ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سردبیر روزنامه «جمهوریت» ترکیه بازداشت شد

دولت ترکیه بار دیگر با رسانه‌های این کشور با شدت برخورد کرد. این بار سردبیر روزنامه مخالف «جمهوریت» به‌همراه ناشر و یک نویسنده این روزنامه توسط مأموران امنیتی دستگیر شدند.

روزنامه «جمهوریت» اعلام کرد که پلیس، مراد صابونجو، سردبیر این روزنامه منتقد را بازداشت کرده است.

به‌گزارش خبرگزاری آناتولی، افزون بر این، ناشر روزنامه، آکین آتالای و گورای اوز، نویسنده آن نیز مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.

«جمهوریت» نوشته است گورای اوز پیش از این بازداشت شده بود. آپارتمان این دو روزنامه‌نگار هم مورد بازرسی قرار گرفته است.

شبکه سی‌ان‌ان ترکیه گفته است در مجموع حکم بازداشت ۱۳ تن از دست‌اندرکاران «جمهوریت» صادر شده است.

روزنامه نزدیک به دولت «ینی شفق» در صفحه اینترنتی خود نوشته است افراد بازداشت‌شده متهم به همکاری با شبکه فتح‌الله گولن شده‌اند. گولن، واعظ مذهبی ساکن آمریکا و از مخالفان رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه است که دولت ترکیه او و شبکه‌اش را عامل کودتای نافرجام ماه ژوئیه می‌داند اما گولن این اتهام را رد می‌کند.

جان دوندار، سردبیر پیشین «جمهوریت» و اردم گول، مدیر دفتر آنکارای این روزنامه نیز به اتهام افشای اسناد دولتی در ماه نوامبر گذشته بازداشت و سپس در دادگاه به ترتیب به پنج سال و ۱۰ ماه و پنج سال زندان محکوم شده بودند.

علیه این دو روزنامه‌نگار یک پرونده دیگر به اتهام حمایت از سازمان‌های تروریستی در جریان است که دادگاه بعدی آن برای روز ۱۶ نوامبر / ۲۶ آبان تعیین شده است.

در دو روز گذشته دولت ترکیه در ادامه اجرای طرح «پاک‌سازی دولت» باز هم ۱۰ هزار تن از کارمندان بخش خدماتی خود را در ارتباط با کودتای نافرجام اخراج کرد.

چند هزار تن از این افرادی که به تازگی اخراج شدند اساتید دانشگاه‌ها، معلمان، پرستاران و پزشکان هستند.

همچنین ۱۵ رسانه شامل مجلات، رسانه‌های تصویری، رادیو و نشریات که اغلب کردی و متعلق به استان‌های جنوب شرقی ترکیه هستند نیز بسته شدند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.