ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روسیه آتش‌بس در حلب را یک روز دیگر تمدید کرد

روسیه اعلام کرد آتش‌بسی را که برای خروج مردم و شورشیان از شرق حلب به‌اجرا گذاشته بود تا شامگاه شنبه ۲۲ اکتبر / یکم آبان‌ماه تمدید کرده است.

روسیه آتش‌بسی را که در حلب برقرار کرده بود به‌مدت یک روز تمدید کرد.

این آتش‌بس از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۹ امروز، جمعه ۲۱ اکتبر / ۳۰ مهر برقرار بود که تا شامگاه شنبه ۲۲ اکتبر / یکم آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.

به‌گزارش خبرگزاری اینترفاکس، یک سخنگوی ستادکل نیروهای مسلح روسیه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دستور تمدید یک روزه آتش‌بس را صادر کرده است.

با این‌که این آتش‌بس از روز جمعه برقرار شد اما از دو روز قبل از آن نیز، برخلاف روزهای گذشته، حملاتی به شرق حلب صورت نگرفت.

هدف از برقراری این آتش‌بس خروج مردم و شورشیان از بخش شرق حلب است. این بخش از شهر در کنترل مخالفان رژیم بشار اسد قرار دارد و در هفته‌های گذشته صحنه حملات بی‌سابقه هوایی روسیه و حکومت سوریه بوده است.

برای خروج غیرظامیان و شورشیان چندین «کریدور» در نظر گرفته شده است. با این حال سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید از این «کریدورها» استفاده نشده است. ظاهراً دلیل آن نگرانی از زندانی شدن به‌دست نیروهای رژیم سوریه بوده است.

خروج مجروحان و بیماران از شرق حلب نیز که قرار بود صبح جمعه آغاز شود به تعویق افتاده است. سازمان ملل متحد گفته است تاکنون امنیت لازم برای انتقال مجروحان و بیماران تأمین نشده است.

روز گذشته (پنج‌شنبه ۲۰ اکتبر / ۲۹ مهر) سازمان ملل از اعلام آمادگی روسیه برای تمدید آتش‌بس حلب تا دوشنبه ۲۴ اکتبر / ۳ آبان خبر داده بود.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در نشست ویژه درباره سوریه که پنج‌شنبه شب برگزار شد، گفت در حملات روسیه و سوریه که از ۲۲ سپتامبر / یکم مهر آغاز شد «حدود ۵۰۰ نفر کشته و دو هزار نفر زخمی شدند و بیش از یک چهارم کشته‌شدگان را کودکان تشکیل می‌دهند.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.