ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت کلمبیا مذاکرات صلح با گروه «ای‌ال‌ان» را به تعویق انداخت

دولت کلمبیا در آخرین لحظه مذاکرات صلح با گروه ارتش آزادی‌بخش ملی کلمبیا (ELN) را که از قبل برنامه‌ریزی شده بود به تعویق انداخت. دولت می‌گوید «ای‌ال‌ان» یکی از شرایط مذاکرات را برآورده نکرده است.

دولت کلمبیا از آغاز مذاکرات صلح با گروه ارتش آزادی‌بخش ملی کلمبیا (ELN) امتناع کرد.

خوان مانوئل سانتوس، رئیس جمهوری کلمبیا

خوان مانوئل سانتوس، رئیس جمهوری کلمبیا پنج‌شنبه ۲۷ اکتبر / ۶ آبان گفت مذاکرات زمانی می‌توانست آغاز شود که طبق توافق، اودین سانچز، نماینده سابق مجلس که توسط «ای‌ال‌ان» ربوده شده است، آزاد شود.

قرار بود ساعاتی بعد سانتوس در «کیتو»، پایتخت اکوادور مذاکرات صلح با گروه «ای‌ال‌ان» را آغاز کند.

این گروه دومین سازمان بزرگ چریکی چپ در کلمبیا است که در سال ۱۹۶۴ با الهام از انقلاب کوبا شکل گرفت. ارتش آزادی‌بخش ملی کلمبیا که در فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد هیچوقت با دولت مرکزی حاضر به مذاکره نشده بود.

یکی از خواسته‌های اصلی دولت کلمبیا در مذاکره با چریک‌های «ای‌ال‌ان» آزادسازی تمام افراد ربوده‌شده بود.

پیش از این دولت کلمبیا با گروه چریکی فارک بر سر صلح به توافق رسید و خوان مانوئل سانتوس به‌دلیل تلاش‌هایش در راه دستیابی به صلح برنده جایزه نوبل صلح امسال شد. این مذاکرات چهار سال طول کشید و در ماه سپتامبر به نتیجه رسید اما در روز دوم اکتبر / ۱۱ مهر مردم کلمبیا در یک همه‌پرسی به این توافقنامه نه گفتند و روند صلح متوقف شد. با این حال دو طرف حاضر شده‌اند تا مذاکرات صلح را همچنان به پیش ببرند.

سانتوس در نظر دارد همزمان با مذاکرات صلح با فارک با گروه «ای‌ال‌ان» نیز مذاکره کند.

خوان فرناندو کریستو، وزیر کشور کلمبیا در این‌باره گفت: «مذاکرات با ای‌ال‌ان می‌تواند فردا (جمعه)، شنبه و یا زمانی دیگر آغاز شود» بسته به این دارد که اودین سانچز چه زمانی آزاد شود. این نماینده سابق مجلس آخرین گروگان مشهور گروه «ای‌ال‌ان» است.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، پابلو بلتران، مسئول هیئت مذاکره‌کننده «ای‌ال‌ان» در صفحه توئیتر خود نوشته است که سازمان او «هر آن‌چه توافق شده بود انجام داده است».

۱۰ روز مانده به مذاکرات صلح بین دولت کلمبیا و «ای‌ال‌ان»، ارتش این کشور یک عضو این گروه را کشت و شش نفر دیگر را بازداشت کرد. به‌گفته ارتش، این افراد در سه منطقه شرق کلمبیا اقدام به حمله کرده بودند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.