ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آغاز روند بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در تهران

معاون وزیر خارجه ایران گفت که دفتر اتحادیه اروپا طی چند ماه آینده در تهران افتتاح می‌شود. اتحادیه اروپا تا زمان پایان این روند داخلی دو نماینده خود را موقتاً در سفارت هلند مستقر کرده‌است.

مجید تخت روانچی از آغاز روند قانونی بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در تهران خبر داد.

تخت روانچی از آغاز بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا خبر داد

معاون وزیر امور خارجه جمهوری‌ اسلامی ایران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایلنا اعلام کرد که دو دیپلمات اتحادیه اروپا همین‌ حالا در سفارت هلند مستقر هستند.

بر اساس این گزارش، تخت روانچی گفت که به دلیل کم‌بودن سطح روابط ایران با اتحادیه اروپا در گذشته نیازی به استقرار دیپلمات‌های این اتحادیه در تهران وجود نداشت. اتحادیه اروپا پیش از این از طریق ریاست دوره‌ای خود و سفیر رئیس کارهای مربوطه را پیش می‌برد.

او افزود که اکنون با افزایش همکاری‌ها اتحادیه اروپا تمایل خود را برای بازگشایی یک دفتر نمایندگی در تهران اعلام کرده‌است.

معاون وزیر خارجه ایران گفت که مراحل قانونی بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در داخل کشور آغاز شده‌است. اتحادیه اروپا تا زمان پایان این روند داخلی دو نماینده خود را برای پیگیری کارها موقتاً در سفارت هلند مستقر کرده‌است. هلند در شش‌ماه نخست سال ۲۰۱۶ میلادی ریاست ادواری اتحادیه اروپا را برعهده داشت و از مؤسسان این اتحادیه است.

تخت روانچی همچنین گفت که هم‌ اکنون سفیر ایران در بلژیک نقش سفیر ایران در ارگان‌های اتحادیه اروپا را نیز ایفا می‌کند. به گفته او، با بازشدن دفتر اتحادیه اروپا در تهران سطح روابط همچون روابط دو کشور دارای سفارت‌خانه در پایتخت‌های یکدیگر خواهد بود.

او با اظهار بی‌اطلاعی نسبت به زمان دقیق بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا، این کار را در طی چندماه آینده عملی دانست.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.