ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سفر کرزی به روسیه و احتمال جايگزينی روسيه به جای ايران در مبادلات تجاری

<p>حامد کرزی، رئيس جمهوری افغانستان پيش از ظهر پنج&zwnj;شنبه ۳۰ دی، به دعوت رسمی رئيس جمهور روسيه، عازم مسکو شد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>در خبرنامه&zwnj;ای که از سوی دفتر رياست جمهوری افغانستان منتشر شده، آمده است که حامد کرزی در اين سفر دو روزه با دمتری مدودف رئيس جمهور و ولادمير پوتين نخست&zwnj;وزير روسيه ديدار و گفت&zwnj;وگو خواهد کرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>حامد کرزی را در اين سفر، وزيران خارجه، دفاع، کشور، دارايی، تجارت و صنايع، مشاوران امنيت ملی و امور اقتصادی و شماری از خبرنگاران، همراهی می&zwnj;کنند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>رياست جمهوری افغانستان هدف از اين سفر را توسعه روابط اقتصادی و تجاری، مبارزه مشترک عليه مواد مخدر و مذاکره در مورد مسائل منطقه&zwnj;ای و مورد علاقه اعلام کرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>افزون براين قرار است حامد کرزی با رئيس اتاق&zwnj;های تجارت و صنايع روسيه و بازرگانان اين کشور ديدار و گفت&zwnj;وگو کرده و در آکادمی ديپلماسی وزارت امور خارجه روسيه سخنرانی کند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>انتظار می&zwnj;رود هیأت دولت افغانستان در اين سفر درباره خريد جنگ&zwnj;افزار روسی با مقامات روسيه گفت&zwnj;وگو کرده و قراردادهايی نيز در زمينه تجاری به امضاء رساند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به تازگی و در پی تعليق روابط تجارتی افغانستان با ايران ، مذاکراتی از سوی افغانستان در راستای توسعه تجارت با روسيه، به&zwnj;ويژه در مورد صدور مواد نفتی از اين کشور به افغانستان، آغاز گرديده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اتاق تجارت و صنايع افغانستان علت اين اقدام را ممانعت ايران از ادامه ترانزيت سوخت از طريق خاک اين کشور به افغانستان، اعلام کرده است. بازرگانان افغانستان، روسيه را يکی از گزينه&zwnj;های جايگزين ايران خوانده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>حامد کرزی در مردادماه سال جاری نيز به منظور شرکت در دومين نشست رؤسای جمهور کشورهای روسيه، پاکستان، افغانستان و تاجيکستان به روسيه رفته بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>روسيه از بازارهای عمده مصرفی مواد مخدر توليدی افغانستان است و براساس اطلاعات منتشر شده از سوی دولت روسيه شمار معتادان در اين کشور طی ۱۰ سال گذشته ۱۰ برابر شده و سالانه بين ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر به علت استفاده از مواد مخدر جان می&zwnj;دهند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>مقامات روسيه تا کنون بارها از چگونگی مبارزه با مواد مخدر در افغانستان ابراز نارضايتی کرده&zwnj;اند. علاوه بر آن افزايش تحرکات شورشيان از ديگر موارد نگرانی مقامات روسی بوده است.<br /> &nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

حامد کرزی، رئيس جمهوری افغانستان پيش از ظهر پنج‌شنبه ۳۰ دی، به دعوت رسمی رئيس جمهور روسيه، عازم مسکو شد.

در خبرنامه‌ای که از سوی دفتر رياست جمهوری افغانستان منتشر شده، آمده است که حامد کرزی در اين سفر دو روزه با دمتری مدودف رئيس جمهور و ولادمير پوتين نخست‌وزير روسيه ديدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

حامد کرزی را در اين سفر، وزيران خارجه، دفاع، کشور، دارايی، تجارت و صنايع، مشاوران امنيت ملی و امور اقتصادی و شماری از خبرنگاران، همراهی می‌کنند.

رياست جمهوری افغانستان هدف از اين سفر را توسعه روابط اقتصادی و تجاری، مبارزه مشترک عليه مواد مخدر و مذاکره در مورد مسائل منطقه‌ای و مورد علاقه اعلام کرده است.

افزون براين قرار است حامد کرزی با رئيس اتاق‌های تجارت و صنايع روسيه و بازرگانان اين کشور ديدار و گفت‌وگو کرده و در آکادمی ديپلماسی وزارت امور خارجه روسيه سخنرانی کند.

انتظار می‌رود هیأت دولت افغانستان در اين سفر درباره خريد جنگ‌افزار روسی با مقامات روسيه گفت‌وگو کرده و قراردادهايی نيز در زمينه تجاری به امضاء رساند.

به تازگی و در پی تعليق روابط تجارتی افغانستان با ايران ، مذاکراتی از سوی افغانستان در راستای توسعه تجارت با روسيه، به‌ويژه در مورد صدور مواد نفتی از اين کشور به افغانستان، آغاز گرديده است.

اتاق تجارت و صنايع افغانستان علت اين اقدام را ممانعت ايران از ادامه ترانزيت سوخت از طريق خاک اين کشور به افغانستان، اعلام کرده است. بازرگانان افغانستان، روسيه را يکی از گزينه‌های جايگزين ايران خوانده‌اند.

حامد کرزی در مردادماه سال جاری نيز به منظور شرکت در دومين نشست رؤسای جمهور کشورهای روسيه، پاکستان، افغانستان و تاجيکستان به روسيه رفته بود.

روسيه از بازارهای عمده مصرفی مواد مخدر توليدی افغانستان است و براساس اطلاعات منتشر شده از سوی دولت روسيه شمار معتادان در اين کشور طی ۱۰ سال گذشته ۱۰ برابر شده و سالانه بين ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر به علت استفاده از مواد مخدر جان می‌دهند.

مقامات روسيه تا کنون بارها از چگونگی مبارزه با مواد مخدر در افغانستان ابراز نارضايتی کرده‌اند. علاوه بر آن افزايش تحرکات شورشيان از ديگر موارد نگرانی مقامات روسی بوده است.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.