ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پایان آتش‌بس ۱۰ ساعته در حلب: کسی از شهر خارج نشد

آتش‌بس یکجانبه‌ای که روسیه با هدف خروج غیرنظامیان و گروه‌های مسلح مخالف اسد از بخش شرقی حلب برقرار کرده بود، بی‌نتیجه ماند.

در آتش‌بسی که از ساعت ۹ صبح جمعه ۴ نوامبر / ۱۴ آبان شروع و تا ساعت ۱۹ ادامه داشت، نه غیرنظامیان و نه شورشیان از شرق حلب خارج نشدند.

۲۲ اکتبر / اول آبان هم روسیه به‌مدت سه روز در حلب آتش‌بس اعلام کرد اما آن آتش‌بس نیز بی‌نتیجه ماند.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، این آتش‌بس را روسیه اعلام کرده بود. روسیه دو مسیر برای خروج شورشیان و شش مسیر برای خروج غیرنظامیان تدارک دیده بود و اطمینان داده بود که هیچ نیروی طرفدار دولت سوریه در این مسیرهای حضور نخواهند داشت.

رامی عبدالرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفت: «هیچ غیرنظامی و جنگجویی شرق حلب را ترک نکرده‌ است.» یک روزنامه‌نگاران خبرگزاری فرانسه نیز این موضوع را تأیید کرده و گفته است آرامش بر شهر حاکم است.

از سه ماه پیش تاکنون نیروهای طرفدار دولت سوریه بخش شرقی حلب را به محاصره خود در آورده‌اند. در این بخش ۳۰۰ هزار نفر زندگی می‌کنند و کمبود آب، مواد خوراکی و دارویی بیداد می‌کند.

با طرح پیشنهاد روسیه برای آتش‌بس ۱۰ ساعته در حلب، سازمان ملل اعلام کرد در این «اقدام یک‌جانبه» «درگیر» نمی‌شود. یکی از مسئولان گروه‌های شورشی نیز اقدام روسیه را ابتکاری «بی‌ارزش» خواند.

«سانا»، خبرگزاری دولتی سوریه بعد از ظهر جمعه خبر داد که شورشیان هفت موشک به جاده کاستلو شلیک کردند. این جاده یکی از مسیرهایی بود که قرار بود شورشیان و غیرنظامیان از طریق آن از حلب خارج شوند.

خبرگزاری سوریه «گروه‌های تروریستی» را متهم ساخت که «مانع از خروج غیرنظامیان از شرق حلب می‌شوند.»

بنا به این گزارش یک روزنامه‌نگار سوری بر اثر شلیک شورشیان زخمی شده است. روسیه نیز اعلام کرده است که دو سربازش با گلوله شورشیان در جاده کاستلو «به‌شکل سطحی» زخمی شده‌اند.

در روز ۲۲ اکتبر / یکم آبان نیز روسیه به‌مدت سه روز در حلب آتش‌بس اعلام کرد تا شورشیان و غیرنظامیان از شرق این شهر خارج شوند اما آن آتش‌بس نیز بی‌نتیجه ماند.

ظهر جمعه اعلام شده بود که آتش‌بس در حلب از سوی طرف‌های درگیر رعایت شده است.

حلب بیشترین درگیری‌های نظامی در طول پنج سال جنگ سوریه را به خود دیده است. به‌تازگی شورشیان در حلب حمله‌ای را آغاز کردند تا حلقه محاصره نیروهای دولتی سوریه را بشکنند. در جریان این حملات ده‌ها غیرنظامی نیز کشته شدند.

سازمان ملل، هم شورشیان و هم نیروهای دولتی سوریه را متهم می‌کند که در حلب مرتکب جنایات جنگی شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.