ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت «دو عضو القاعده» در ايران

<p>&laquo;دو عضو وابسته به گروه القاعده&raquo; در شهرستان سردشت بازداشت شدند.</p> <!--break--> <p><br /> خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران (ايرنا) به نقل از &laquo;يک منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود&raquo;، خبر داد که &laquo; سربازان گمنام امام زمان&raquo; دو نفر را به نام&zwnj;های نعمت و ناصر در ارتباط با گروه القاعده دستگير کرده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>شهرستان سردشت يکی از مناطق کردنشين ايران است که ساکنان آن عموماً سنی هستند.</p> <p><br /> مقامات جمهوری اسلامی ايران از مأموران وزارت اطلاعات و نهادهای امنيتی به عنوان &laquo;سربازان گمنام امام زمان&raquo; نام می&zwnj;برند.</p> <p><br /> منبع خبری ايرنا گفته است که از اين افراد تعدادی جزوه و کتاب درباره فرقه وهابيت به دست آمده است.<br /> &nbsp;</p> <p>وی افزوده است که اين دو از اهالی سردشت هستند که به تبليغ وهابيت می&zwnj;پرداختند و به زودی محاکمه خواهند شد.</p> <p><br /> ايرنا نوشته است افراد دستگير شده، بهمن امسال شناسايی شده و تحت پيگرد قانونی بودند که به دستور مراجع قضايی دستگير شدند.<br /> &nbsp;</p> <p>در اوايل دی ماه نيز خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران از بازداشت هفت عضو القاعده در شهرستان سردشت خبر داده بود اما از نام و هويت آن&zwnj;ها چيزی ننوشته بود.<br /> &nbsp;</p> <p>ايرنا از فعاليت&zwnj;های سال&zwnj;های اخير وهابيون در شهرستان سردشت نوشته و گفته است که &laquo;هدف آن&zwnj;ها ايجاد اختلاف بين شيعيان و اهل سنت است.&raquo;</p> <p><br /> وهابيت ديدگاه جديدی در مذهب سنی حنبلی است که بنيان&zwnj;گذار آن محمدبن عبدالوهاب از علمای سنی عربستان سعودی است. وهابيت در ۵۰ سال گذشته مذهب درباری سعودی بوده&zwnj;است و وهابيانی که در هندوستان، افغانستان و پاکستان هستند هسته اصلی نيروهای القاعده را تشکيل می&zwnj;دهند.</p> <p><br /> شبکه القاعده که دارای ماهيت نظامی است به عنوان يک شبکه &laquo;تروريستی&raquo; شناخته می&zwnj;شود. حمله اين گروه به مرکز تجارت جهانی آمريکا در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ جزو بزرگ&zwnj;ترين اقدامات &laquo;تروريستی&raquo; اين شبکه به رهبری &laquo;اسامه بن لادن&raquo; قلمداد می&zwnj;شود.</p> <p><br /> خبرگزاری دولتی ايرنا در حالی در دو ماه اخير از بازداشت اعضای القاعده در ايران خبر داده است که مردادماه ۸۹، وزارت امور خارجه آمريکا در گزارش سالانه خود، ايران را متهم کرد که از معرفی علنی اعضای بازداشت شده القاعده که در اين کشور در بازداشت هستند؛ خودداری می&zwnj;کند و تمايلی برای محاکمه اين افراد در کشور اصلی خود يا يک کشور سوم از خود نشان نمی&zwnj;دهد.</p> <p><br /> بنا به برخی از گزارش&zwnj;ها، تعدادی از اعضای خانواده اسامه بن لادن در ايران در بازداشت خانگی هستند.</p> <p><br /> خبرگزاری العربيه، تيرماه ۸۹ به نقل از عمر بن لادن فرزند رهبر القاعده گزارش داد &laquo;مقامات جمهوری اسلامی ايران شرط کرده&zwnj;اند که جهت آزادی اعضای خانواده وی که از هشت سال پيش در ايران تحت بازداشت خانگی به&zwnj;سر می&zwnj;برند، کشور سومی غير از عربستان سعودی ميانجی&zwnj;گری نمايد.&raquo;<br /> &nbsp;</p> <p>القاعده هم&zwnj;اکنون در کشورهای افغانستان، پاکستان و عراق به فعاليت&zwnj;های شبه&zwnj;نظامی مشغول است.<br /> &nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

