ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۵۰۰ کشته و دو هزار زخمی در حملات یک ماهه به حلب

بان کی مون حملات هوایی اخیر روسیه و سوریه به حلب را شدیدترین حملات پنج سال اخیر دانست. اتحادیه اروپا در نشست خود بر سر تحریم روسیه به توافق نرسید.

در یک نشست ویژه درباره سوریه دبیرکل سازمان ملل وضعیت این کشور را تأسف‌بار خواند و گفت: «چه زمانی جامعه جهانی سرانجام برای پایان دادن به این کشتار اقدام مشترکی خواهد کرد؟» اجلاس سران اتحادیه اروپا نیز کشتار سوریه را محکوم کرد اما در مورد تحریم روسیه به توافقی دست نیافت.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل: چه زمانی جامعه جهانی سرانجام برای پایان دادن به این کشتار اقدام مشترکی خواهد کرد؟

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در نشست ویژه درباره سوریه که پنج‌شنبه شب ۲۰ اکتبر / ۲۹ مهر برگزار شد، گفت در حملات روسیه و سوریه که از ۲۲ سپتامبر / یکم مهر آغاز شد «حدود ۵۰۰ نفر کشته و دو هزار نفر زخمی شدند و بیش از یک چهارم کشته‌شدگان را کودکان تشکیل می‌دهند.»

بان کی مون افزود: «در این وضعیت قرون وسطایی ضعیف‌ترین‌ها آسیب‌پذیرترند.»

به‌گفته دبیرکل سازمان ملل از ۷ ژوئیه / ۱۷ تیر تاکنون هیچ کاروان کمک‌رسانی نتوانسته است به شرق حلب برسد. در این منطقه ۲۵۰ هزار نفر زندگی می‌کنند و جیره مواد غذایی تنها تا پایان ماه جاری موجود است.

بان کی مون با بیان این‌که گرسنگی مردم به‌عنوان سلاح در جنگ استفاده می‌شود خواهان «دسترسی کامل» ساکنان شرق حلب به کمک‌های انسانی شد.

با فراخوان کانادا، نمایندگان ۷۲ کشور در سازمان ملل به‌منظور حل و فصل بن‌بست موجود در شورای امنیت درباره اوضاع سوریه، گرد هم آمدند.

شورای امنیت در زمینه پایان دادن به جنگ در سوریه و تلاش در جهت صلح ناتوان است. در آغاز ماه جاری میلادی روسیه برای پنجمین بار در طول جنگ پنج ساله سوریه قطعنامه شورای امنیت را که در آن قطع فوری بمباران حلب درخواست شده بود وتو کرد.

نشست سران اتحادیه اروپا؛ عدم توافق بر سر تحریم روسیه

از سوی دیگر، سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا که در بروکسل گرد آمده بودند تا در مورد اوضاع سوریه و شهر حلب گفت‌وگو کنند، نتوانستند درباره تحریم‌های مشخص علیه روسیه به توافق برسند.

نشست سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل

نشست سران اتحادیه اروپا پنج‌شنبه شب ۲۰ اکتبر / ۲۹ مهر برگزار شد. در بیانیه پایانی اجلاس بروکسل آمده است در صورت ادامه «جنایت‌ها» در سوریه اتحادیه اروپا «تمام گزینه‌های موجود» را در نظر خواهد گرفت.

روسیه به‌همراه ارتش سوریه در روزهای گذشته بارها حلب را بمباران کرد و چند بیمارستان نیز هدف حملات هوایی قرار گرفت. اما از چند روز پیش حملات به حلب به‌منظور خروج مردم و شورشیان از شرق این شهر متوقف شده است.

روسیه و سوریه از ساعت هشت صبح پنج‌شنبه آتش‌بسی در حلب به‌مدت ۱۱ ساعت اعلام کردند. شامگاه همان روز سازمان ملل از اعلام آمادگی روسیه برای تمدید آتش‌بس حلب تا دوشنبه ۲۴ اکتبر خبر داد. قرار است امدادگران، مجروحان و بیماران را از صبح جمعه ۲۱ اکتبر از شهر خارج کنند.

روسیه کریدورهایی ایجاد کرده تا مردم و شورشیان بتوانند از شرق حلب خارج شوند.

در پیش‌نویس بیانیه‌ای که پیش از این اتحادیه اروپا در نظر گرفته بود به صراحت از تحریم‌ها علیه حامیان رژیم سوریه سخن رفته بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.