ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان ملل آتش‌بس جدید در یمن را اعلام کرد

دست‌کم برای ۷۲ ساعت سلاح‌ها در یمن بر زمین گذاشته می‌شوند. سازمان ملل می‌گوید همه طرف‌های درگیری می‌خواهند آتش‌بس جدید را حفظ کنند.

سازمان ملل متحد از آتش‌بس جدید در جنگ یمن خبر داد. اسماعیل ولد الشیخ احمد، نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن گفت از ساعت ۲۳ و ۵۹ دقیقه چهارشنبه ۱۹ اکتبر / ۲۸ مهر سلاح‌ها در این کشور خاموش خواهند شد.

از ماه مارس ۲۰۱۵ که حملات هوایی عربستان سعودی و ائتلاف عربی به یمن آغاز شد، تاکنون بیش از چهار هزار غیرنظامی کشته شده‌اند.

اسماعیل ولد الشیخ احمد گفت این آتش‌بس ابتدا به‌مدت ۷۲ ساعت خواهد بود اما بعد امکان تمدید آن وجود دارد.

نماینده ویژه سازمان ملل افزود همه طرف‌های درگیر در جنگ یمن در حفظ آتش‌بس اطمینان داده‌اند.

به‌گفته او این آتش‌بس اجازه خواهد داد تا کمک‌های انسان‌دوستانه برای مردم یمن ارسال شود.

جنگ یمن بین دولت سنی این کشور با ریاست جمهوری عبد ربه منصور هادی و شیعیان حوثی و هم‌پیمان‌های آن‌ها، نیروهای علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری پیشین، است. عربستان سعودی از دولت یمن حمایت می‌کند و جمهوری اسلامی ایران از شیعیان حوثی.

از ماه مارس ۲۰۱۵ که حملات هوایی عربستان سعودی و ائتلاف عربی به یمن آغاز شد، تاکنون بیش از چهار هزار غیرنظامی کشته شده‌اند. ادامه این جنگ یمن را به‌عنوان یک کشور فقیر به سمت فاجعه‌ای انسانی کشانده است.

تنها در روز ۸ اکتبر / ۱۷ مهر در حمله هوایی ائتلاف عربستان سعودی به یک مراسم عزاداری در صنعا ۱۴۰ نفر کشته شدند. این ائتلاف بعد اعلام کرد که این حمله بر اساس «اطلاعات غلط» صورت گرفت.

پس از این حمله فشار جامعه جهانی برای دستیابی به یک آتش‌بس افزایش یافت. روز یکشنبه ۱۶ اکتبر / ۲۵ مهر، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا و وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در لندن از طرف‌های درگیر در یمن خواستند تا با آتش‌بس موافقت کرده و پای میز مذاکره بیایند.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن آتش‌بس جدید را به‌عنوان از سرگیری طرح آتش‌بسی دانست که در روز ۱۰ آوریل / ۲۲ فروردین بر سر آن توافق شده بود اما بعد نقض شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.