ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا از خانواده‌های دیپلمات‌های خود خواست هر چه سریعتر استانبول را ترک کنند

این اولین بار است که وزارت کشور آمریکا به طور رسمی از شهروندان آمریکایی می‌خواهد که استانبول را ترک کنند. پیشتر کنسولگری آمریکا در استانبول در این باره هشدار داده بود.

دولت ایالات متحده آمریکا به تمام خانواده‌های کارمندان غیرنظامی کنسولگری خود در استانبول دستور داد هر چه سریعتر ترکیه را ترک کنند.

کنسولگری آمریکا در استانبول - ترکیه

در اطلاعیه وزارت کشور آمریکا که شامگاه شنبه ۲۹ اکتبر/ هشتم آبان از شبکه خبری سی‌ان‌ان پخش شد، دولت آمریکا به خانواده‌های دیپلمات‌های خود هشدار داد که تهدیدهای تروریستی علیه شهروندان آمریکایی در ترکیه افزایش یافته و به همین دلیل آنها باید هر چه سریعتر ترکیه را ترک کنند.

در این اطلاعیه آمده است: «وزارت کشور این تصمیم را بر اساس اطلاعات امنیتی‌ای گرفته که حاکی است گروه‌های افراط‌گرا همچنان به تلاش‌های مهاجمانه خود برای حمله به شهروندان آمریکایی در مناطقی از استانبول که آنها زندگی یا رفت و آمد می‌کنند، ادامه می‌دهند».

این اولین بار است که وزارت کشور آمریکا به طور رسمی از شهروندان آمریکایی می‌خواهد که استانبول را ترک کنند. هفته گذشته کنسولگری آمریکا در استانبول با انتشار اطلاعیه‌ای به شهروندان آمریکایی درباره احتمال حمله تروریستی به آنها و یا بمب‌گذاری در مکان‌های تردد خارجی‌ها در استانبول هشدار داده بود.

ترکیه در یک سال گذشته چندین بار حملات تروریستی گروه‌های افراطی مانند داعش را تجربه کرده است. تعداد این حمله‌ها در هفته‌های اخیر و پس از پیوستن ترکیه به ائتلاف ضد داعش در سوریه افزایش یافته است.

تاکنون چند بار در مناطق توریستی استانبول انفجار و بمب‌گذاری رخ داده است. آنتالیا، دیگر شهر توریستی ترکیه نیز در هفته‌های گذشته دو بار هدف حمله تروریستی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.