ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو روزنامه‌نگار در ایران آزاد شدند

<p>فرزانه روستايی و ريحانه طباطبايی، دو روزنامه&zwnj;نگاری که آذر ۸۹ در تهران بازداشت شده بودند، آزاد شدند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری آفتاب&zwnj;نيوز، فرزانه روستايی، دبير سوريس بين&zwnj;الملل روزنامه شرق پس از ۴۱ روز بازداشت عصر امروز، دوشنبه ۲۷ دی با وثيقه ۱۰ ميليون تومانی از زندان اوين آزاد شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>ريحانه طباطبايی، خبرنگار روزنامه شرق نيز پس از ۳۶ روز بازداشت، روز گذشته از زندان آزاد شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>آذرماه گذشته علی خدابخش، سرمايه&zwnj;گذار روزنامه شرق، احمد غلامی، سردبير، فرزانه روستايی، دبير سرويس بين&zwnj;الملل، کيوان مهرگان، دبير سرويس سياسی، هادی حيدری، کاريکاتوريست و ريحانه طباطبايی، خبرنگار اين روزنامه بازداشت شدند که تاکنون پنج نفر از آن&zwnj;ها آزاد شده&zwnj;اند و کيوان مهرگان هنوز در بازداشت است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>عباس جعفری دولت&zwnj;آبادی، دادستان تهران، ١٧ آذرماه گذشته دليل بازداشت خبرنگاران روزنامه شرق را &laquo;ارتکاب جرايم امنيتی&raquo; اعلام کرده بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>روزنامه شرق که جزو روزنامه&zwnj;های اصلاح&zwnj;طلب در ایران است، تاکنون سه بار در سال&zwnj;های ٨٢، ٨٥ و ٨٦ توقيف شده است. اين روزنامه آخرين بار در ۱۵ مرداد ۸۶ به اتهام انتشار مطالب &laquo;خلاف عفت عمومی&raquo; از سوی هيئت نظارت بر مطبوعات توقيف شده بود. شرق با رفع توقيف اسفند ماه سال گذشته انتشار مجدد خود را آغاز کرد. انتشار دور تازه روزنامه شرق از اسفند ٨٨ آغاز شد.</p> <p><br /> روزنامه شرق تاکنون سه بار در سال&zwnj;های ٨٢، ٨٥ و ٨٦ توقيف شده است. روزنامه شرق، ۱۵ مرداد ۸۶ به اتهام انتشار مطالب &laquo;خلاف عفت عمومی&raquo; از سوی هيات نظارت بر مطبوعات توقيف شده بود.</p> <p>شعبه ۷۶ دادگاه کيفری استان تهران، ۲۴ شهريور ماه با نقض حکم هيات نظارت، رای به رفع توقيف روزنامه شرق داده بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>روزنامه شرق، ۲۰ شهريور ماه سال ۱۳۸۵ به خاطر انتشار کاريکاتوری که در آن در يک صفحه شطرنج، اسب و الاغی ترسيم شده بود و بر گرد سر الاغ، هاله&zwnj;ای از نور مشاهده می&zwnj;شد، توقيف شد که پس از مدتی به حکم دادگاه، انتشار خود را از سر گرفت.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين روزنامه سال ٨٢ نيز با چاپ مطلبی در صفحه تاريخش (ويژه مشروطه) درباره ستارخان که از نظر هيات نظارت &laquo;توهين&zwnj;آميز&raquo; تلقی شده بود، تا پای توقيف پيش رفت، اما در نهايت، حکم توقيف به حکم تغيير مدير مسئول تبديل شد. انتشار دور تازه روزنامه شرق از اسفند ٨٨ آغاز شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>پس از انتخابات بحث&zwnj;برانگيز رياست&zwnj;جمهوری ايران در سال ٨٨، شمار زيادی از روزنامه&zwnj;نگاران بازداشت شدند. سازمان گزارشگران بدون مرز که انجمنی بين&zwnj;المللی در دفاع از آزادی مطبوعات است، ايران را &laquo;بزرگ&zwnj;ترين زندان حرفه&zwnj;کاران رسانه&zwnj;ها در خاورميانه&raquo; می&zwnj;خواند.<br /> <br /> در گزارش سالانه سازمان گزارشگران بدون مرز درباره آزادی مطبوعات در جهان که مهرماه ٨٩ منتشر شد، ايران در رده ١٧٥، سه رده نزول و همچنان جايگاه خود را در پائين&zwnj;ترين رده جدول و در کنار سه کشور اريتره، کره شمالی و ترکمنستان، حفظ کرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

