ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران در تلاش گشایش دفاتر حافظ منافع با کانادا

سخنگوی وزارت خارجه ایران می‌گوید مذاکرات کارشناسی بین جمهوری اسلامی و کانادا برای حل برخی مسائل باقی‌مانده و دایر کردن مراکز دیپلماتیک در جریان است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران می‌گوید مذاکرات کارشناسی بین جمهوری اسلامی و کانادا برای حل برخی مسائل باقی‌مانده و دایر کردن مراکز دیپلماتیک در جریان است.

بهرام قاسمی می‌گوید تهران امیدوار است که با حل و فصل برخی از مسائل باقی‌مانده بین ایران و کانادا، بتوان در مرحله نخست برای داشتن دفاتر حافظ منافع دو کشور به تفاهم برسد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران دوشنبه سوم آبان در کنفرانسی خبری گفت که هنوز برخی از مسائل حقوقی و سیاسی بین دو کشور وجود دارد: «امیدواریم با توجه به اهمیتی که ایران و کانادا برای یکدیگر قائل هستند بتوان گام‌های بعدی را برداشت.»

قاسمی توضیح داد که دستیابی به این هدف، مستلزم گام‌هایی مثبت و تفاهمی اولیه است.

مجید تخت‌روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه ایران در میانه مرداد ۹۵ اعلام کرده بود که مذاکرات تهران و اتاوا برای برقراری روابط سیاسی بین دو کشور تا کنون بی نتیجه بوده است. او برقراری مناسبات را به فاصله گرفتن دولت کانادا از "رفتار خصمانه" دولت قبلی وابسته دانست.

پس از این، جواد ظریف و استفان دیون، وزیران خارجه ایران و کانادا در ۳۰ شهریور ۹۵ در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل با هم دیدار کردند. جزییاتی از این ملاقات منتشر نشد اما مقام‌های کانادایی گفته بودند که طرفین در باره پرونده‌های کنسولی و مسائل خاورمیانه گفت‌وگو کرده‌اند.

دولت سابق کانادا به نخست‌وزیری استفان هارپر، روابط سیاسی خود با جمهوری اسلامی را در سال ۱۳۹۱ قطع کرد اما با روی کار آمدن دولت لیبرال جاستین ترودو، گفت‌وگوهای مقدماتی برای احیای مناسبات شروع شد. به غیر از دیدار ۳۰ شهریور، مقامات سیاسی دو کشور دو دیدار دیگر داشته‌اند.

قطع رابطه دو کشور با تصمیم یک طرفه دولت کانادا در واکنش به حمله “دانشجویان بسیجی” به سفارت بریتانیا در تهران و نقش جمهوری اسلامی در جنگ داخلی سوریه صورت گرفت.

استفان دیون، وزیر خارجه کانادا در فوریه ۲۰۱۶ و در جریان یک سخنرانی در مجلس این کشور گفته است که باز کردن سفارت‌خانه‌ها و از سر گرفتن روابط سیاسی بین دو کشور، اولویت اول کانادا نیست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بابکان

    دفاتر نه، دفترها