن حمله کرده بود. واشنگتن شیعیان حوثی را عامل این حملات می‌داند.

در دریای سرخ برای سومین بار در یک هفته اخیر باز هم به ناوشکن‌های آمریکایی با موشک حمله شد.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که موشک‌ها شنبه شب ۱۵ اکتبر / ۲۴ مهر به سمت ناو جنگی این کشور شلیک شدند اما به هدف اصابت نکردند و آسیبی به ناو وارد نیامد.

بنا به این گزارش، ناوشکن «یو اس اس میسون» که به آن حمله شد تدابیر لازم را اتخاذ کرد.

جزئیات بیشتری در این زمینه گزارش نشده است.

هفته گذشته در روزهای یکشنبه ۹ اکتبر / ۱۸ مهر و چهارشنبه ۱۲ اکتبر / ۲۱ مهر دو بار به ناوهای جنگی آمریکایی در سواحل یمن شلیک شد. آمریکا گفت این حملات از منطقه تحت کنترل شیعیان حوثی در یمن شلیک شده بود.

در پی این حملات بود که یک ناو جنگی آمریکا پنج‌شنبه ۱۳ اکتبر / ۲۲ مهر به‌تلافی این حمله سه ایستگاه‌ رادار در منطقه تحت کنترل حوثی‌ها را هدف قرار داد.

وزارت دفاع آمریکا گفته بود این ایستگاه‌های رادار در حمله به ناوشکن‌های ایالات متحده مورد استفاده قرار گرفته‌ بودند.

پنتاگون همچنین اعلام کرد که حمله به ایستگاه‌های رادار در خاک یمن با موشک‌های کروز توماهاوک و به‌دستور باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا انجام شده است.

در جنگ یمن آمریکا از ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی پشتیبانی می‌کند که در برابر شیعیان حوثی از عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن حمایت می‌کند.

شیعیان حوثی از سوی جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌شوند.

از سوی دیگر خبرگزاری تسنیم روز پنج‌شنبه اعلام کرد که ناوگروه ۴۴ نیروی دریایی ارتش ایران به این منطقه اعزام شده است. این ناوگروه شامل ناوشکن رزمی الوند و ناوپشتیبانی بوشهر می‌شود که قار است مدتی در منطقه خلیج عدن حضور داشته باشد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.