ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زنان چه چیزهایی را با ریاست جمهوری ترامپ از دست می‌دهند؟

برای ترقی‌خواهان، ناامیدی ناشی از شکست هیلاری کلینتون به یک وحشت تازه تبدیل شده است. زنان در دوران ترامپ با چه احتمالات تبعیض‌آمیزی مواجه‌اند؟

زنان آمریکایی روز چهارشنبه در دنیایی ترسناک از خواب بیدار شدند. برای ترقی خواهان، ناامیدی ناشی از شکست هیلاری کلینتون به یک وحشت تازه تبدیل شده است.

گرچه زنان آمریکایی حق سقط جنین را متعلق به خود می‌دانند، ترامپ وعده داده که یک دادگاه عالی قضایی برای تغییر این حق تضمین شده در قانون تشکیل خواهد داد. زنان همجسگرایی که با همسر خود ازدواج کرده‌اند یا می‌خواهند این کار را بکنند، دلایل دیگری برای ترس از ترامپ دارند. او وعده داده که کسی را برای مخالفت با برابری در ازدواج، مامور به کار خواهد کرد.

ریاست جمهوری ترامپ می‌تواند باعث به عقب برگشتن سال‌ها پیشرفت در حقوق زنان و سرکوب نهادهایی باشد که برای رسیدن به برابری جنسیتی تلاش کرده‌اند. به عنوان مثال، سازمان «بچه‌دار شدن برنامه‌ریزی شده» که برای میلیون ها زن امکان برخورداری از مراقبت‌های اولیه پزشکی را فراهم می‌کند، یکی از جاهاییست که هدف کنگره تحت رهبری جمهوری‌خواهان قرار خواهد گرفت.

برخی از زنان این تغییرات را مطلوب می‌دانند؛ از جمله اکثریت زنان سفیدی که رای خود را به نام ترامپ به صندوق انداختند، اما باقی زنان دلایل خوبی برای وحشت دارند. از روز چهارشنبه تبلیغی در توییتر به زنان توصیه کرده که از آی یو دی استفاده کنند: یک شیوه پیشگیری از بارداری برای مدت طولانی که به دلیل احتمال بالای لغو قانونی که هزینه‌های پیشگیری از بارداری را تقبل می‌کند، توصیه شده است.

حقیقت این است که زنان نتایج این انتخابات را به شکل‌های مختلفی می‌بینند. مثلا کسانی که در خط مقدم برای پاسخگو کردن پلیس مبارزه کرده‌اند، از اینکه ترامپ سیاست ملی توقف و پاسخگویی پلیس را اجرایی کند نگرانند. مهاجران بدون مدرک که از کودکی به این کشور آمده‌اند ممکن است امکان ماندن در آمریکا را از دست بدهند؛ چیزی که اوباما از طریق برنامه اقدام اجرایی آن را ممکن کرده بود.

برای بسیاری، آینده مبهم است. اینجا خلاصه‌ای از احتمالاتی را می‌خوانید که ممکن است به از دست رفتن حقوق زنان بینجامد:

حق سقط جنین

مایک پنس، معاون رییس جمهوری منتخب، یکی از چهره‌های ضد سقط جنین در دولت است. او که فرماندار ایالت ایندیانا بوده، قانونی را تصویب کرده که بر اساس آن بقایای جنین باید به شکل رسمی تدفین شود؛ حتی اگر آن جنین سقط شده باشد. او به همراه جمهوری‌خواهان کنگره، این قدرت را دارد که درباره حق سقط جنین سیاست‌گذاری کند و در حالی که آنها میزان دسترسی به سقط جنین را محدود می‌کنند، ترامپ ممکن است موفق شود که دادگاه عالی مورد نظرش را برای محدود کردن سقط جنین تشکیل دهد.

این سناریو کابوس فعالان حق سقط جنین است. نانسی نورثاپ، رییس مرکز حقوق باروری در بیاینه‌ای گفته است: «اکنون کشور ما در آستانه بازگشت به روزهای تاریکی است که در آن زنان مجبور بودند زندگی خود را برای دسترسی به حق سقط جنین قانونی در خطر قرار دهند.»

«بچه‌دار شدن برنامه‌ریزی شده»

سیسیل ریچاردز، رییس مرکز بچه‌دار شدن برنامه‌ریزی شده، روز چهارشنبه اعلام کرد که این مرکز غیرانتفاعی بهداشتی همچنان برای تامین مراقبت‌های بهداشتی در زمینه تولید‌مثل برای میلیون‌ها آمریکایی متعهد است.

پنس در کنگره در تلاش برای قطع بودجه و کمک‌های مالی به این مرکز است و ترامپ وعده داده که این کار را انجام خواهد داد، بنابراین این احتمال وجود دارد که این مرکز میلیون‌ها دلار بودجه‌ای را که از طریق دولت فدرال برای کنترل جمعیت تامین می‌شد از دست بدهند. البته در حال حاضر بودجه‌ای برای انجام خدمات سقط جنین وجود ندارد.

ازدواج برابر

ترامپ و پنس، آشکارا علیه تصمیم دادگاه عالی که ازدواج برابر را برای زوج‌های همجنس تضمین می‌کند سخن گفته‌اند. با اینکه ممکن است این کار زمان‌بر باشد، اما این احتمال وجود دارد که ترامپ نقش مهمی در لغو این تصمیم بازی کند.

اکنون فعالان حقوق همجنسگرایان خود را برای چنین شرایطی آماده می‌کنند تا از تبعیض علیه این گروه جلوگیری کنند.

