ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در دو روز دست‌کم ۸ زندانی در کرج و شیراز اعدام شدند

بامداد سه‌شنبه ۴ آبان دست‌کم ۵ زندانی با اتهامات مربوط به مواد مخدر در زندان ندامتگاه مرکزی کرج اعدام شدند. روز دوشنبه نیز سه نفر با اتهام «تجاوز به عنف» در شیراز به دار آویخته شدند.

بامداد سه‌شنبه ۴ آبان دست‌کم ۵ زندانی با اتهامات مربوط به مواد مخدر در زندان ندامتگاه مرکزی کرج اعدام شدند. روز دوشنبه نیز سه نفر با اتهام «تجاوز به عنف» در شیراز به دار آویخته شدند.

عکس: آرشیو

به‌گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زندانیان اعدام‌شده در کرج روز شنبه یکم آبان‌ماه به سلول‌های انفرادی منتقل شده بودند.

هرانا هویت سه تن ازاین زندانیان را «سعید (حسن)‌پور حسن، میلاد بیگدلو (قاضی) و مهرشاد کلهری» عنوان کرده و نوشته است این زندانیان از چهار سال پیش در زندان نگهداری می‌شدند.

بنا به این گزارش، دست‌کم سعید پورحسن، ۲۵ ساله، از روند دادرسی پر ابهامی برخوردار بوده است و خانواده‌اش او را بی‌گناه می‌دانستند.

یک منبع آگاه گفته است سعید پورحسن به‌همراه عده‌ای دستگیرشده که او از دلیل بازداشت این افراد اطلاع نداشته است.

به‌گفته این منبع نزدیک به خانواده پورحسن، پرونده او تنها یک بار به کمیسیون عفو و بخشودگی فرستاده شد و حتی قاضی هم گفته بود حکم اشتباه داده است.

هویت زندانیان اعدام‌شده در زندان شیراز نیز «رضا ـ ن»، «محمد ـ ع» و «هاشم ـ پ» اعلام شده است. خکم اعدام این زندانیان توسط دیوان عالی کشور تأیید شده بود.

خبرگزاری هرانا ـ سه زندانی یکی از مته‌مان با اتهام «حمل و نگهداری مواد مخدر» در زندان به سر می‌برد که مجددا در دادگاه با اتهام «تجاوز به عنف» محاکمه و به اعدام محکوم شده بود.

یکی از متهمان این پرونده در زمان تحقیقات، با اتهام «حمل و نگهداری مواد مخدر» در زندان به‌سر می‌برد که بار دیگر در دادگاه با اتهام «تجاوز به عنف» محاکمه و به اعدام محکوم شده بود.

احمد شهید، گزارشگر ویژه پیشین سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران در آخرین گزارش خود درباره وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی گفته بود که شمار اعدام‌ها از ابتدای ماه ژوئیه سال جاری میلادی روندی افزایشی داشته و تنها در سه هفته اول این ماه، ۴۰ نفر به دار آویخته شده‌اند. با این حال در فاصله اول ژانویه سال ۲۰۱۶ تا سومین هفته ژوئیه سال ۲۰۱۶، ۲۴۱ تا ۲۵۳ حکم اعدام در ایران به اجرا گذاشته شده که این تعداد اعدام در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن کاهش چشمگیر و قابل توجهی داشته است.

در سال ۲۰۱۵، دست‌کم ۹۶۶ مورد اعدام در ایران انجام شده که بالاترین میزان اعدام در جمهوری اسلامی در ربع قرن گذشته بوده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.