ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معاون وزیر آموزش و پرورش: ۷۰۰ کلاس خشتی در ایران وجود دارد

به گفته رئیسی این مدارس در نیمه دوم سال جاری و سال آینده به کلاس‌های درس استاندارد تبدیل خواهند شد و برای این کار نیاز به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

مرتضی رئیسی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس ایران از وجود دست‌کم ۷۰۰ کلاس درس خشت و سنگی در ایران خبر داد.

بیشترین شمار مدارس خشت و سنگی در استان سیستان و بلوچستان هستند

رئیسی شنبه اول آبان به خبرگزاری کار ایران، ایلنا گفت که تا مهر سال جاری ۵۰ درصد از مدارسی که خشت و سنگی بودند با جایگزینی کلاس‌های استاندارد حذف شده‌اند اما همچنان ۷۰۰ مدرسه باقی مانده است که نیاز به استانداردسازی دارند.

به گفته رئیسی این مدارس در نیمه دوم سال جاری و سال آینده به کلاس‌های درس استاندارد تبدیل خواهند شد و برای این کار نیاز به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس ایران گفت که در حال حاضر مهم‌ترین مشکل آموزش و پروش «موضوع مدارس تخریبی و نیازمند مقاوم سازی است».

رئیسی گفت که بیشتر اعتبار ویژه کاهش شمار این کلاس‌ها برای مناطق مرزی و دور افتاده به ویژه مدارس سیستان و بلوچستان صرف شده است.

او درباره اقدامات انجام شده برای استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس گفت: «تا پایان ۱۳۹۴ بیش از ۱۰۷ هزار کلاس درس با بخاری گازی و نفتی خداحافظی کردند».

وضعیت خارج از استاندارد مدارس شهرستان‌های مرکزی و مرزی ایران تاکنون چندین حادثه آفریده است. ریزش دیوار مدرسه‌ای در سیستان و بلوچستان که به مرگ یک معلم انجامید و آتش سوزی در چند مدرسه از جمله در پیرانشهر و آذربایجان شرقی به دلیل وجود بخاری‌های قدیمی اعتراض مجامع حقوق بشری و برخی از نمایندگان مجلس را به دنبال داشته است.

در اوایل سال جاری مدیرکل مدارس استان سیستان و بلوچستان گفته بود که ۵۶ درصد از مدارس این استان «باید تخریب و بازسازی شوند».

در حال حاضر بیش از ۵۲۰ هزار کلاس درس در ایران دایر است. ۴۹۰ هزار مدرسه نیز پس از انقلاب بازسازی و ساخته شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • جن

    و تاسف بارتر اینه که بودجه ای که باید برای ساخت مدرسه و بیمارستان در کشور ایران هزینه بشه به سوی فلسطین و لبنان و عراق و دیگر کشورهایی که عمق استراتژیک حاکمیت خوانده میشوند سرازیر میشه