ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کودکان پناهجوی سوری را در کارگاه‌های ترکیه به کار گرفته‌اند

۱۲ ساعت کار سخت با مزد کم بدون ایمنی کار. با تحقیق گروهی از روزنامه‌نگاران معلوم شده که ترکیه کودکان سوری را در صنایع نساجی و رنگرزی به کار گرفته است.

بر اساس مستندی که شامگاه گذشته از تلویزیون بی بی سی جهانی پخش شد، کودکان سوری با مزد ناچیز، ۱۲ ساعت در روز در صنایع نساجی و تولید پوشاک ترکیه و بدون برخورداری از ایمنی به کار گرفته شده‌اند. آن‌ها برای برندهای غربی لباس تولید می‌کنند.

کودک پناهجوی سوری در تولیدی پوشاک در ترکیه: ۱۲ ساعت کار سخت با مزد کم بدون ایمنی کار

در گزارش بی بی سی نشان داده می‌شود که چگونه کودکان پناهجوی سوری با مواد شیمیایی و بدون آنکه از ایمنی مناسب برخوردار باشند، شلوارهای جین برندهای معروف غربی را رنگ می‌کنند.

برندهایی مانند مانگو و ام اند اس اعلام کرده‌اند که در بازدید از کارخانجات نساجی طرف قراردادشان در ترکیه به کودکان کار برنخورده‌اند. اما گزارش تحقیقی و افشاگر بی بی سی جهانی را جدی می‌گیرند.

در ترکیه سه میلیون پناهجوی سوری زندگی می‌کنند. خبرگزاری رویترز هم در تابستان سال جاری گزارشی درباره شرایط نامساعد کار کودکان پناهجوی سوری در کارخانجات نساجی ترکیه و کارگاه‌های رنگرزی منتشر کرده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.