ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یونسکو: در هر پنج روز یک روزنامه‌نگار در جهان کشته می‌شود

سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) می‌گوید بیش از ۸۰۰ روزنامه‌نگار در سراسر جهان بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۵ در هنگام انجام شغل خود کشته شده‌اند.

سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) می‌گوید بیش از ۸۰۰ روزنامه‌نگار در سراسر جهان بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۵ در هنگام انجام شغل خود کشته شده‌اند.

یونسکو به‌مناسبت دوم نوامبر، «روز جهانی پایان دادن به مصونیت از مجازات برای عاملان جنایت علیه روزنامه‌نگاران» در بیانیه‌ای آمار خود را اعلام کرده است.

ولفگانگ شولتس، عضو هیئت مدیره دفتر یونسکو در شهر بن آلمان گفته است: «به‌طور میانگین، در هر پنج روز یک روزنامه‌نگار به‌دلیل کار خود کشته شده است. بر این موارد باید آدم‌ربایی، بازداشت‌های خودسرانه، شکنجه، ارعاب، آزار و اذیت و مصادره مواد تحقیقاتی را نیز افزود.»

به‌گفته او تنها قتل هشت درصد از مجموع ۸۲۷ روزنامه‌نگار کشته‌شده در ۱۰ سال گذشته روشن شده است.

به‌رغم آن‌که در بسیاری از کشورها آمادگی برای مجازات چنین جنایت‌هایی وجود دارد اما قتل روزنامه‌نگاران اغلب همچنان بدون عواقبی برای عاملان آن بوده است.

یونسکو همچنین گفته است که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ در مجموع ۲۱۳ روزنامه‌نگار به‌دلیل شغل خود به قتل رسیدند. ۷۸ نفر از این قربانیان در منطقه عربی، از جمله سوریه، عراق، یمن و لبنان بوده‌اند. این کشورها خطرناکترین مناطق برای روزنامه‌نگار محسوب می‌شوند.

در آمریکای لاتین و کارائیب ۵۱ روزنامه‌نگار، در آسیا و منطقه اقیانوس آرام ۳۴، در آفریقا ۲۷ و در مرکز و شرق اروپا ۱۲ روزنامه‌نگار کشته شدند.

در اروپای غربی نیز به‌شکل کم‌سابقه‌ای قتل روزنامه‌نگاران افزایش داشته و به رقم ۱۱ رسیده است. دلیل اصلی آن کشتار دست‌اندرکاران نشریه طنز شارلی ابدو در پاریس به‌دست تندروهای اسلام‌گرا در ژانویه ۲۰۱۵ بوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.