ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واکنش‌ها به خبر ایران دومین کشور غمگین دنیا:

مشکلات هست اما شادی معنوی داریم

به دنبال انتشار نقل قولی از رییس انجمن مددکاری ایران مبنی بر اینکه ایران دومین کشور غمگین دنیاست، خبرگزاری ایسنا که این خبر را منتشر کرده بود، عذرخواهی کرد. برخی از جامعه‌شناسان هم این آمار را سیاه‌نمایی خوانده‌اند.

به دنبال انتشار نقل قولی از رییس انجمن مددکاری ایران مبنی بر اینکه ایران دومین کشور غمگین دنیاست، خبرگزاری ایسنا که این خبر را منتشر کرده بود، عذرخواهی کرده است.

ایسنا در توضیحی که در سایت خود منتشر کرده، نوشته که انتشار نقل قول دریافتی از یک نهاد رسمی، رنجش خاطر برخی از مردم و نهادهای مسوول و مربوط را موجب شده است و به همین دلیل این خبرگزاری بر خود فرض می‌داند که عذرخواهی خود را بابت این تکدر اعلام کند.

رییس انجمن مددکاری ایران گفته بود که ایرانی‌ها در جدول غمگین‌‌ترین‌ها رتبه دوم را دارند و پس از عراق، غمگین‌ترین کشور دنیا ایران است.

حسن موسوی چلک همچنین گفته بود تعداد معتادان در ایران با شمار معتادان کشور هند برابر است و این در حالی‌ست هند تقریبا ۱۵ برابر ایران جمعیت دارد.

او از کاهش سن روسپی‌گری به زیر ۱۰ سال خبر داده بود.

زنگ خطر آسیب‌های اجتماعی، فقدان آزادی‌های سیاسی اجتماعی و نقض حقوق شهروندی سال‌هاست به صدا درآمده اما مسوولان و مقامات رسمی اغلب تلاش می‌کنند بر این مسایل سرپوش بگذارند و انتشار اطلاعات در این زمینه‌ها را به بیگانگان نسبت دهند و آن را سیاه‌نمایی بخوانند.

مجبد ابهری، رفتارشناس از جمله کسانی است که این آمار را «غیرواقعی، دور از منطق و اضطراب‌آور» خوانده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • نسل بی آینده!

    ان قدر طی این چند سال، درز امار از مصایب و مشکلات، فساد و ظلم، بی قانونی و قانون شکنی، تبعیض و بی عدالتی، کاست و شکافت طبقاتی، بیماری روحی و جسمی، فقر و بیکاری، فحشا و محرومیت جنسی، کاهش ازدواج و افزایش طلاق، گرانی و کمی کیفیت تولیدات ، واردات بیر ویه و قاچاق، تعطیلی کارخانجات و وشکستگی، فرار مغزها و مدرک گرایی، سهمیه های تبعیض امیز دانشگاه و بیکاری میلیون ها فارغ التنحیصل، حجاب اجباری و گشت ارشاد، رانت و اختلاس، دزدی های بیت مال و عدم مجازات،.. از این دست امار و اقشا گری ها به قدری زیاد است که کتاب قطور تنها ذکر تیتر و عناوین است! حالا چی شد؟! دست کم 3 سال از دولت اعتدال و تدبیر و امنید و راست گویان چه شد؟! هیچ و هیچ/ قرار نیست اصلاح شود، پیشرفتی شود/ این درز اطلاعاتی بخشی اش برمیگردد به اندک مسئولان وطن دوست و شجاع و بیشتر رقابت جناحی/ اما من بیشتر و بیشتر به این باور می رسم از هدف درز اطلاعات، عادی گردن اخبار نا کارمدی و فساد وظلم و بی عدالتی است تا مردم ایرانی که منفعل هستند دچار رخوت و انفعال بیشتر شوند. چون خجم موارد پنهان شده بسیار بیشتر از این درزها است. ما در سالهای اینده و اگر برفرض محال تحولی مثل کودتای سپاه انجام شود، اخبار هولناکتری از غارت و بیچارگی ملت ایران خواهیم شنید. اتفاق مثبت و بهبود اوضاع برای ملت ایران نیست. ملتی از دورن دچار فلاکت و در اتسانه فورپاشی. تیر اخر این رژیم ضد ایرانی با پروزه قوم گرایی تکمیل می کند. استبداد آخوندی-سپاهی دارد همان راه قذافی و امثالهم می رود. یعنی با فروپاشی اش همه چیز ملت هم فرومی پاشد و این اوج ضدایرانی بودن این رزیم است که چنین ملتی وابسته به بودن استبداد کرده/ همان طور در رعاق و لیبی برخی ارزوی یا حسرت دوران دیکتاتورها صدام و قذافی می خورند! مردم ایران به مرگ گرفته تا به تب راضی شوند

  • IRAN

    منظور از شادیهای معنوی کلاسهای خصوصی قران همانند حضور انسانهای فرهیخته بسیجی ولایتمدار بصیر همچون حاج اقا سعیده طوسی در کنار مغام معذب رهبری است. به به چه معنویتی! جیگر انسان حال میاد از این همه شادی معنوی. دشمنان اسلام و مسلمین حسرت این شادیهارا میخورند.آقای ابهری یه بچه هیاتیه و این شادیهارا درک میکنه.

  • حسن

    مردمی که از حقوق شهروندی خویش اگاهی ندارند کمترین امتیاز را هم جزء ازادی هایشان لحاظ می کنند.این درد ناک است بزرگواری مثل اقای یاشار سلطانی دست به انتشار موارد خلاف مقامات بزند و ما مردم بطور عام حق جانبداری از ایشان را نداشته باشیم .و هر روز این درد را باید فرو بخوریم .در حالیکه ایشان برای منافع ما خود را به خطر اناخته است و حالا باید بلا تکلیف در زندان بسر ببرد.واز این دست در دستگاه قضا ء فراوان داریم .نرگس محمدی.....

  • هومن

    ملاها از شادي مردم رنج میبرند.

  • nila

    سیاه نمایی کجا بوده . ملاها منجمله ولی فقیه خون مردم را مکیده اند.