فرزانه روستايی و ريحانه طباطبايی، دو روزنامه‌نگاری که آذر ۸۹ در تهران بازداشت شده بودند، آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری آفتاب‌نيوز، فرزانه روستايی، دبير سوريس بين‌الملل روزنامه شرق پس از ۴۱ روز بازداشت عصر امروز، دوشنبه ۲۷ دی با وثيقه ۱۰ ميليون تومانی از زندان اوين آزاد شد.

ريحانه طباطبايی، خبرنگار روزنامه شرق نيز پس از ۳۶ روز بازداشت، روز گذشته از زندان آزاد شد.

آذرماه گذشته علی خدابخش، سرمايه‌گذار روزنامه شرق، احمد غلامی، سردبير، فرزانه روستايی، دبير سرويس بين‌الملل، کيوان مهرگان، دبير سرويس سياسی، هادی حيدری، کاريکاتوريست و ريحانه طباطبايی، خبرنگار اين روزنامه بازداشت شدند که تاکنون پنج نفر از آن‌ها آزاد شده‌اند و کيوان مهرگان هنوز در بازداشت است.

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، ١٧ آذرماه گذشته دليل بازداشت خبرنگاران روزنامه شرق را «ارتکاب جرايم امنيتی» اعلام کرده بود.

روزنامه شرق که جزو روزنامه‌های اصلاح‌طلب در ایران است، تاکنون سه بار در سال‌های ٨٢، ٨٥ و ٨٦ توقيف شده است. اين روزنامه آخرين بار در ۱۵ مرداد ۸۶ به اتهام انتشار مطالب «خلاف عفت عمومی» از سوی هيئت نظارت بر مطبوعات توقيف شده بود. شرق با رفع توقيف اسفند ماه سال گذشته انتشار مجدد خود را آغاز کرد. انتشار دور تازه روزنامه شرق از اسفند ٨٨ آغاز شد.

روزنامه شرق تاکنون سه بار در سال‌های ٨٢، ٨٥ و ٨٦ توقيف شده است. روزنامه شرق، ۱۵ مرداد ۸۶ به اتهام انتشار مطالب «خلاف عفت عمومی» از سوی هيات نظارت بر مطبوعات توقيف شده بود.

شعبه ۷۶ دادگاه کيفری استان تهران، ۲۴ شهريور ماه با نقض حکم هيات نظارت، رای به رفع توقيف روزنامه شرق داده بود.

روزنامه شرق، ۲۰ شهريور ماه سال ۱۳۸۵ به خاطر انتشار کاريکاتوری که در آن در يک صفحه شطرنج، اسب و الاغی ترسيم شده بود و بر گرد سر الاغ، هاله‌ای از نور مشاهده می‌شد، توقيف شد که پس از مدتی به حکم دادگاه، انتشار خود را از سر گرفت.

اين روزنامه سال ٨٢ نيز با چاپ مطلبی در صفحه تاريخش (ويژه مشروطه) درباره ستارخان که از نظر هيات نظارت «توهين‌آميز» تلقی شده بود، تا پای توقيف پيش رفت، اما در نهايت، حکم توقيف به حکم تغيير مدير مسئول تبديل شد. انتشار دور تازه روزنامه شرق از اسفند ٨٨ آغاز شد.

پس از انتخابات بحث‌برانگيز رياست‌جمهوری ايران در سال ٨٨، شمار زيادی از روزنامه‌نگاران بازداشت شدند. سازمان گزارشگران بدون مرز که انجمنی بين‌المللی در دفاع از آزادی مطبوعات است، ايران را «بزرگ‌ترين زندان حرفه‌کاران رسانه‌ها در خاورميانه» می‌خواند.

در گزارش سالانه سازمان گزارشگران بدون مرز درباره آزادی مطبوعات در جهان که مهرماه ٨٩ منتشر شد، ايران در رده ١٧٥، سه رده نزول و همچنان جايگاه خود را در پائين‌ترين رده جدول و در کنار سه کشور اريتره، کره شمالی و ترکمنستان، حفظ کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.