ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی در دیدار با موگرینی: اروپا بر حامیان تروریسم در منطقه فشار بیاورد

روحانی نسبت به ظهور حکومت‌های تروریستی در خاورمیانه هشدار داد و خواستار همکاری ایران و اروپا برای ترویج حقوق شهروندی در کشورهایی در منطقه شد که تجربه انتخابات آزاد را ندارند. ‌موگرینی امشب تهران را به مقصد ریاض ترک می‌کند.

فدریکا موگرینی در جریان سفر خود به ایران با هدف رایزنی درباره بحران سوریه، به صورت جداگانه با حسن روحانی و محمد جواد ظریف دیدار کرد.

حسن روحانی، رییس‌جمهوری ایران شنبه هشت آبان در این دیدار با اشاره به گسترش خشونت‌ها از سوریه و عراق به دیگر کشورها، نسبت به تهدید «دولت‌ها و حکومت‌های تروریستی» هشدار داد.

حسن روحانی در جلسه با موگرینی، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا، گفت که اگر مبارزه‌ای جدی علیه تروریسم در منطقه صورت نپذیرد، شاهد ظهور حکومت‌های تروریستی متعددی در خاورمیانه و شمال آفریقا خواهیم بود.

روحانی در ادامه گفت که اگر اتحادیه اروپا مایل به استفاده از نیروی نظامی برای مبارزه با «تروریست‌ها» در منطقه نیست، استفاده از قدرت سیاسی برای افزایش فشار بر دولت‌های منطقه موثر خواهد بود تا حمایت آنها از «گروه‌های تروریستی» در سوریه متوقف شود.

او همچون گذشته تنها راه‌حل بحران سوریه را راه‌حلی سیاسی دانست و همزمان خواستار حفظ تمامیت ارضی این کشور شد.

همچنین روحانی به مسئله توافق هسته‌ای با کشورهای ۱+۵ نیز پرداخت و گفت که ایران در اجرای توافق برجام به همه تعهدات خود پایبند بوده‌است و از طرف مقابل نیز پایبندی به تعهدات خود را انتظار دارد.

رییس‌جمهوری ایران نسبت به گسترش روابط اقتصادی با اتحادیه اروپا اظهار امیدواری کرد و گفت که ایران برای تأمین بلندمدت امنیت انرژی و بدل‌شدن به یک مسیر ترانزیتی مطمئن بین شمال و شرق آسیا با اروپا آمادگی دارد.

او همچنین از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری گسترده با اتحادیه اروپا «در راستای ترویج حقوق شهروندی در جوامع منطقه» خبر داد. چرا که به قول او، کشورهایی در منطقه هستند که مردم‌سالاری و انتخابات آزاد ندارند، و به نام اسلام سخت‌گیری‌هایی می‌کنند که با حقوق شهروندی، حقوق زنان و اصول انسانی در تعارض است.

بر اساس گزارش‌ رسانه‌های داخلی در ایران، موگرینی در این دیدار گفت که اتحادیه اروپا نیازمند همکاری ایران به عنوان قدرتی کلیدی در حل مسائل منطقه است.

او همچنین تأکید کرد که این اتحادیه متعهد به اجرای برجام و مصمم به گسترش همکاری‌های اقتصادی با ایران است و به افزایش ۴۳ درصدی روابط تجاری و اقتصادی دو طرف طی یکسال گذشته اشاره کرد. موگرینی گفت که بسیاری از بانک‌های اروپایی آماده آغاز فعالیت خود در ایران هستند.

گفت‌و‌گو در وزارت خارجه

موگرینی همچنین روز شنبه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در محل وزرات خارجه دیدار و گفت و گو کرد.

ظریف در دیدار با موگرینی از نقش‌آفرینی مثبت اتحادیه اروپا در غلبه بر بحران سوریه استقبال کرد و از آمادگی ایران برای همکاری‌های نزدیک‌تر با این اتحادیه خبر داد.

سفر مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا پس از آن انجام می‌شود که نمایندگان پارلمان اروپا چند روز قبل قطعنامه عادی‌سازی روابط اتحادیه اروپا با ایران را تصویب کردند.

