ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت دمیرتاش و یوکسک‌داغ دو رهبر حزب دمکراتیک خلق‌ها در ترکیه

به گفته دادستان دیاربکر، علت حکم بازداشت ۱۱ نماینده پارلمان ترکیه عدم حضور آنها در دادگاه برای رسیدگی به یک پرونده ضد تروریسم است. در ترکیه فیس‌بوک، توئیتر، یوتیوب و واتس آپ قطع شده است.

مقامات ترکیه اعلام کردند که صلاح‌الدین دمیرتاش و فیگن یوکسک‌داغ، دو رهبر اصلی حزب دمکراتیک خلق‌ها، حزب مدافع کردها و ۱۰ نماینده دیگر این حزب در ترکیه بازداشت شدند.

صلاح‌الدین دمیرتاش و فیگن یوکسک‌داغ، دو رهبر اصلی حزب دمکراتیک خلق‌ها

خبرگزاری آناتولی در ترکیه گزارش کرد که این بازداشت‌ها بخشی از روند رسیدگی به یک پرونده ضد تروریسم است. دادستان دیاربکر اعلام کرد که حکم بازداشت این افراد پس از آن صادر شد که آنها پس از «احضارهای مکرر» در دادگاه حضور نیافتند.

گزارش‌ها حاکی است که پلیس دمیرتاش را در خانه‌اش در جنوب شرقی دیاربکر بازداشت کرده است. او پیش از بازداشت در حساب کاربری خود در توئیتر نوشته بود: «پلیس اکنون پشت در خانه من در دیاربکر  است».

فیگن یوکسک‌داغ نیز همزمان با بازداشت دمیرتاش در آنکارا دستگیر شده است.

همزمان از ترکیه خبر می‌رسد که دسترسی به شبکه‌های اجتماعی از جمله واتس آپ، توئیتر، فیس بوک و یوتیوب قطع شده است.

مقامات ترکیه ادعا می‌کنند که حزب دموکراتیک خلق‌ها با حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در تماس است. اما حزب دموکراتیک خلق‌ها بارها این اتهام را رد کرده است.

در انتخابات پارلمانی اول نوامبر ۲۰۱۵ / ۱۰ آبان، حزب دمکراتیک خلق‌ها ۱۰,۶درصد آرا را کسب کرد و ۵۹ کرسی مجلس را به‌دست آورده بود.

چند ماه پیش پارلمان ترکیه در رأی‌گیری نهایی به لغو مصونیت قضائی نمایندگان رأی مثبت داد. اکثریت بالای موافقان چنان بود که تغییر قانون اساسی در این زمینه نیز ممکن شد. این طرح از طرف حزب حاکم «عدالت و توسعه» ارائه شده بود. در آن زمان حزب دموکراتیک خلق‌ها گفته بود هدف از لغو مصونیت قضائی نمایندگان پارلمان تلاش برای حذف نمایندگان این حزب از پارلمان و تعقیب قضائی آن‌ها است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.