ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آخرین مناظره کلینتون و ترامپ؛ سلامت انتخابات موضوع اصلی

در آخرین مناظره هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ به ‌رسمیت شناختن نتایج انتخابات ۸ نوامبر یک موضوع مهم و جنجالی بود. ترامپ پاسخ روشنی نداد.

سومین و آخرین مناظره دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون، نامزدهای جمهوری‌خواه و دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، بامداد پنج‌شنبه (۲۹ مهر) در دانشگاه نوادای لاس وگاس برگزار شد.

سومین و آخرین مناظره دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون

در این مناظره هر دو کاندیدا برای نخستین بار درباره مسائل تازه‌ای بحث کردند. ترامپ کلینتون را «دروغگو» و «زنی خبیث» خواند و به این‌ پرسش که آیا نتیجه انتخابات را خواهد پذیرفت پاسخ روشنی نداد.

تاکنون در تاریخ ۲۰۰ ساله اخیر دیده نشده بود که یک کاندیدای ریاست جمهوری در آمریکا احتمال شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری را نخواهد بپذیرد. ترامپ در پاسخ به کریس والاس، مجری مناظره که آیا نتایج انتخابات ۸ نوامبر (۱۸ آبان) را به‌رسمیت می‌شناسد یا خیر، پاسخ گفت که تا آن تاریخ موضوع را در تعلیق نگاه می‌دارد و در آن زمان اظهارنظر خواهد کرد.

هیلاری کلینتون در واکنش، به‌شدت به ترامپ حمله کرد و گفت ترامپ به دمکراسی بی‌احترامی می‌کند. کاندیدای دمکرات‌ها افزود: «برنی سندرز گفته بود شما خطرناک‌ترین فرد در تاریخ آمریکا هستید که برای ریاست جمهوری کاندیدا شده‌اید. فکر می‌کنم که او در این‌باره حق دارد.»

دونالد ترامپ در روزهای اخیر درباره امکان تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سخن گفته بود. کلینتون این سخنان او را نشانه‌ای از نزدیک شدن ترامپ به شکست در انتخابات دانست.

این بخش از مناظره‌ی آخر دو کاندیدا از نگاه بسیاری از رسانه‌های آمریکا مهم‌ترین بخش مناظره بود. تا لحظه طرح موضوع قبول نتایج انتخابات مناظره به‌شکل عادی خود پیش می‌رفت و دونالد ترامپ نسبت به دو مناظره قبلی آماده‌تر ظاهر شده بود.

مجری مناظره توانست دو کاندیدا بر روی مسائل اصلی چون اقتصاد، حق حمل سلاح در آمریکا، سقط جنین و سیاست خارجی متمرکز کند.

سومین و آخرین مناظره دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون

درباره موضوع مهاجرت ترامپ بار دیگر بر سیاست خود مبنی بر ساخت دیوار در مرز مکزیک تأکید کرد و گفت: «اگر مرزی نداشته باشیم کشوری نخواهیم داشت.» او همچنین از اخراج مهاجران غیرقانونی حمایت کرد و گفت در کشور «افراد بد» بسیاری وجود دارند که باید اخراج شوند.

کلینتون در مقابل گفت، ترامپ برای ساخت برج خود در نیویورک از همین مهاجران غیرقانونی استفاده کرده است. او گفت خواهان اصلاحاتی درباره سیاست مهاجرت است: «ما ملت مهاجران هستیم. من نمی‌خواهم هیچ خانواده‌ای را از هم بپاشم و مردم را به اجبار بیرون کنم.»

ترامپ تلاش کرد که سال‌ها حضور کلینتون در سیاست آمریکا را به‌باد انتقاد بگیرد. او گفت: «شما ۳۰ سال است که حرف می‌زنید اما به جایی نرسیده‌اید.» کلینتون کارنامه خود را با گذشته ترامپ مقایسه کرد و گفت وقتی وزیر امور خارجه بود اسامه بن‌لادن، رهبر شبکه القاعده خاموش شد و در آن زمان ترامپ شوی تلویزیونی برپا کرده بود.

در مدت مناظره ۹۰ دقیقه‌ای ابتدا ترامپ متعادل به‌نظر می‌رسید و سعی می‌کرد سخنان کلینتون را قطع نکند اما بعد هر بار که کلینتون سخن می‌گفت ترامپ مدام کلمه «اشتباه»، «اشتباه»، «اشتباه» را تکرار می‌کرد. به‌ویژه زمانی که مجری یک بار دیگر در مورد اتهام آزار جنسی توسط ترامپ پرسید. ترامپ در پاسخ گفت: «هیچ کس بیشتر از من به زنان احترام قائل نیست» جمله‌ای که منجر به خنده تماشاگران حاضر شد. ترامپ گفت این کارزار تبلیغاتی کلینتون است که زنان را علیه او برانگیخته است و این اتهام «داستان‌پردازی و دروغ» است.

هیلاری کلینتون به موضوع افشای اسناد محرمانه از کارزار انتخاباتی‌اش در سایت ویکی‌لیکس اشاره کرد و  گفت این اقدام به این دلیل صورت گرفته که ولادیمیر پوتین، رئیس ‌جمهوری روسیه مایل است رئیس‌ جمهوری در آمریکا روی کار بیاید که «عروسک خیمه‌شب‌بازی» مسکو باشد.

