ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یونیسف: ۳۰۰ میلیون کودک در معرض پیامدهای آلودگی هوا قرار دارند

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) بر اساس تحقیقات تازه‌ای اعلام کرد که تنفس هوای آلوده و خطرناک می‌تواند آسیب‌های جدی به سلامت حدود ۳۰۰ میلیون کودک در سراسر جهان وارد کند.

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) بر اساس تحقیقات تازه‌ای اعلام کرد که تنفس هوای آلوده و خطرناک می‌تواند آسیب‌های جدی به سلامت حدود ۳۰۰ میلیون کودک در سراسر جهان وارد کند.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، یونیسف نتایج این تحقیقات روز دوشنبه ۳۱ اکتبر / ۱۰ آبان منتشر کرده و افزوده است غلظت بالای مواد سمی در هوا این کودکان را در معرض خطر بیماری‌های تنفسی و حتی آسیب به مغز قرار داده است.

یونیسف همچنین گفته است آلودگی هوا هر سال «عامل مهم در مرگ حدود ۶۰۰ هزار کودک زیر پنج سال است.»

بر اساس این پژوهش‌ها، از هر هفت کودک جهان یک نفر هوایی را تنفس می‌کنند که سطح آلودگی آن دست‌کم شش برابر استانداردهای تعیین‌شده بین‌المللی است.

آنتونی لیک، مدیر یونیسف می‌گوید این سموم تنها راه‌های تنفسی کودکان را آلوده نمی‌کنند «بلکه به مغز در حال رشد آن‌ها نیز آسیب‌های دائمی وارد می‌کنند.»

بدین ترتیب در آینده، این کودکان دچار اختلالات برگشت‌ناپذیر خواهند شد.

مدیر یونیسف افزود: «هیچ جامعه‌ای نمی‌تواند به‌خود اجازه دهد آلودگی هوا را نادیده بگیرد.»

تحقیقات یونیسف نشان می‌دهد که بیشترین کودکانی که در معرض آلودگی هوا قرار دارند در جنوب و شرق آسیا و همچنین آفریقا به‌سر می‌برند.

بیشترین سموم هوا از سوخت خودروها و سایر سوخت‌های فسیلی و سوزاندن زباله و گسترش گرد و غبار ناشی می‌شوند.

در این زمینه به‌ویژه کودکان فقیر به‌دلیل استفاده از سوخت چوب و ذغال سنگ برای آشپزی در خانه‌هایشان، در معرض بیشتر هوای آلوده قرار دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.