ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرگ شش فرمانده طالبان در هلمند

<p>بر اثر حمله موشکی يک جنگنده ناتو بر مواضع طالبان در ولايت هلمند در جنوب افغانستان، شش فرمانده محلی اين گروه کشته شدند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>در خبرنامه&zwnj;ای که از سوی دفتر مطبوعاتی ولايت هلمند منتشر شد، آمده است در اين حمله هوايی که شب دوشنبه در شهرک نهرسراج اين ولايت صورت گرفت، يک گردهمايی مسئولان محلی طالبان متلاشی شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>گفته شده اين فرماندهان طالبان هنگام توزيع مين و مواد منفجره، هدف قرار گرفتند اما در اين حمله به غير نظاميان آسيبی نرسيده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>هم&zwnj;زمان اداره امنيت ملی افغانستان اعلام کرد ۱۷ نفر از بمب&zwnj;گذاران انتحاری و عوامل رويدادهای مرگبار در اين کشور را در چند شهر مختلف بازداشت کرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>لطف&zwnj;الله مشعل سخنگوی اداره امنيت ملی افغانستان روز سه&zwnj;شنبه طی يک نشست خبری در کابل از بازداشت ۱۰ نفر خبر داد. اين افراد در طراحی و تدارک هشت حمله مرگبار از جمله حمله به سفارت هند و مهمان&zwnj;خانه هندی&zwnj;ها در کابل، حمله بر والی قندوز و شماری ديگر از حملات تروريستی دخيل بوده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در اين حملات که بيشتر در نيمه دوم سال ۱۳۸۸ خورشيدی صورت گرفت ده&zwnj;ها تن که بيشتر آنان غير نظاميان بودند، از جمله شماری از شهروندان هند، کشته و زخمی شدند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته آقای مشعل، دو تن از بازداشت&zwnj;شدگان شهروند پاکستان هستند که با يک فرمانده ارشد طالبان به نام ملا داود همکاری داشتند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>افزون بر اين، ژنرال نعيم مؤمن رئيس اداره امنيت ملی ولايت قندهار می&zwnj;گويد کارمندان اين اداره هفت عضو گروه طالبان که قصد انجام حملات انتحاری را داشتند، در حوزه ششم اين شهر بازداشت کرده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>ژنرال مؤمن گفت اسنادی وجود دارد که ثابت می&zwnj;کند اين افراد از پاکستان به قندهار آمده بودند تا حملات منظم و پی&zwnj;درپی را بر ساختمان ولايت قندهار، اداره امنيت ملی و شورای ولايتی انجام دهند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>تلاش&zwnj;های گسترده امنيتی برای سرکوب شورشيان طالبان در حالی شدت گرفته است که قرار است بر مبنای توافق دولت افغانستان و ناتو، نيروهای امنيتی افغانستان تا چهار سال ديگر مسئوليت تأمين امنيت سراسر اين کشور را برعهده گيرند. <br /> &nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

بر اثر حمله موشکی يک جنگنده ناتو بر مواضع طالبان در ولايت هلمند در جنوب افغانستان، شش فرمانده محلی اين گروه کشته شدند.

در خبرنامه‌ای که از سوی دفتر مطبوعاتی ولايت هلمند منتشر شد، آمده است در اين حمله هوايی که شب دوشنبه در شهرک نهرسراج اين ولايت صورت گرفت، يک گردهمايی مسئولان محلی طالبان متلاشی شده است.

گفته شده اين فرماندهان طالبان هنگام توزيع مين و مواد منفجره، هدف قرار گرفتند اما در اين حمله به غير نظاميان آسيبی نرسيده است.

هم‌زمان اداره امنيت ملی افغانستان اعلام کرد ۱۷ نفر از بمب‌گذاران انتحاری و عوامل رويدادهای مرگبار در اين کشور را در چند شهر مختلف بازداشت کرده است.

لطف‌الله مشعل سخنگوی اداره امنيت ملی افغانستان روز سه‌شنبه طی يک نشست خبری در کابل از بازداشت ۱۰ نفر خبر داد. اين افراد در طراحی و تدارک هشت حمله مرگبار از جمله حمله به سفارت هند و مهمان‌خانه هندی‌ها در کابل، حمله بر والی قندوز و شماری ديگر از حملات تروريستی دخيل بوده‌اند.

در اين حملات که بيشتر در نيمه دوم سال ۱۳۸۸ خورشيدی صورت گرفت ده‌ها تن که بيشتر آنان غير نظاميان بودند، از جمله شماری از شهروندان هند، کشته و زخمی شدند.

به گفته آقای مشعل، دو تن از بازداشت‌شدگان شهروند پاکستان هستند که با يک فرمانده ارشد طالبان به نام ملا داود همکاری داشتند.

افزون بر اين، ژنرال نعيم مؤمن رئيس اداره امنيت ملی ولايت قندهار می‌گويد کارمندان اين اداره هفت عضو گروه طالبان که قصد انجام حملات انتحاری را داشتند، در حوزه ششم اين شهر بازداشت کرده‌اند.

ژنرال مؤمن گفت اسنادی وجود دارد که ثابت می‌کند اين افراد از پاکستان به قندهار آمده بودند تا حملات منظم و پی‌درپی را بر ساختمان ولايت قندهار، اداره امنيت ملی و شورای ولايتی انجام دهند.

تلاش‌های گسترده امنيتی برای سرکوب شورشيان طالبان در حالی شدت گرفته است که قرار است بر مبنای توافق دولت افغانستان و ناتو، نيروهای امنيتی افغانستان تا چهار سال ديگر مسئوليت تأمين امنيت سراسر اين کشور را برعهده گيرند.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.