ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت رضا خندان، همسر نسرین ستوده

<p>رضا خندان، همسر نسرین ستوده، وکیل دادگستری زندانی، امروز، یک&zwnj;شنبه بازداشت شد.&nbsp;</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش وب&zwnj;سایت تغییر برای برابری، وی که صبح امروز بر اساس احضاریه که هفته پیش گرفته بود، به دادسرای زندان اوین مراجعه کرد، دستگیر شد.&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>بنا به این گزارش دادگاه انقلاب قرار ۵۰ میلیون تومانی کفالت برای وی صادر کرده و از پذیرش کفالت خواهر نسرین ستوده خودداری کرده است.&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>رضا خندان هفته گذشته پس از ابلاغ حکم همسرش به دادگاه انقلاب احضار شد. وی طی مدت بازداشت نسرین ستوده در رابطه با وضعیت همسرش با برخی رسانه&zwnj;ها گفت&zwnj;وگو کرده و به نظر می&zwnj;رسد بازداشت وی واکنش ماموران امنیتی به این مساله باشد.&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>آقای خندان هفته گذشته به کمیته گزارشگران حقوق بشر گفته بود که ۱۰ روز پس از بازداشت نسرین ستوده نیز احضار شده و تذکراتی در مورد مصاحبه با رسانه&zwnj;ها دریافت کرده است.&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>نسرین ستوده از سوی دادگاه به به ۱۱ سال حبس، ۲۰ سال ممنوعیت خروج از کشور و وکالت محکوم شده است.&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی به اتهام &laquo;اقدام علیه امنیت ملی&raquo; به پنج سال حبس، به اتهام &laquo;عدم رعایت حجاب اسلامی در یک فیلم سخنرانی&raquo; به پنج سال حبس و به اتهام &laquo;تبلیغ علیه نظام&raquo; به یک سال حبس محکوم شده است.&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>این فعال حقوق زنان ۱۳ شهریور جاری بازداشت شد و از آن تاریخ تا کنون در سلول&zwnj;های انفرادی بند ۲۰۹ اوین است. وی در این مدت سه بار در اعتراض به شرایط زندان و نقض آیین دادرسی در پرونده&zwnj;اش، دست به اعتصاب غذا زده است.&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>نسرین ستوده وکیل دادگستری و فعال حقوق زنان است و وکالت بسیاری از فعالان مدنی و کودکان در معرض اعدام را بر عهده داشته است..</p> <p>&nbsp;</p>

رضا خندان، همسر نسرین ستوده، وکیل دادگستری زندانی، امروز، یک‌شنبه بازداشت شد. 

به گزارش وب‌سایت تغییر برای برابری، وی که صبح امروز بر اساس احضاریه که هفته پیش گرفته بود، به دادسرای زندان اوین مراجعه کرد، دستگیر شد. 

بنا به این گزارش دادگاه انقلاب قرار ۵۰ میلیون تومانی کفالت برای وی صادر کرده و از پذیرش کفالت خواهر نسرین ستوده خودداری کرده است. 

رضا خندان هفته گذشته پس از ابلاغ حکم همسرش به دادگاه انقلاب احضار شد. وی طی مدت بازداشت نسرین ستوده در رابطه با وضعیت همسرش با برخی رسانه‌ها گفت‌وگو کرده و به نظر می‌رسد بازداشت وی واکنش ماموران امنیتی به این مساله باشد. 

آقای خندان هفته گذشته به کمیته گزارشگران حقوق بشر گفته بود که ۱۰ روز پس از بازداشت نسرین ستوده نیز احضار شده و تذکراتی در مورد مصاحبه با رسانه‌ها دریافت کرده است. 

نسرین ستوده از سوی دادگاه به به ۱۱ سال حبس، ۲۰ سال ممنوعیت خروج از کشور و وکالت محکوم شده است. 

وی به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» به پنج سال حبس، به اتهام «عدم رعایت حجاب اسلامی در یک فیلم سخنرانی» به پنج سال حبس و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس محکوم شده است. 

این فعال حقوق زنان ۱۳ شهریور جاری بازداشت شد و از آن تاریخ تا کنون در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ اوین است. وی در این مدت سه بار در اعتراض به شرایط زندان و نقض آیین دادرسی در پرونده‌اش، دست به اعتصاب غذا زده است. 

نسرین ستوده وکیل دادگستری و فعال حقوق زنان است و وکالت بسیاری از فعالان مدنی و کودکان در معرض اعدام را بر عهده داشته است..

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محمد رضا

    <p>راست است که این وطن در طول تاریخ طولانی خود با شدائد و سختیهای فراوانی روبرو بوده است که بهرحال از چنگ آنها خلاصی داشته ولی بدون شک امروزها صفحه ای از این تاریخ در وطن مظلوممان در حال ورق خوردن است که کمتر اینچنین ها را نمونه داشته است...در تاریخیمان خوانده ایم که زمانی که اسکندر گجسته، آریو برزن سردار بزرگ ایران را در قلعه ای بدلیل خیانت،بدام انداخته بود که با مرگ و یا اسارتش سرنوشت میهن بیکباره بدست دشمن میافتاد که دخترکی از تبار ملت، دست در کلون دروازه نهاده و از سردار با اسرار فراوان و تضرع میخواسته که از این لحظه ها استفاده کرده و از دست دشمن خود را برهاند و شاید در فرصتی بیشتر و با گردآوری سپاه بمصاف دشمن شتابد...<br /> من بر این باورم که این هموطن امروزی من خانم نسرین ستوده یکی از همان دختران تاریخی با تبار ملت است که امروزه روز با گذاشتن دست محبت و پشتیبانی بر سر طفلان رنجدیده و مردمان مبارز، زندگی خود را در طبق اخلاص گذاشته است. شجاعت این زن ایرانی برگ زرینی است که هر گز فراموش نخواهد .خداوند یارش </p>

  • موج

    <p>درود بر نسرين افتخار ايران.<br /> اين تلاش رژيمی است ورشکسته برای شکنجه مادری با محروم کردن فرزندان خردسالش از محبت ، مهرباني ، و آغوش گرم خانواده.<br /> جنايات زشت رژيم فراتر از نازی های هيتلري.</p>