ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ادامه بررسی لایحه اصلاح قانون کار؛ کارگران ۲۵ آبان تجمع می‌کنند

وعده‌های دولت و مجلس برای تامین خواسته کارگران در لایحه اصلاح قانون کار عملی نشده و بررسی لایحه به موازات اعتراضات کارگری ادامه دارد.

موج اعتراض‌ها به لایحه اصلاح قانون کار و ادغام صندوق درمان تامین اجتماعی در ساختار وزارت بهداشت و درمان ادامه دارد.

حسن حبیبی دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران از برگزاری تجمع اعتراض آمیز کارگران در واکنش به لایحه اصلاح قانون کار و ادغام صندوق درمانی سازمان تامین اجتماعی در ۲۵ آبان خبر داد.

او دوشنبه ۱۷ آبان به خبرگزاری کار ایران، ایلنا، گفت که «اعتراض‌های رسانه‌ای و پراکنده علیه لایحه اصلاح قانون کار تا کنون نتیجه‌بخش نبوده است».

به گفته حبیبی کارگران در روز ۲۵ آبان در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع خواهند کرد تا "صدای اعتراض خود را به گوش نمایندگان  برسانند".

فعالان و تشکل‌های کارگری پیش از این در بیانیه‌های جداگانه از مجلس خواسته بودند که لایحه اصلاح قانون کار و طرح ادغام صندوق درمان تامین اجتماعی در طرح تحول سلامت را از دستور کار خارج کنند.

اما آن‌گونه که سلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس صبح امروز به رسانه‌ها گفت، بررسی لایحه اصلاح قانون کار در مجلس ادامه دارد.

به گفته رئیس کمیسیون اجتماعی، این کمیسیون «لایحه‌ای را که به نفع کارگران و کارفرمایان نباشد تصویب نخواهد کرد».

خدادادی پیش از این اعلام کرده بود که تنها با درخواست دولت، بازگرداندن لایحه از مجلس امکان‌پذیر است.

به‌رغم اینکه محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت و حسین هفده‌تن معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش از این گفته بودند که در صورت درخواست رسمی کارگران دولت آمادگی پس گرفتن لایحه را دارد، دولت در این زمینه اقدامی نکرده است.

در حالی‌که خدادادی از ادامه بررسی این لایحه در کمیسیون اجتماعی خبر داده، هادی ابوی دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران به خبرگزاری فارس گفت: «زمزمه‌ تغییر بررسی لایحه اصلاحیه قانون کار از کمیسیون اجتماعی به کمیسیون اقتصادی مطرح است.»

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس پیش از این اصلاح قانون کار را ضروری دانسته و خواستار «مقررات‌زدایی» از فضای کسب و کار به منظور افزایش امنیت سرمایه‌گذاران شده بود.

همین زمزمه تغییر کمیسیون رسیدگی کننده به لایحه اصلاح قانون کار سبب شده که علیرضا محجوب دبیر خانه کارگر ایران «وعده‌های مجلس در بحث قانون کار» را رضایت‌بخش نداند و بگوید که "نگرانی‌ها همچنان پابرجاست."

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی خواسته کارگران را «بازگشت لایحه اصلاح قانون کار و منتفی شدن طرح ادغام» اعلام کرد.

لایحه اصلاح قانون کار نخستین بار دو دولت محمود احمدی‌نژاد به مجلس شورای اسلامی ارائه شد که به دلیل مخالفت فعالان کارگری به هیات دولت بازگردانده شد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • رنج های بشری

    https://www.radiozamaneh.com/306895

  • رنج های بشری

    ز نظر اخلاقی درست نیست منافع یک ملت بزرگ و دیرینه مثل ایران بازیچه امیال یک نظام شود. چند نسل بسوزند و به طور مصنوعی تحت رنج و تنگنا باشند! ایران و مردمش اصلا شایسته این نیستند که چننی باشند/ ایران کشوری مستعد بوده که به طور ساختگی توسط این نظام عقب نگه داشته شده! معضل بیکاری تا این حد شدید، نتیجه مستقیم حکومت این نظام است.