ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درگیری پناهجویان کاله با ۱۰۰۰ پلیس فرانسه

صدها تن از معترضان در اردوگاه کاله با پلیس فرانسه درگیر شده‌اند. این درگیری‌ها همچنان به طور جسته و گریخته ادامه دارد. مددکاران اجتماعی به محل اعزام شده‌اند.

وزارت کشور فرانسه اعلام کرده بود که قصد دارد از دوشنبه، ۲۴ اکتبر اردوگاه پناهجویان «کاله» معروف به «اردوگاه جنگل» در شمال این کشور را برچیند. شامگاه گذشته بیش از ۱۰۰۰ پلیس برای اجرای این دستور به کاله اعزام شدند. پناهجویان و فعالان حقوق پناهجویان در اعتراض به این اقدام دولت فرانسه اقامتگاه‌هاشان را ترک کردند و با پرتاب سنگ با پلیس فرانسه درگیر شدند. پلیس به سوی معترضان گاز اشک‌آور شلیک کرد.

درگیری پناهجویان کاله با ۱۰۰۰ پلیس فرانسه

شبکه تلویزیونی ب اف ام تی وی گزارش داده که صدها تن از معترضان در اردوگاه کاله با پلیس فرانسه درگیر شده‌اند. این درگیری‌ها همچنان به طور جسته و گریخته ادامه دارد.

۶۵۰۰ پناهجو، ۱۲۵۰ پلیس

در اردوگاه کاله ۶۵۰۰ پناهجو زندگی می‌کنند. پلیس فرانسه در نظر دارد این پناهجویان را دوشنبه ۲۴ اکتبر با اتوبوس به اردوگاه‌های دیگری که در سطح کشور فرانسه پراکنده‌اند انتقال دهد.

مقامات وزارت کشور فرانسه در کاله می‌گویند بیش از ۲۵۰ فعال حقوق پناهجویان در درگیری شامگاه گذشته با پلیس فرانسه شرکت داشتند.

۱۲۵۰ پلیس فرانسه به مدت یک هفته در کاله مستقر خواهند بود و عملیات پاکسازی اردوگاه را اجرا و هدایت می‌کنند.

از سال ۲۰۱۵ در اردوگاه کاله پناهجویانی که قصد دارند به طور غیر قانونی خود را به بریتانیا برسانند در سکونت‌گاه‌های موقتی، چادر و کلبه‌هایی اقامت کرده‌اند. جمع‌آوری اردوگاه کاله شش ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به یک چالش سیاسی بدل شده است. یک مقام وزارت کشور فرانسه به شبکه تلویزیونی ب اف ام تی وی گفته است: «ما می‌دانیم که تا چه حد عملیات پاکسازی کاله چالش‌برانگیز است. قصد نداریم به هیچ‌وجه از خشونت استفاده کنیم.»

در آغاز سال جاری وزارت کشور فرانسه تلاش کرده بود در عملیاتی مشابه بخشی از اردوگاه کاله را جمع کند، اما توفیقی به دست نیاورد.

از اوایل سپتامبر سال جاری مددکارانی به اردوگاه کاله اعزام شده‌اند. آن‌ها در گفت‌و‌گو با پناهجویان تلاش می‌کنند چشم‌انداز تازه‌ای مقابل آن‌ها قرار دهند. ۶۰ اتوبوس برای انتقال پناهجویان در نظر گرفته شد. از سه‌شنبه ۲۵ اکتبر تخریب کلبه‌ها و سرپناه‌های موقتی آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.