ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض مردم غزه به کاهش کمک‌های سازمان ملل

آژانس کار و امداد سازمان ملل به دلیل سیاست‌های ریاضتی مالی، کمک‌های خود به غزه را در زمینه جیره‌های غذایی، مراقبت‌های بهداشتی و برنامه‌های آموزشی به طور قابل توجهی کم کرده‌است.

کاهش قابل توجه کمک‌های سازمان ملل اعتراض فلسطینیان غزه را برانگیخته‌است.

کارگران غزه در حال توزیع آرد کمکی آژانس پناهندگان - عکس: AFP

به گزارش شبکه خبری «الجزیره»، ساکنان غزه برای چندمین بار در برابر ساختمان سازمان ملل در این شهر دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، سازمان ملل کمک‌های خود به غزه را در زمینه جیره‌های غذایی، مراقبت‌های بهداشتی و برنامه‌های آموزشی به شدت کم کرده‌است. خدمات یادشده از سوی آژانس کار و امداد سازمان ملل به مردم غزه ارائه می‌شد. این کاهش به وخیم‌ترشدن وضعیت مالی در غزه نیز انجامیده‌است.

دو سال پیش از این، بسته‌های کمکی که شامل شکر، روغن و آرد می‌شوند، حداقل چهاربار در سال در اختیار خانواده‌های محصور در غزه قرار می‌گرفت. اکنون این کمک‌ها به حداکثر دو بار در سال کاهش یافته‌است.

جمعیت غزه همزمان با کاهش کمک‌های سازمان ملل افزایش پیدا کرده‌است. به گزارش الجزیره اما هیچ درمانگاه جدیدی در چند سال اخیر در غزه ساخته نشده و ۲۵ موقعیت پرستاری نیز به دلیل کاهش کمک‌ها حذف شده‌است.

سیاست‌های ریاضتی در سازمان ملل

آژانس کار و امداد سازمان ملل در سال جاری با کسری کمک‌های مالی روبرو شد. این کسری به ۷۰ میلیون دلار رسید و به کاهش خدمات این آژانس انجامید.

عدنان ابو حسنه، سخنگوی آژانس کار و امداد سازمان ملل در غزه به الجزیره گفت که سازمان متبوع او در عین مشکلات به خدمات‌رسانی در غزه ادامه می‌دهد. او تمهیدات ریاضتی اخیر را راهی برای کاهش از فشارهای مالی دانست. این تمهیدات به بازنگری در اولویت‌های این آژانس انجامیده‌است.

تمهیدات ریاضتی در حالی به اجرا گذاشته شده‌اند که افراد نیازمند به کمک آژانس امدادرسانی از ۸۰ هزار تن در سال ۲۰۰۰ به یک میلیون در سال ۲۰۱۶ رسیده‌است.

در عین حال، میزان بیکاری در غزه از ۴۰ درصد فراتر رفته‌است.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ا

    38 میلیارد دلار کمک آمریکا به اسرائیل 30 غیرنظامی هم چند روز پیش در افغانستان توسط هواپیماهای آمریکا کشته شد حتی رسانه ها پوشش هم ندادند یکی پیدا بشه این آمریکا را حداقل 200 هزار تومان بابت کشتن 30 نفر جریمه کند سازمان ملل گفته تحقیق می کند احتمالن با همکاری خود آمریکا

  • faryad

    برخی دانش‌آموزان مناطق محرومتر استان سیستان‌ و بلوچستان علاوه بر تحصیل در مدارس خشت ‌و گلی یا کپر بعد از 40 روز از آغاز سال تحصیلی هنوز کتاب درسی ندارند. به‌عنوان مثال روستاهای غریب آباد و دهستان ایرفشان از توابع بخش مرزی آشار شهرستان مهرستان دانش‌آموزان هنوز کتاب درسی ندارند. به‌دلیل همین سختی‌های دوران تحصیل از یک‌سو و از سوی دیگر سختی معیشت خانوار و شرایط فرهنگی حاکم، دانش‌آموزان قید تحصیل را می‌زنند و یا به‌ خیل عظیم بیکاران می‌پیوندند و یا در جستجوی کار از این دیار به آن دیار سرگردانند. این وضعیت میان دانش‌آموزان دختر بیشتر محسوس است. فضای فرسوده مدارس نیز بخش دیگری از مشکلات تحصیل دانش‌آموزان در مناطق محروم و روستایی است؛ اغلب مدارس در این مناطق قدمت بسیار بالایی دارند و هر لحظه امکان فرو ریختن ساختمان مدرسه وجود دارد.