ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ابراز «نگرانی» از وضعیت تاج‌زاده

<p>فخرالسادت محتمشی&zwnj;پور از آغاز شيوه&zwnj;ای تازه برای &laquo;آزار و اعمال فشار عليه همسرش مصطفی تاج&zwnj;زاده&raquo; در زندان خبر داد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش کمپين بين&zwnj;المللی حقوق بشر در ايران، محتشمی پور گفت: &laquo;ظاهراً کسی را وارد بند آقای تاج&zwnj;زاده کردند که کمی مشکل دارد. وقتی از همسرم درباره&zwnj;اش پرسيدم فقط گفت انشالله خدا او را شفا بدهد و بيش&zwnj;تر از اين توضيح نداد. من نگرانم که چه کسی را در کنار همسرم گذاشته&zwnj;اند و همسرم چه می&zwnj;کند.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته وی، کسانی که از اين روش&zwnj;ها استفاده می&zwnj;کنند، &laquo;قطعاً موفق نمی&zwnj;شوند که روحيه تاج&zwnj;زاده را تضعيف کنند، چون ايشان چهار ماه سلول انفرادی را با آن همه فشار تاب آوردند و توانستند روحيه خود را حفظ کنند پس با بازی&zwnj;های جديد هم تغييری در روحيه او ايجاد نمی&zwnj;شود.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>همسر تاج&zwnj;زاده همچنين گفت که چهارشنبه گدشته پس از ۵۶ روز توانسته همسرش را ملاقات کند.</p> <p>محتشمی&zwnj;پور افزود مسئوليت سلامت همسرش با مسئولان زندان است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>مصطفی تاج&zwnj;زاده، عضو جبهه مشارکت ايران اسلامی و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی و معاون وزير کشور دولت محمد خاتمی &zwnj;که اسفند ۸۸ به مرخصی آمده بود، ٢٤ مرداد ٨٠ پس از حدود پنج ماه مرخصی به زندان اوين بازگشت. وی در جريان حوادث پس از انتخابات بحث&zwnj;برانگيز رياست&zwnj;جمهوری ايران در سال ۸۸ بازداشت شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام &laquo;اجتماع و تبانی عليه امنيت ملی و فعاليت تبليغی عليه نظام&raquo; به شش سال حبس تعزيری و ۱۰ سال محروميت از فعاليت در احزاب و مطبوعات محکوم شد که بنا به درخواست خودش تقاضای تجديدنظرخواهی در حکم صادره صورت نگرفت.</p> <p>&nbsp;</p> <p>مخالفان دولت ایران می&zwnj;گویند که تمدیدنشدن و یا لغو مرخصی اعضای ارشد جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی به دلیل شکایت آن&zwnj;ها علیه مقام&zwnj;های امنیتی ایران صورت گرفته&zwnj;است.</p> <p><br /> هفت عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ۱۷ مرداد ماه جاری با ارسال نامه&zwnj;ای به آیت&zwnj;الله صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه ایران و محمدکاظم بهرامی، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، نسبت به &laquo;دخالت غیرقانونی&raquo; یک گروه نظامی و اطلاعاتی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ اعلام جرم کرده بودند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>محسن امین&zwnj;زاده، بهزاد نبوی، مصطفی تاج&zwnj;زاده، عبداله رمضان&zwnj;زاده، فیض&zwnj;الله عرب&zwnj;سرخی، محسن صفایی&zwnj;فراهانی و محسن میردامادی هفت نفری هستند که این شکایت را امضا کرده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>آن&zwnj;ها در این شکایت، از فردی به نام &laquo;سردار مشفق&raquo; نام برده و او را به همراه یک گروه اطلاعاتی و نظامی متهم به دخالت در انتخابات ریاست&zwnj;جمهوری ۲۲ خرداد ۸۸ کرده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

فخرالسادت محتمشی‌پور از آغاز شيوه‌ای تازه برای «آزار و اعمال فشار عليه همسرش مصطفی تاج‌زاده» در زندان خبر داد.

به گزارش کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران، محتشمی پور گفت: «ظاهراً کسی را وارد بند آقای تاج‌زاده کردند که کمی مشکل دارد. وقتی از همسرم درباره‌اش پرسيدم فقط گفت انشالله خدا او را شفا بدهد و بيش‌تر از اين توضيح نداد. من نگرانم که چه کسی را در کنار همسرم گذاشته‌اند و همسرم چه می‌کند.»

به گفته وی، کسانی که از اين روش‌ها استفاده می‌کنند، «قطعاً موفق نمی‌شوند که روحيه تاج‌زاده را تضعيف کنند، چون ايشان چهار ماه سلول انفرادی را با آن همه فشار تاب آوردند و توانستند روحيه خود را حفظ کنند پس با بازی‌های جديد هم تغييری در روحيه او ايجاد نمی‌شود.»

همسر تاج‌زاده همچنين گفت که چهارشنبه گدشته پس از ۵۶ روز توانسته همسرش را ملاقات کند.

محتشمی‌پور افزود مسئوليت سلامت همسرش با مسئولان زندان است.

مصطفی تاج‌زاده، عضو جبهه مشارکت ايران اسلامی و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی و معاون وزير کشور دولت محمد خاتمی ‌که اسفند ۸۸ به مرخصی آمده بود، ٢٤ مرداد ٨٠ پس از حدود پنج ماه مرخصی به زندان اوين بازگشت. وی در جريان حوادث پس از انتخابات بحث‌برانگيز رياست‌جمهوری ايران در سال ۸۸ بازداشت شد.

وی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام «اجتماع و تبانی عليه امنيت ملی و فعاليت تبليغی عليه نظام» به شش سال حبس تعزيری و ۱۰ سال محروميت از فعاليت در احزاب و مطبوعات محکوم شد که بنا به درخواست خودش تقاضای تجديدنظرخواهی در حکم صادره صورت نگرفت.

مخالفان دولت ایران می‌گویند که تمدیدنشدن و یا لغو مرخصی اعضای ارشد جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی به دلیل شکایت آن‌ها علیه مقام‌های امنیتی ایران صورت گرفته‌است.

هفت عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ۱۷ مرداد ماه جاری با ارسال نامه‌ای به آیت‌الله صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه ایران و محمدکاظم بهرامی، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، نسبت به «دخالت غیرقانونی» یک گروه نظامی و اطلاعاتی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ اعلام جرم کرده بودند.

محسن امین‌زاده، بهزاد نبوی، مصطفی تاج‌زاده، عبداله رمضان‌زاده، فیض‌الله عرب‌سرخی، محسن صفایی‌فراهانی و محسن میردامادی هفت نفری هستند که این شکایت را امضا کرده‌اند.

آن‌ها در این شکایت، از فردی به نام «سردار مشفق» نام برده و او را به همراه یک گروه اطلاعاتی و نظامی متهم به دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۲ خرداد ۸۸ کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.