ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چندین کشته و زخمی در حمله به کنسولگری آلمان در مزار شریف

گروه طالبان با حمله به کنسولگری آلمان در مزار شریف افغانستان این اقدام را تلافی‌جویانه عنوان کرده است. آن‌ها می‌گویند آلمان در حمله نیروهای آمریکایی به قندوز دست داشته است. آلمان این موضوع را رد می‌کند.

کامیون بمب‌گذاری‌شده پنج‌شنبه شب ۱۰ نوامبر/ ۲۰ آبان با کوبیدن خود به دیوار کنسولگری آلمان در مزار شریف منفجر شد. از آن ساعت تا صبح جمعه شمار قربانیان افزایش یافت. ۱۲۰ نفر در این حمله زخمی شدند که شش نفر از آن‌ها جان خود را از دست دادند.

به‌گزارش خبرگزاری آلمان، گروه طالبان مسئولیت این حمله را برعهده گرفت و آن را یک اقدام تلافی‌جویانه عنوان کرد.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفته است این حمله به تلافی شرکت داشتن آلمان در حملات خونبار آمریکا به قندوز صورت گرفته است.

طالبان می‌گویند آلمان در حمله شب ۳ نوامبر / ۱۳ آبان به ولایت قندوز، واقع در شمال افغانستان شرکت داشت. در این حمله ۳۰ غیرنظامی از جمله چندین کودک و زن کشته شدند. این حمله انتقادهای جهانی در پی داشت. این در حالی است که به‌گفته دولت فدرال آلمان ارتش این کشور در این حمله نقشی نداشته است.

سخنگوی طالبان افزوده است که سربازان آلمان اطلاعات مورد نیاز نیروهای آمریکایی را تأمین می‌کردند. او گفت: «چرا ما نباید به آلمانی‌ها حمله کنیم. همه می‌دانند که ارتش آلمان هنوز هم در شمال افغانستان یک اردوگاه دارد. سربازان آلمانی هنوز هم آن‌جا هستند. »

پس از حمله به کنسولگری آلمان پنج جنازه به بیمارستان‌ها منتقل شدند. به‌گفته پلیس یکی از مهاجمان نیز کشته شده است. وزارت امور خارجه آلمان اعلام کرده است که همه کارمندان کنسولگری سالم هستند و به آن‌ها آسیبی وارد نشده است.

در کنسولگری آلمان حدود ۲۰ نفر کار می‌کنند. آن‌ها به یک اردوگاه نظامی در ۱۰ کیلومتری مزار شریف منتقل شدند.

هنوز روشن نیست که در حمله طالبان به کنسولگری آلمان چند مهاجم شرکت داشتند. سعید سادات، رئیس پلیس مزار شریف گفت ساعت شش صبح امروز (جمعه) دومین مهاجم دستگیر شده است. این فرد در زیر آوار مانده و یا پنهان شده بود.

شب گذشته (پنج‌شنبه) سعید سادات از دست داشتن یک مهاجم در این حمله خبر داد بود. وزارت خارجه آلمان نیز از چندین «مهاجم مسلح به سلاح سنگین» سخن گفته بود که حمله آن‌ها توسط «پرسنل امنیتی کنسولگری، شامل نیروهای امنیتی افغانستان و نیروهای ویژه ناتو» دفع شده است.

ناتو به عملیات نظامی خود در افغانستان در پایان سال ۲۰۱۴ خاتمه داد و امنیت این کشور را به نیروهای افغان سپرد. با این حال نیروهای باقی مانده ناتو در افغانستان به آموزش نظامی پلیس و ارتش این کشور ادامه می‌دهند. در حال حاضر ۹۳۸ سرباز آلمانی در آلمان مستقر هستند.

از زمانی که امنیت افغانستان به دست نیروهای این کشور سپرده شده است حملات طالبان و گروه «دول اسلامی» (داعش) نیز بیشتر شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.