ترامپ نیز درباره «مطالب زیبا»ی پوتین درباره او گفت: «من پوتین را نمی‌شناسم.»

دونالد ترامپ در بخش دیگری از مناظره به عملیات بازپس‌گیری شهر موصل در عراق اشاره کرد و سقوط این شهر به‌دست گروه «دولت اسلامی» (داعش) را نشانه‌ای از ضعف سیاست خارجی کلینتون دانست.

ترامپ گفت ایران از تصرف موصل سود می‌برد و در این‌باره از آمریکا سوءاستفاده می‌کند. او بار دیگر از توافق هسته‌ای با ایران انتقاد کرد و گفت ایران پیروز اصلی نبرد موصل خواهد بود.

درباره نقش آمریکا در عراق کلینتون اعلام کرد که با حضور تعداد بیشتری از نیروهای آمریکایی در عراق موافق نیست.

ترامپ همچنین عامل «سقوط حلب» را سیاست‌های هیلاری کلینتون دانست و گفت: «ایران و بشار اسد دست به یکی کرده‌اند اما ما از شورشی‌ها پشتیبانی می‌کنیم و به آن‌ها پول می‌دهیم در حالی که این گروه‌ها را نمی‌شناسیم و ممکن است حتی از اسد و داعش بدتر باشند.»

پس از پایان این مناظره، دو کاندیدا صحنه را بدون آن‌که با یکدیگر دست بدهند ترک کردند.

بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها هیلاری کلینتون هفت درصد از ترامپ پیشی گرفته است. روزنامه واشنگتن پست از هم‌اکنون بخت ترامپ برای ورود با کاخ سفید را کم می‌داند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شاهد

    من طرفدار هیچیک از این دو نامزد انتخابات ریاست جمهودی آمریکا نیستم اما یک بچه مدرسه‌ای هم با خواندن خبر مناظره در سایت صدای آمریکا از نحوه ی گزینش کلمات و مونتاژ هدفمند قسمتهای مناظره متوجه می شود که بخش فارسی صدای آمریکا توسط مدیرانش دقیقا از این رسانه در جهت تقویت هیلاری کلینتون استفاده می کند شاید به خاطر جو گزینشی در بخش صدای آمریکا است که هر روز یکی از گویندگانتان از ما جدا می شود. ا. صبح

  • یک مطلع

    بنده حق را به ترامپ میدم. از سالها پیش تمام تلاش دمکراتها و حکومت ایران برای تقلب در انتخابات شروع شده. اول کمک و تلاشهای جدی حکومت فاسد ایران که سابقه طولانی و تجربه بسیار خوبی برای تقلب در انتخابات ایران، روسیه، ونزویلا، سودان، لبنان و سوریه داره در انتخابات امریکا بسیار چشمگیرتر شده. مزدوران ایرانی در اینکار هم مثل تمام امور شیادی و نفاق ودزدی وفساد و جنایت استاد هستند و از سالها پیش شروع به نفوذ در مراکز حساس خصوصا در مراکز IT و امنیتی کرده اند و افراد منسوب شده قبلی را به بهانه های مختلف توسط افراد مورد اعتماد خودشون از نژادهای مختلف از پاکستان بنگلادش افریقا عرب مصری و عراقی و لبنانی و کره جنوبی و چین و مکزیک جایگزین کردند. این نفوذ و جایگزینی در این 7 سال دوره اوباما سریعتر و چشمگیرتر شد. دوم افراد عادی که طرفدار جمهوریخواهان بودند تا حد امکان شناسایی شدند و به بهانه های مختلف در ثبت نام اونها کارشکنی شده یا اونها را فریب دادند که در انتخابات شرکت نکنند با این توجیه که هیچکدام از نامزدها لایق نیستند. سوم با کمک روسیه در حال تبلیغ عیر مستقیم بر علیه ترامپ هستند که از طرفداران پوتین و روسیه است. بشکل بسیار رسوا، چندین مرتبه سران روسیه مستقیم و غیر مستقیم با طرفداری از ترامپ اعلام کردند رییس جمهوری کلینتون باعث جنگ با امریکا خواهد شد! !! نکته بعدی اینکه رژیم فاسد ایران با دامهای اخلاقی و فرستادن دختران فاسد و هرزه به دفاتر افراد شاخص جمهوریخواه که نقش اساسی در انتخابات داشتند باعث باصطلاح رسوایی اخلاقی اونها شده و عملا اونها را از چرخه سیاست خارج کردد (استعفای غیر منتظزه سخنگوی مجلس نمایندگان ) و آخرین نکته، در تمام مساجد امریکا از شیعه و سنی (بالاخص اخوان المفسدین مصر) به مردم سفارش اکید شده به کلینتون رای بدید. پول و سرمایه مردم بدبخت و فقیر ایران برای رشوه و باج و انتخابات کشورهای دیگر و عیش و نوش ایات الشیطانها و مداحان و سرداران و بسیجیان فاسد دزد شیاد منافق جنایتکار مصرف میشه