ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عملیات موصل: ارتش عراق و پیشمرگه‌ها به سمت بعشیقه پیشروی کردند

نیروهای دولتی عراق با محاصره بعشیقه توانستند کنترل بخش‌هایی از آن را به دست گیرند. نیروهای کرد نیز دو روستای نزدیک بعشیقه و یک زیارتگاه شیعیان را تصرف کردند.

نیروهای ارتش عراق و پیشمرگه‌های کرد عملیات جدیدی را به سمت شمال شرقی موصل و نزدیکی شهر بعشیقه آغاز کردند.

عکس از آرشیو - نیروهای ترکیه در پایگاه بعشیقه - استان نینوا، عراق

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، نیروهای کرد از بامداد یکشنبه ۲۳ اکتبر/ دوم آبان در دو جبهه حملات خود را به نزدیکی شهر بعشیقه در شمال شرقی موصل آغاز کرده‌اند.

حیدر فاضل، از فرماندهان ارشد نیروهای ویژه ارتش عراق گفت که نیروهای دولتی عراق نیز به بعشیقه حمله کردند و با محاصره این شهر توانستند کنترل بخش‌هایی از آن را به دست گیرند.

به گفته او نیروهای کرد نیز دو روستای نزدیک بعشیقه و یک زیارتگاه شیعیان در این منطقه را تصرف کردند.

بعشیقه در نزدیکی پایگاهی نظامی به همین نام است که در آن ۵۰۰ تن از نظامیان ترکیه نیروهای سنی و پیکارجویان کرد را برای عملیات موصل آموزش می‌دهند.

دولت ترکیه خواهان آن است که به طور مستقیم در عملیات موصل شرکت کند. حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق تاکنون با این خواسته ترکیه موافقت نکرده است. پیش از آغاز عملیات دولت عراق بارها از ترکیه خواسته بود که نیروهای خود را که بدون هماهنگی با دولت عراق به پایگاه بعشیقه اعزام کرده، از آنجا خارج کند.

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا نیز پس از انجام گفت‌وگو با مقامات آنکارا، روز گذشته به اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق سفر کرد تا بر سر چگونگی پیشروی عملیات موصل و حضور نیروهای ترکیه در این عملیات مذاکره کند.

گزارش‌های دیگر حاکی است که نیروهای ارتش عراق که متشکل از ۲۵ هزار تن از نیروهای سنی و شیعه است توانسته‌اند به پنج کیلومتری شهر موصل برسند.

همزمان با عملیات موصل، داعش در روزهای گذشته به دو شهر کرکوک و رطبه حمله کرد. نیروهای ارتش عراق روز گذشته اعلام کردند که کنترل کامل کرکوک را به دست گرفته‌اند.

داعش از صبح یکشنبه حملات جدیدی را به شهر رطبه در استان انبار و نزدیکی مرز اردن آغاز کرده است. این منطقه پیش‌تر توسط ارتش عراق و با حمایت شبه‌نظامیان شیعه از داعش بازپس گرفته شده بود.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.