موگرینی پس از تهران به ریاض پرواز خواهد کرد تا با مقام‌های عربستان سعودی دیدار و گفت‌و‌گو کند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بابکان

    شیماجان ! : 1ـ داعش و پیش از آن طالبان بیخ گوش شما در افغانستان هستند، شما برای دفاع از ایران در سوریه چه می کنید؟ 2ـ شما با شعار «دفاع از حرم» و برای نگهداشتند بشار اسد، ایران را در سوریه درگیر کرده اید، سخنی از دفاع از ایران نیست. 3ـ چنانکه در زمان حمله نیروهای صدام هم شعار میهن دوستی را برنمی‌تافتید و می‌گفتید که برای کشور و ملت نمی‌جنگیم، برای مکتب خود و برای اسلام می جنکیم ! نشان دادید مه مکتبتان هم سرکوب مردم و غارت است. رفتار 37 شما و رهبرانتان نشان داد که دفاع از میهن و مردم برای شما معنایی ندارد . چنانکه مردم گرسنه اند و بیکاری بیداد می‌کند ولی ثروت مردم در جنوب لبنان و غزه و سامرا و کربلا و نجف و جاهای دیگر هزینه می شود. غارت بیرحمانه سرمایه های مردم گرسنه توسط رهبر و آخوندها و نهادهای دولتی و حکومتی بجای خود. 4ـ از کجا به شما ثابت شده که داعش با صهیونیستها همدست است؟ زمانی که در حرم امام رضا آنهم در روز عاشورا بمب منفجر شد، ساعتی بعد (طبق معمول) حکومت اعلام کرد که کار امریکا و اسرائیل است! بعد در جریان قتل های زنجیره ای که اختلاف میان جناح های حکومتی بالا گرفت، سربازان گمنام امام زمان اعلام کردند که کار خود حکومت بوده. دیگر این شعارها را کسی باور نمی کند. 5ـ آدم عاقل از میهن و مردم خود دفاع می‌کند، به دشمن خود کمک نمی‌کند . حکومت بعثی سوریه عضو کنفرانس 6 + 2 خلیج فارس(بگفته خودشان عربی!) است . تا پیش از این جریانها بشار اسد در آن شرکت میکرد و امضا میداد که سه جزیره مال امارات عربی است و ... . پول و پشتیبانی هم از حکومت مقدس(!) میگرفت. شما اگر عاقل بودید به دشمن ایران با هزینه ملت ایران این همه کمک نمیکردید. 6ـ شما اگر به میهن و این مردم کمترین علاقه ای داشتید، به خطرناکترین دشمن این 250 سال ایران، یعنی حکومت روسیه وابسته نمی‌شدید. جاسوسان روس بی هیچ شکی سپاه و جاهای دیگر را گرفتند، بیت ولی امر مسلمین جهان را چه نیازی است، که خود رهبر سرسپرده آنها است ؟ دشمن بیخ گوش ما و هم مرز ما است ولی رهبرتان آدرس آن را جای دیگر میدهد ! 7ـ .....

  • shima

    اگر در سوریه وارد نمیشدیم باید با داعشی ها که هم دست صهیونیستها هستند در خاک ایران میجنگیدیم کدام عاقلی در خاک خود میجنگد

  • آسیب پذیر

    روحانی در دیدار با موگرینی: اروپا بر حامیان تروریسم در منطقه فشار بیاورد ! روحانی نسبت به تهدید «دولت‌ها و حکومت‌های تروریستی» هشدار داد! روحانی گفت که اگر مبارزه‌ای جدی علیه تروریسم در منطقه صورت نپذیرد، شاهد ظهور حکومت‌های تروریستی متعددی در خاورمیانه و شمال آفریقا خواهیم بود! آسیب پذیر : گمان نمی کنم نیازی به توضیح باشد ! نامش فریدون بود، چون نام ایرانی بود آن را عوض کرد و گذاشت روحانی ! میشد آخوندی هم بگذارد ! درست است که بقرول برادر دهقان روسها (در باره افاشد بهره برداری از پایگاه هوایی در ایران) بی معرفتی کردند ولی ترانزیت نظام مقدس و تامین انرژی برای اروپا، بی معرفتی درباره برادر مجاهد پوتین است . این را ناپرهیزی نکنید بهتر است !

  • nader

    تیرانداز المپیکی هند، به دلیل قانون حجاب اجباری در ایران، از حضور در رقابت های قهرمانی آسیا در تهران انصراف داد. حنا سیدهو که روز شنبه در حساب توئیتر خود از این خبر را علام کرد، پیشتر به فدراسیون جهانی تیراندازی هم نامه اعتراض آمیزی را ارسال کرده است. وی تاکید دارد به عنوان یک ورزشکار، از این که مجبور است در رقابت های قهرمانی آسیا در تهران حجاب را رعایت کند خوشحال نیست و معتقد است که موضوع حجاب اجباری با روح ورزش در تضاد است. او می گوید به عنوان یک ورزشکار زن افتخار می کند که مردم با فرهنگ های مختلف، جنسیت، ایدئولوژی، و مذهب های متفاوت می توانند در رقابت های ورزشی شرکت کنند، بدون آن که هیچ جهت گیری خاصی داشته باشند

