ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادگاه مصر حکم ۲۰ سال زندان برای مرسی را نهایی کرد

این اولین حکم نهایی دادگاهی مصری برای احکام صادره برای مرسی است. او به اتهامات دیگری نیز از قبیل فاش کردن اطلاعات محرمانه کشورش به قطر و همکاری با حماس محاکمه شده است.

دادگاهی در مصر در حکم نهایی خود، مرسی را به اتهامات مرتبط با کشتار معترضان به ۲۰ سال حبس محکوم کرد. این حکم در قوانین مصر، حبس ابد به شمار می‌رود.

مرسی چندین پرونده قضایی به اتهامات مختلف دارد که تنها در یک مورد آن حکم حبس ابدش نهایی شد

به گزارش خبرگزاری رویترز، این حکم که شنبه ۲۲ اکتبر/ اول آبان نهایی شد مربوط به دادگاه استیناف یکی از چندین پرونده قضایی محمد مرسی، رئیس جمهوری سابق مصر می‌شود.

مرسی همچنین تاکنون به اتهامات دیگری از قبیل فاش کردن اطلاعات محرمانه کشورش به قطر، همکاری با حماس در جهت بی‌ثباتی مصر و سازماندهی فرار از زندان در دوران اعتراضات سال ۲۰۱۱ محاکمه شده است.

این اولین حکم نهایی دادگاهی مصری درباره احکام صادره برای مرسی است.

پس از آن‌که مرسی در ژوئیه ۲۰۱۳ توسط ارتش مصر از ریاست جمهوری خلع شد، اخوان المسلمین غیرقانونی و ترویستی اعلام شد و اعضای  آن تحت پیگرد قرار گرفتند و بازداشت شدند.

بسیاری از اعضای این گروه و افراد مرتبط با آن از جمله چند روزنامه‌نگار به طور غیابی محاکمه شدند و تعدادی از آن‌ها احکام سنگین گرفتند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.