«دو عضو وابسته به گروه القاعده» در شهرستان سردشت بازداشت شدند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران (ايرنا) به نقل از «يک منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود»، خبر داد که « سربازان گمنام امام زمان» دو نفر را به نام‌های نعمت و ناصر در ارتباط با گروه القاعده دستگير کرده‌اند.

شهرستان سردشت يکی از مناطق کردنشين ايران است که ساکنان آن عموماً سنی هستند.

مقامات جمهوری اسلامی ايران از مأموران وزارت اطلاعات و نهادهای امنيتی به عنوان «سربازان گمنام امام زمان» نام می‌برند.

منبع خبری ايرنا گفته است که از اين افراد تعدادی جزوه و کتاب درباره فرقه وهابيت به دست آمده است.
 

وی افزوده است که اين دو از اهالی سردشت هستند که به تبليغ وهابيت می‌پرداختند و به زودی محاکمه خواهند شد.

ايرنا نوشته است افراد دستگير شده، بهمن امسال شناسايی شده و تحت پيگرد قانونی بودند که به دستور مراجع قضايی دستگير شدند.
 

در اوايل دی ماه نيز خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران از بازداشت هفت عضو القاعده در شهرستان سردشت خبر داده بود اما از نام و هويت آن‌ها چيزی ننوشته بود.
 

ايرنا از فعاليت‌های سال‌های اخير وهابيون در شهرستان سردشت نوشته و گفته است که «هدف آن‌ها ايجاد اختلاف بين شيعيان و اهل سنت است.»

وهابيت ديدگاه جديدی در مذهب سنی حنبلی است که بنيان‌گذار آن محمدبن عبدالوهاب از علمای سنی عربستان سعودی است. وهابيت در ۵۰ سال گذشته مذهب درباری سعودی بوده‌است و وهابيانی که در هندوستان، افغانستان و پاکستان هستند هسته اصلی نيروهای القاعده را تشکيل می‌دهند.

شبکه القاعده که دارای ماهيت نظامی است به عنوان يک شبکه «تروريستی» شناخته می‌شود. حمله اين گروه به مرکز تجارت جهانی آمريکا در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ جزو بزرگ‌ترين اقدامات «تروريستی» اين شبکه به رهبری «اسامه بن لادن» قلمداد می‌شود.

خبرگزاری دولتی ايرنا در حالی در دو ماه اخير از بازداشت اعضای القاعده در ايران خبر داده است که مردادماه ۸۹، وزارت امور خارجه آمريکا در گزارش سالانه خود، ايران را متهم کرد که از معرفی علنی اعضای بازداشت شده القاعده که در اين کشور در بازداشت هستند؛ خودداری می‌کند و تمايلی برای محاکمه اين افراد در کشور اصلی خود يا يک کشور سوم از خود نشان نمی‌دهد.

بنا به برخی از گزارش‌ها، تعدادی از اعضای خانواده اسامه بن لادن در ايران در بازداشت خانگی هستند.

خبرگزاری العربيه، تيرماه ۸۹ به نقل از عمر بن لادن فرزند رهبر القاعده گزارش داد «مقامات جمهوری اسلامی ايران شرط کرده‌اند که جهت آزادی اعضای خانواده وی که از هشت سال پيش در ايران تحت بازداشت خانگی به‌سر می‌برند، کشور سومی غير از عربستان سعودی ميانجی‌گری نمايد.»
 

القاعده هم‌اکنون در کشورهای افغانستان، پاکستان و عراق به فعاليت‌های شبه‌نظامی مشغول است.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.