  • Farid

    محمد نوری‌زاد، از اظهارات قاسم سليمانى فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران درباره بحرين انتقاد كرده و پرسيده آيا سليمانى همانگونه كه بحرينى‌ها را به شورش عليه دولت این کشور فرا خوانده، اجازه تظاهرات به مخالفان جمهورى اسلامى و حاميان جنبش سبز براى تجمع در مقابل منزل كروبى و موسوى و زهرا رهنورد را نیز مى‌دهد؟ نورى زاد با انتشار عكسى در كانال تلگرامى خود از تجمع شيعيان بحرينی در مقابل منزل روحانی مخالف بحرينى عيسى قاسم، كه در حال خوردن غذا از ميز سلف سرويس در خيابان هستند، چنين نوشته:" جناب قاسم سلیمانی! این‌ها حامیان شیخ عیسی قاسم هستند که در مقابل خانه او در بحرین تجمع کرده‌اند. آیا ما نیز می‌توانیم در اعتراض به حصر غیرقانونی شیخ مهدی کروبی، مهندس موسوی و خانم رهنورد، در مقابل منزل آن‌ها تجمع کنیم؟!

  • Farid

    منابع عراقی می‌گویند قاسم سلیمانی، فرمانده نيروى سپاه قدس، از اقلیم کردستان راهی بغداد شده، تا درباره مشارکت سپاه پاسداران در نبرد تلعفر در شمال موصل بحث و گفتگو کند. ناظران مسائل منطقه‌ای بر این باورند که رژیم ایران به منظور ایجاد گذرگاهی برای اعزام نیروهای خود از این منطقه به سوریه در این نبرد شرکت می‌کند. شبه‌نظامیان حشد شعبی که از سوی رژیم ایران حمایت می‌شوند در اطراف تلعفر که در مثلث مرزی عراق، سوریه و ترکیه واقع شده، مستقر شده‌اند. تسلط بر این منطقه می‌تواند یک گذرگاه راهبردی، تا سواحل سوریه، برای حمایت از بشار اسد و پشتیبانی از نیروهای ایرانی حاضر در جنگ سوریه، در اختیار ایران بگذارد.

  • naseem

    مهدی خزعلی مدیر انتشارات حیان و فرزند ابوالقاسم خزعلی روحانی تندرو با اشاره به حمایت‌های چند دهه اخیر نظام ایران از نظام سوریه افزود: «داشتیم سی سال به سوریه نفت می‌ دادیم مفت.. خوب نفت مفت را به هر کس بدهی با تو دوست است.. در واقع جنگ هشت ساله (با عراق) کممان بود و حالا پنج ساله در سوریه داریم می‌ جنگیم و این اشتباه بود و نباید انجام می‌‌شد و من بارها گفتم، اما حالا متاسفانه یک دیوانه‌‌ای سنگ را در چاه میندازد و صد تا عاقل هم نمی‌‌توانند دربیاورند». وی ادامه داد: «این سنگ را انداختن توی چاه و الان ما توی چاه هستیم کاریش هم نمی‌ توانیم بکنیم یعنی سنگ را چگونه در بیاوریم فعلا توی این وضعیت هستیم، برای ما فرق نمی‌ کند سوریه، که در واقع جنگ اتفاق افتاده ما هم گیر هستیم در این باتلاق و ما هم گرفتار داعشی هستیم که بوجود آمدنش مربوط به سوء مدیریت حاج قاسم سلیمانی است و اگر اینکار را نمی‌‌کرد داعشی نبود!

  • neda

    هنگامه شهیدی، استاد دانشگاه با تهديد " دلواپسان كفن پوش" اخراج شد! روز دوشنبه ۱۹ مهرماه ۱۳۹۵ «دلواپسان ورامینی» که به آنان «کفن پوشان» نیز گفته می‌شود، با تهدید «شیبانی» رییس دانشگاه آزاد اسلامی ورامین، از وی خواستند به دلیل آن‌چه «بازداشت هنگامه شهیدی پس از حوادث انتخابات سال ۸۸» خوانده‌اند، از تدریس وی در دانشگاه آزاد پیشوای ورامین جلوگیری کند. «شهیدی» که دو ترم گذشته را در این دانشگاه به عنوان «استاد مدعو» حضور داشت، در رشته‌ی حقوق بین‌الملل دانشگاه آزاد ورامین تدریس می‌کرد." شهيدى روز دوشنبه ۱۹ مهرماه پس از تدریس از دانشگاه خارج شد، اما نمی‌دانست که دقایقی بعد کفن پوشان ورامینی با «اسید» جلوی درب دانشگاه آزاد پیشوای ورامین حضور یافته‌اند تا در صورت عدم خودداری وی از حضور در این دانشگاه، بر صورت وی «اسید» بپاشند! این کفن پوشان در تجمع خود گفته بودند که «دانشگاه پیشوای ورامین نباید محل حضور فتنه‌گران باشد!!