راشل تیون، رییس سازمان دفاع از حقوق همجنسگرایان در بیانیه‌ای گفته است: «ما برای حفظ تنوع زیبای‌مان مبارزه خواهیم کرد.»

برنامه مراقبتی اوباما

این انتخابات ممکن است به مرگ برنامه مراقبتی اوباما منجر شود. ترامپ گفته قانونی را که متعهد شده برای ۲۰ میلیون نفر بیمه بهداشت و درمانی تامین می‌کند، لغو خواهد کرد. این برنامه از شرکت‌های بیمه می‌خواهد که بیماران را بدون شرایط از پیش تعیین شده پوشش دهند و هزینه‌های کنترل بارداری را بپردازند. روند لغو یا تغییرات اساسی در این قانون طولانی خواهد بود و روند بوروکراتیک خواهد داشت اما در هر صورت، منافع آن برای زنان از جمله دسترسی آزاد به وسایل پیشگیری از بارداری و پوشش بیمه‌ای بدون توجه به شرایط از پیش تعیین شده، ممکن است از بین برود.

حقوق ترنسجندرها

اوباما برای حمایت از حقوق ترنسجندرها تلاش فراوان کرده بود. این تلاش‌ها شامل قوانین دپارتمان آموزش هم می‌شد که هرگونه تبعیض علیه ترنسجندرها را ممنوع می‌کرد و به آنها امکان حضور در مدارس عمومی و استفاده از دستشویی‌هایی را می‌داد که با جنسیت آنها مطابقت داشت.

اکنون پرونده‌های جدید دادگاه فدرال درباره دسترسی به دستشویی و قوانین استخدامی نشان خواهد داد که آیا دولت آینده می‌خواهد از حقوق ترنسجندرهای آمریکایی حمایت کند یا نه.

شهروند آمریکا شدن

ترامپ کمپین خود را با وعده اخراج مهاجران غیرقانونی آغاز کرد؛ بدون در نظر گرفتن امکانی برای آنها که حق شهروندی آمریکا را به دست آورند.

زنان مهاجر تنها فعالان عرصه مبارزه برای ایجاد اصلاحات در قوانین مهاجرت نیستند: آنها بخش بزرگی از جمعیت کسانی را تشکیل می‌دهند که اجازه زندگی در این کشور را ندارند. ترامپ و کنگره حالا این قدرت را دارند که درباره سرنوشت آنها تصمیم بگیرند و این تصمیم، احتمالا نگه داشتن آنها در آمریکا نخواهد بود.

لیبرال‌ها و ترقی‌خواهان از همین الان اعلام کرده‌اند که برای مبارزه با ترامپ آماده‌اند. رییس اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا به ترامپ گفته که باید درباره برنامه‌های غیرقانونی خود تجدید نظر کند، در غیر این صورت با واکنش این فعالان مواجه خواهد شد و در تک تک روزهای ریاست جمهوری او مقابلش خواهند ایستاد.

اگر زنان هم بخواهند به این مبارزه بپیوندند، اکنون موقعش است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ولیان

    این که "یک مردِ واقعی" بخواهد ازدواج همجنسان! را ممنوع کند که بد نیست. ایزدانش یار باد!

  • ghazal

    موقعیت زنان در این جهان بسیار شکننده ست و هر لحظه ممکنه لشگر توده های خشمگین از راه برسند و هر چی با زحمت و در طول سالیان بدست آمده رو تار و مار کنند. مردسالاری چیزی نیست که به این راحتی از ذهن و روان مردم حذف بشه! چقدر باید جان کند و چقدر زمان باید بگذره تا به شرایط باثباتی برسیم.

  • ghazal

    حالا تو از کجا فهمیدی نویسنده آقاست؟! آخ حواسم نبود ترامپی هستی!!! ترامپ عقیده داره زن بالای سی سال دیگه منقضی شده ست چه برسه بخواد فکر کنه و بنویسه!

  • ایران

    آقای نویسنده محترم! این موارد باین شکلی که شما توضیح دادید نیست. فرصت ندارم همشو توضیح بدم/مثلا برنامه «زندگی سیاهان اهمیت دارد» از مواردیست که در تمام مساجد شیعه و سنی (اخوان اللمسلمین مصر) که توسط رژیم فاسد ایران تغذیه میشوند تبلیغ میشود برای ایجاد حرج ومرج. ویا "برنامه مراقبتی اوباما " نه تنها کمکی به قشر فقیر و کم درآمد امریکا نکرده بلکه مرکزی برای درآمدزایی دمکراتها و دارودسته اوباما شد، هدف هم همین بود. اکثر سیاه پوستان امریکا از این بیمه درمانی نفرت داشتند. خلاصه 8 سال پرچم ولایت سفیه در کاخ سفید برافراشته بود. کاخ سفید از همه جنایات و فعالیتهای تروریستی سپاه قدس زیر پوشش طالبان و داعش در دنیا باخبر بود ولی سکوت و پشتیبانی کرد.. همکاری اوباما با بیت خامنه ای بحدی بود که هرازچندگاهی با برنامه ریزی تعدادی امریکایی برای به گروگان گرفنه شدن به ایران میفرستادند (برای طی دوره های پیشرفته جاسوسی) و پس از 1-2 سال با دادن باج آزاد میشدند و اویاما و کری خوشحال جشن میگرفتند که دیپلماسی باعث آزادی اونها شد!