ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واتیکان آرشیو دوران دیکتاتوری نظامی آرژانتین را می‌گشاید

کلیسای کاتولیک تصمیم گرفته است آرشیو دوران حکومت دیکتاتوری نظامی در آرژانتین (۱۹۷۶-۱۹۸۳) را به روی بستگان قربانیان آن دوران بگشاید.

کلیسای کاتولیک تصمیم گرفته است آرشیو دوران حکومت دیکتاتوری نظامی در آرژانتین (۱۹۸۳-۱۹۷۶) را به روی بستگان قربانیان آن دوران بگشاید.

صحنه‌های متداول در دوران دیکتاتوری نظامی آرژانتین (۱۹۸۳-۱۹۷۶)

واتیکان و کنفرانس اسقف‌های آرژانتین سه‌شنبه ۲۵ اکتبر / ۴ آبان در رم اعلام کردند که قربانیان حکومت دیکتاتوری آرژانتین و وابستگان نزدیک آن‌ها می‌توانند به اسناد مربوط به این دوران دسترسی داشته باشند.

با این حال گفته شده که برای گشودن آرشیو می‌بایست ابتدا گزارشی در این‌باره تهیه شود.

این اسناد مربوط به زندانیانی می‌شود که در آن سال‌ها ناپدید شدند. همچنین بستگان قربانیان می‌توانند در مورد کارکنان مذهبی و کلیسا، اسناد رده بالا را ملاحظه کنند.

به‌درخواست صریح پاپ فرانسیس، اسناد این دوره در آرشیو کنفرانس اسقف‌های آرژانتین، دبیرخانه واتیکان و سفارت واتیکان در بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین، فهرست‌بندی و دیجیتالی شد. این اسناد اکنون کامل شده‌اند.

واتیکان و کنفرانس اسقف‌های آرژانتین گفته‌اند کلیسا می‌خواهد با این اقدام در راه دستیابی به حقیقت، عدالت و صلح گام بردارد و گفت‌وگوی باز و فرهنگ برخورد را به‌پیش برد.

بیشتر این اسناد نامه‌های خویشان مفقودشدگان هستند که از کلیسای کاتولیک خواسته‌اند تا با مداخله خود در ارتش اطلاعاتی درباره بستگان ربوده‌شده آن‌ها بیابند.

رهبران آن زمان کلیسای کاتولیک در آرژانتین همواره متهم شده‌اند که جنایت‌های دیکتاتوری نظامی را لاپوشانی کرده‌‌اند.

در آن دوران حدود ۱۰ هزار نفر از نیروهای اپوزیسیون آرژانتین از سوی حکومت ربوده و سربه‌نیست شدند. آن‌ها یا در ۵۰۰ مرکز شکنجه در سراسر آرژانتین کشته شدند و یا از هواپیما به دریا پرتاب شدند. سازمان‌های مدافع حقوق بشر می‌گویند در آن هشت سال نزدیک به ۳۰ هزار نفر به‌دست رژیم نظامی قربانی شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Ali

    اتحاد مذهب و دیکتاتورها