ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دستگاه قضائی ایران کمیته ویژه انتخابات تشکیل می‌دهد

رئیس قوه قضائیه ایران اعلام کرد که در راستای ابلاغ سیاست‌های انتخاباتی از سوی رهبر جمهوری اسلامی، دستگاه قضائی کمیته ویژه سیاست‌های کلی انتخابات را تشکیل خواهد داد.

رئیس قوه قضائیه ایران اعلام کرد که در راستای ابلاغ سیاست‌های انتخاباتی از سوی رهبر جمهوری اسلامی، دستگاه قضائی کمیته ویژه سیاست‌های کلی انتخابات را تشکیل خواهد داد.

صادق لاریجانی یکی از مهم‌ترین سیاست‌ها در زمینه نظات بر انتخابات را مربوط به دستگاه قضائی دانست.

صادق آملی لاریجانی روز دوشنبه ۲۶ مهر در جلسه مسئولان عالی قضائی کشور گفت سیاست‌های کلی انتخابات که توسط علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ابلاغ شده است دستگاه‌های گوناگون را به نظارت در انتخابات توجه داده است و به همین دلیل «به‌زودی کمیته‌ای ویژه به ریاست دادستان کل کشور تشکیل خواهد شد تا لوازم و مقتضیات اجرای این سیاست‌ها در قوه قضائیه استخراج شود.»

او یکی از مهم‌ترین سیاست‌ها در این زمینه را که مربوط به دستگاه قضائی است، «پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی» دانست.

این در حالی است که طبق قانون انتخابات ایران، هيأت مركزی نظارت بر انتخابات، متشکل از پنج نفر به انتخاب شورای نگهبان، «بر كليه مراحل و جريان‌های انتخاباتی و اقدامات وزارت كشور در امر انتخابات و هيأت‌های اجرائی و تشخيص صلاحيت نامزدهای نمايندگی و حسن جريان انتخابات نظارت خواهد كرد».

آملی لاریجانی ابراز امیدواری کرد که با تشکیل کمیته ویژه دستگاه قضائی انتخابات بعدی با شیوه‌ها و نظارت‌های بهتری برگزار شود.

روز شنبه ۲۴ مهر خامنه‌ای «سیاست‌های کلی انتخابات» را به سران سه قوه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت ابلاغ کرد و در آن بار دیگر بر نظارت استصوابی شورای نگهبان در انتخابات تأکید کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    امیرارشد تاجمیر، یکی از جوانانی است که در روز عاشورای سال 88 توسط خودروی ماموران زیر گرفته شد و به شهادت رسید. مادر امیر می نویسد:«خدایا ناله های امیر ارشد ام دیگر بس است. این بار نوبت ناله های حاکمان ظالم است. آنها که خود کباب می خورند و سهم ملت را اشکنه می دانند. آنها که دکل می‌دزدند و اختلاس می‌کنند اما، دست و پای گرسنه بیکار را به جرم دزدی می‌برند. آنهایی که فرزندان شان با پول ملت در مرگ بر آمریکا عشق می‌ کنند و فرزندان شریف و فرهیخته‌ مان را در عنفوان جوانی به سیاهچال می‌فرستند. آنها که چون خود به خلوت می‌ روند آن کار دیگر می‌ کنند و جوانان ما را برای شادی و خوشحالی، بزه ‌کار و خلافکار می ‌خوانند. این‌بار نوبت ماست که آفتابه به گردن شان بیاندازیم و در شهرها بگردانیم‌ شان. این‌بار دیگر نوبت ماست که حق ‌مان را بطلبیم و بگوییم پولها و سرمایه‌ های ‌مان چه شد؟؟ این‌ بار دیگر حق حکومت ملت بر خود است. ما خود امیر خودیم.»

  • Farid

    انتشار فایل صوتی اظهارات عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران درباره پرونده واگذاری املاک شهرداری به مقامات همسو خبرساز شده است. ابوالفضل قناعتی در جلسه علنی شورای شهر خطاب به فرد منتشر کننده اسناد واگذاری‌ها می‌گوید که « یک هفته خواهرش دست داعش باشد تا بفهمد».!! در جلسه ششم مهر ماه شورای اسلامی ! شهر تهران، رحمت الله حافظی و عبدالحسین مختاباد دو عضو اصلاح‌طلب شورا خواستار پس گرفتن شکایت از یاشار سلطانی، مدیر وبسایت منتشر کننده اسناد واگذاری‌های شهرداری شدند. درخواستی که با اعتراض شدید رضا تقی پور و ابوالفضل قناعتی، دو عضو اصولگرا مواجه شد. قالیباف، شهردار تهران و مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران از جمله شاکیان یاشار سلطانی هستند!!. ابوالفضل قناعتی هم در این بین به فرد منتشرکننده اسناد توهین جنسیتی می‌کند: «کسی که این حرف‌ها را منتشر کرده یک هفته خواهرش دست داعش باشد تا بفهمد. اینها آمده‌اند آبروی همه را برده‌اند، چه کسی چیزی داده؟ اگر چیزی به کسی داده‌اند به یک اسطوره و یک آزاده داده‌اند!!.» ابوالفضل قناعتی از فرماندهان سابق سپاه است.